پشت‌پرده ی یک اتفاق عجیب در تلویزیون!

در اتفاقی عجیب، در دو شبی که بازی‌های جام جهانی تعطیل بود تا تیم‌ها استراحت کنند، برنامه عادل فردوسی‌پور هم روی آنتن نرفت اما این معنایش خالی نبودن باکس برنامه های شبکه 3 نبود. آنها که تا پیش از این حتی اجرای مشترک دو نفر در دو شبکه مختلف را هم ممنوع می دانستند، این بار برنامه فصل داغ فوتبال را همزمان از دو شبکه روی آنتن بردند.

 هزینه‌های رسانه ملی بالاست و زمانی مثل جام جهانی بهترین فرصت است برای تامین حداکثری بخش بزرگی از چالش‌های مالی. به گزارش خبرآنلاین، در اتفاقی عجیب، در دو شبی که بازی‌های جام جهانی تعطیل بود تا تیم‌ها استراحت کنند، برنامه عادل فردوسی‌پور هم روی آنتن نرفت اما این معنایش خالی نبودن باکس برنامه های شبکه 3 نبود. آنها که تا پیش از این حتی اجرای مشترک دو نفر در دو شبکه مختلف را هم ممنوع می دانستند، این بار برنامه فصل داغ فوتبال را همزمان از دو شبکه روی آنتن بردند. اما فکر می کنید دلیل این تلاقی برنامه ها چیست؟ آیا سیاستی جدید در دستور کار رسانه ملی قرار گرفته است؟ بدون تردید شرایط که اصلا خوب نیست. عادل فردوسی‌پور با تغییرات در سطح مدیران رسانه ملی و آمدن یکی از طیف اصولگرایان تندرو در شبکه سه، روزهای دشواری را تجربه می کند. وقتی به رغم هماهنگی های لازم، آنگونه اجازه ندادند مهمان های خارجی برنامه بیست هجده روی آنتن بروند و رسوایی در ماجرای سفر کارلوس پویول به تهران به وجود آمد، می شد پیش بینی کرد شرایط روز به روز بدتر هم می شود. گروه برنامه ساز بیست هجده که برنامه‌شان پر است از تبلیغات شرکت های ارزش افزوده اینترنتی، برای فاصله میان بازی های جام جهانی تصمیم گرفتند استراحت کنند و دو روز روی آنتن نباشند.

این خواسته اما با سیاست های رسانه ملی همخوانی نداشت. آنها در مرحله قبل این رقابت ها هم چنین تاکیدی داشتند و یک روز تعطیلی بین بازی ها، عادل ناچار شد با دعوت از تعدادی ملی‌پوش برنامه بسازد. این بار اما او و تیمش چنین کاری نکردند. برای همین شبکه سه و بازرگانی رسانه ملی هم برنامه گل و بلبل فصل داغ فوتبالی شبکه ورزش را همزمان روی انتن شبکه 3 بردند. دلیل هم خیلی ساده است. این دو برنامه یک اسپانسر مشترک دارد. قبل از جام جهانی هم این قصه جنجالی شد که مدیران ورزش شبکه 3 برای برنامه شبکه ورزش اسپانسر بردند و خودشان تهیه کننده آن برنامه شده اند . حالا روبیکا، اسپانسر دو برنامه چنین قدرتی در رسانه ملی دارد که می تواند تعیین کند برنامه ای از شبکه ای دیگر به صورت همزمان جایگزین برنامه شبکه 3 شود. آنها پول می دهند و به قول جواد خیابانی، قطعا می توانند تعیین کنند کدام برنامه روی آنتن برود! اصلا با منطق جواد خیابانی که یکبار گفته بود علی آبادی پدر ورزش ایران است چون رئیس ورزش ایران است و پولش را می دهد، می توان گفت روبیکا احتمالا پدر برنامه های ورزشی رسانه ملی هم هست چون دارد پولش را می دهد و می گوید چه برنامه ای روی آنتن برود!

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده