نمایشگاه «شمس،مولانا» در فرهنگسرای ارسباران

شایان فیلم: اولین نمایشگاه نقاشی  گروه هنری «شمس٬ مولانا» در نگارخانه شماره یکِ فرهنگسرای ارسباران برپا شده است. در این نمایشگاه ۱۵ اثر از سارا برادران و غزل شهبازی در سبک های  آبستره، امپرسیونیسم و رومانیسیسم  در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.

سارا برادران در خصوص آثاری که در این نمایشگاه ارائه کرده می‌گوید: « آثار نقاشی من، به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: یکی آثاری که تحت تأثیر فضای شهری ایرانی ولی با رویکردی مدرن به وجود آمده‌اند و دیگری آثاری  که با تلفیق دو سبک امپرسیونیسم و آبستره انجام شده است. این نمایشگاه شامل آثاری است که با ابزار اکرولیک و کاردک  از مناظر طبیعت خلق شده اند. علت انتخاب اکرولیک ، درخشش رنگ و در عین حال قابلیت بیان بالا و استفاده آسان آن در شرایط خارج از کارگاه بوده است. »

غزل شهبازی  نیز می گویید: «آثار نقاشی من الهام گرفته از اشعار مولانا و رقص سماع می باشد. علاقه من  به این سبک از زماني آغاز شد كه با زندگينامه  و آثار مولانا شاعر بزرگ ايراني آشنا شدم و بعد از آن، در نقاشی هایم به شكلی مدرن، هاله هايي از رقص سماع  دیده می شود. بیشتر آثار کلاژ است که از ابزار اکرولیک و کاردک استفاده شده . این آثار سبک رومانتیسم را معرفی می کند.»

بنابراین گزارش، «سارا برادران» متولد سال ۱۳۷۳ و «غزل شهبازی» متولد ۱۳۷۵ تهران و هر دو دانش آموخته رشته نقاشی از دانشکده هنر و معماری  تهران مرکز در مقطع کارشناسی هستند. این هنرمندان تاکنون، در چند جشنواره و نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده اند.

به گزارش سرویس هنرهای تجسمی پایگاه خبری تحلیلی «شایان فیلم»؛ علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند تا ۳۱ خرداد ماه همه روزه از ساعت ۱۴ الی ۲۰ به گالری شماره یکِ فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی ، نرسیده به پل سیدخندان٬ خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۷






نظرات کاربران




    مارال ۱۳:۵۳ - ۹۷/۰۴/۱۲

    نمایشگاه جالبی بود. به هر دوی این عزیزان خسته نباشید می گویم.


معرفي فيلم هاي روي پرده