نمایشگاه کتاب امسال محل گفتگوی فرهنگی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب تهران محلی برای گفتگوی میان مردم ناشران و اهل فرهنگ است.

به  گزارش مهر، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه سی امین نمایشگاه بی المللی کتاب تهران که در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد،   به مانند سخنرانی خود در آئین افتتاحیه این رویداد بر تحویل کلید تمامی بخش های نمایشگاه کتاب به تشکل های صنفی تاکید کرد و گفت: سیاست رسمی ما واگذاری کلیه امور اجرایی فرهنگ به اهل فرهنگ است.

وی سپس گفت: ما برای حوزه مطبوعات سازمان نظام رسانه ای را در دست تشکیل داریم. برای حوزه هنر، سازمان هنر و برای حوزه نشر امور نمایشگاه را به اتحادیه ناشران واگذار می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه کتاب را رخدادی در سطح ملی عنوان کرد و گفت: ما همزمان با برگزاری نمایشگاه شاهد گفتگوی فرهنگی میان مردم و ناشران اهل فرهنگ بودیم.

وی حضور ایتالیا کشور میهمان ویژه و استانبول شهر میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب را در نمایشگاه امسال پررنگ و مناسب ارزیابی کرد.

صالحی امیری با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد: جامعه ای که کتابخوانی در آن ارزش ملی نباشد، باید منتظر جهل و نادانی و دوالیسم باشد. کتاب می تواند جامعه را از سقوط به ورطه پوپولیسم نجات دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به خسارات هایی که ناشران و غرفه داران و مردم از بارندگی های ایام نمایشگاه کتاب تهران متحمل شدند عذرخواهی کرد و گفت: بنده از بابت همه مشکلات از اصحاب نشر عذرخواهی می کنم.

وی در پایان گفت: ما از فردا سیاست واگذاری همه امور اجرایی نمایشگاه کتاب تهران و همچنین سایر نمایشگاههای کتاب را در سراسر کشور به اتحادیه ناشران دنبال می کنیم.
 

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده