کنسرت-تئاتر «شط رنج» توقیف شد/ علی قمصری: فضای سالن مثل پادگان بود!

"شط رنج" اثری از علی قمصری با بازی سارا رسول زاده و حامد شفیع خواه و با صدای هاله سیفى زاده، بهادر صحت، حسین پیر حیاتی، مارال قمی است.به گزارش ایران آرت، علی قمصری با انتشار پستی از توقیف اجرای کنسرت-تئاتر "شط رنج" در شیراز خبر داد و نوشت:

"هنردوستان عزیز شیراز

متاسفانه با وجود استقبال چشمگیر از شط رنج ، پس از رفع موانعى که به لغو اجرا منجر شد ، امروز دوباره به طور کلى مجوز امشب و اجراهاى بعدى در شیراز را لغو کردند. نمى دانم چه در صداى بانوان نهفته است که اینچنین دلواپسان را منقلب مى کند. یکشنبه ، تقریبا سالن اجراى ما شبیه پادگان بود. وسط اجرا از پایین به اعضاى گروهمان تذکر مى دادند. پشت صحنه انگار گشت ارشاد بود که حتى کلاه گیس خانم ها را براى اطمینان از نداشتن موى انسان ، لمس مى کردند. در طول اجرا هم چند نفر را کنار دست صدابردار گمارده بودند. مردم ما با این رفتارها ایمان زده مى شوند. امروز از من خواستند که نصف اجرا را سانسور کنم که نپذیرفتم. الان که در حال نوشتن این متن هستم اعضاى گروه ، غافل از لغو اجرا آماده ى حرکت به سمت سالن هستند. ناامیدى اى که تا پنج دقیقه ى دیگر شط رنج را فرا مى گیرد، چیزى کمتر از ناامیدى جامعه از اوضاع نیست. پس مى شود تحمل کرد و باید ایستاد.

یک خواهش از شما دارم

با بازتاب دادن این بى مهرى با هشتک #نه_به_لغو_برنامه_هنرى یا به هر شکل دیگر مانع تکرار دوباره ى این بى فرهنگى ها و بى قانونى ها شوید. قصه ى شطرنجى شیراز تراژیک تمام شد. حد اقل با بازتاب این نارضایتى جلوى تکرار این اتفاق را براى اجراهاى هنرى دیگر بگیرید. شیراز شهر مهمى است. نگذارید ویرانش کنند. بعضى از مسئولین براى پوک کردن هویت مردم اتفاقا دنبال اجراهاى پلى بک هستند.

تشکر قلبى از رفقاى شط رنج و حسام هوشیار که کنارم ایستادند. تا آخرین کورسوى امید

شرمنده، نشد...."

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۱۲ امرداد ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده