دلیل قهر «فردوسی پور » از استودیوی برنامه چه بود؟

تینا دلاوری: روز گذشته قرار بود همزمان با مسابقه ایران ـ اسپانیا در ویژه‌برنامه «۲۰۱۸» عادل فردوسی‌پورمیزبان کارلوس پویول باشد که علارغم هماهنگی های انجام شده این حضور لغو شد. رسانه‌ها احتمال می‌ دادند عدم حضور کاپیتان سابق بارسلونا در تلویزیون به دلیل عدم توافق مالی مدیران صداوسیما با این بازیکن سابق اسپانیایی باشد اما عده ای نیز اعتقاد داشتند این کارشناس فوتبال، تمام پول مورد نظر را گرفته و بعد به ایران آمده اما مسئولین تلویزیون او را به استودیو راه نداده اند!

برنامه «۲۰۱۸» با اجرای عادل فردوسی‌پور و محمدرضا احمدی همزمان با آغاز بازی‌های جام جهانی هر شب از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود، اما آنطور که دیشب حدود ساعت هشت ایسنا نوشت فردوسی پور در استودیو حاضر نبود. منابع نزدیک به او در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که او پس از جلوگیری از ورود پویول به استودیو، عصبانی شده و قهر کرده است.

به گزارش شایان فیلم، با این حال، چند دقیقه قبل از آغاز بازی ایران و اسپانیا، عادل فردوسی پور در استودیو برنامه «۲۰۱۸» حاضر شد و با چهره‌ای گرفته از فراهم نشدن شرایط حضور پویول در برنامه گفت و از این اتفاق عذرخواهی کرد.

اما صفحه سینماتایم اطلاعات دیگری را منتشر کرد: بعد از آنکه کارلوس پویول به برنامه فردوسی‌پور دعوت شد و با مبلغ ۲۰ هزار دلار به ایران آمد، اعلام شد که او حق حضور در استودیوی برنامه را ندارد. ظاهرا علت اصلی این تصمیم خروج ارز از کشور عنوان شده است که طی چند روز گذشته چند خبرگزاری و رسانه‌های مجازی به آن پرداخته بودند. به عقیده منتقدان آمدن ساموئل اتوئو هم به برنامه 2018 اشتباه بود. انتقاداتی که در نهایت کار را به اینجا رساند تا مسئولان صدا و سیما به تهیه کننده برنامه اعلام کنند که حضور پویول باید منتفی شود. اتفاقی که باعث شد تا عادل فردوسی‌پور به همین دلیل و به نشانه اعتراض استودیو را ترک کند و محمدرضا احمدی به تنهایی برنامه را اجرا کرد.

به هر حال، فردوسی‌پور قبل از آغاز بازی ایران و اسپانیا به برنامه جام جهانی بازگشت و گفت: «حتما در جريان هستيد كه قرار بود پويول به تلويزيون بيايد، الان در ايران و هتل است، متاسفم! عذرخواهي مي‌كنم كه هنوز موفق نشده‌ايم او را به تلويزيون بياوریم. اگر پویول الان در استودیو حضور داشت می‌توانستیم مقابل وی به بازی ایران افتخار کنیم.»

از طرف دیگر عبدالملکی، قائم مقام شبکه سوم سیما نیز در واکنش به خبر قهر فردوسی‌پور گفت: «یک مجری حرفه‌ای به دلیل اختلاف نظر در پرداخت چند صد میلیونی به یک بازیکن خارجی آن هم در شرایط کنونی قهر نمی‌کند. هرکس بخواهد با حاشیه‌سازی این روحیه شادی، نشاط و امید مردم را تضعیف کند به بیراهه رفته است و باید همه با هم در کنار یکدیگر در این لحظات حساس برای موفقیت تیم ملی فوتبال تلاش کنیم.»

به گزارش شایان فیلم، آقای قائم مقام شبکه سوم در حالی از یک مجری حرفه ای صحبت می کند که رسانه مطبوعش بارها نشان داده که رسانه ای غیر حرفه ای و «میلی» است! هر وقت مسئولین صدا و سیما یاد گرفتند که با مخاطبان و برنامه سازان خود، حرفه ای برخورد کنند باید توقع داشته باشند که امثال فردوسی پور نیز حرفه ای باشند!!

در همین زمینه علی بحرینی (روزنامه نگار) نیز در پیج خود نوشت: عادل فردوسی‌پور، هرچه کرد نتوانست اجازه لازم برای حضور کارلوس پویول در برنامه‌اش را بگیرد! این‌جا ایران است و با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طرفیم و به این دلیل باید برای حضور یک ورزشکار مهم جهانی که هیچ گرایش سیاسی خاصی هم ندارد، "اجازه" گرفت. پویول در بازگشت به اسپانیا از رفتار ایرانی‌ها با خودش چه خواهد گفت؟! نمی‌دانیم.

اما عادل فردوسی‌پور با بغض فروخورده‌اش، نماینده همه ما بود. جلوی دوربین آمد و بخش مهمی از واقعیت را گفت. سیما، چقدر "کوچک‌تر" شد وقتی محبوب‌ترین و به‌روزترین مجری ورزشی‌اش را به این حال رساند. افراطی‌گری تا کجا؟! تندروهایی که عاشق نابودی برجام بودند، قطعاً نخواهند گذاشت فردوسی‌پور یا هر فرد دیگری، یک برنامه ورزشی در استانداردهای جهانی تولید کند. چشم و گوش مردم را نباید باز کرد. برای صدا و سیمای ما، "ورزش و مردم" برنامه ایده‌آل است! امیدوارم در ادامه راه، برای "نود" اتفاق تلخی رخ ندهد. عادل را به قصدِ "کُشت" تحقیر کردند. اجازه ندهیم کارشان را کامل کنند.

تکمیلی: جمعه اول تیر ساعت 10 صبح:

یك آبروريزي بين المللی
انتخاب نوشت: کارلوس پویول، بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا که برای بازی ایران اسپانیا به ایران سفر کرده بود، بعد از لغو برنامه تلویزیونی‌اش گفت: به من گفتند به خاطر مشکلات ظاهری (موهای بلند) امکان حضور در برنامه را ندارم."

لازم به ذکر است که مسئولان صداوسیما روز گذشته مانع از حضور پویول در ویژه برنامه جام جهانی شدند. اقدامی که باعث قهر چندین ساعته فردوسی پور از برنامه شبکه 3 شد .فردوسی پور روز گذشته چندین بار نسبت به ممانعت از حضور پویویل اننقاد کرد و گفت «نمی دانم به پویول چه بگویم.»

 

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۰۱ تیر ۱۳۹۷






نظرات کاربران




    شادی ۱۳:۵۳ - ۹۷/۰۴/۱۲

    عمو کارلوس همین که نگرفتن موهاتو قیچی کنن برو خدا رو شکر کن!!!!!!!!!!!!!!! اینجا ایرانه. مهد مهمان نوازی!!!!!!!!!!!!!

    رحمت الله ۱۳:۵۳ - ۹۷/۰۴/۱۲

    انتصاب یک مدیر ارزشی بر مهم ترین شبکه تلویزیون، نتیجه ش میشه همین دیگه !!!!!!!!!!!!!!


معرفي فيلم هاي روي پرده