جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۱۷ برندگانش را شناخت

فیلمی که در رقابت‌های جشنواره فیلم کن موفقیت کسب کرده بود از جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۱۷ نیز با دست پر خداحافظی کرد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «بی‌عشق» برنده بخش رقابتی جشنواره فیلم کن موفق شد تا جایزه بهترین فیلم بین‌المللی جشنواره فیلم مونیخ را تصاحب کند.فیلم‌های ساخته آندری زویاگینتسف، پدرو پینو و تام لاس از برندگان سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم مونیخ بودند.جایزه ۵۰ هزار یورویی بهترین فیلم بین‌المللی در بخش سینه‌مسترز به زویاگینتسف با فیلم «بی‌عشق» رسید که نمایش خود را از اول ژوئن در روسیه آغاز کرده است.

تهیه کنندگان این فیلم در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ این جایزه را از دست والسکا گریسباخ کارگردان آلمانی رییس بخش داوری بین‌المللی دریافت کردند که فیلم خود این کارگردان با عنوان «غربی» در ماه می امسال در جشنواره فیلم کن و در بخش نوعی نگاه اولین اکران جهانی خود را تجربه کرده بود.

این دومین بار است که زویاگینتسف کارگردان روسی از جشنواره فیلم مونیخ جایزه دریافت می‌کند. وی پیشتر برای «لویاتان» جایزه بخش رقابتی سال ۲۰۱۴ را برده بود.جایزه ۱۲ هزار یورویی بخش سینه‌ویژن نیز برای بهترین کارگردان نوظهور بین‌المللی به کارگردان پرتغالی پدرو پینو با فیلم «کارخانه هیچ چیز» رسید و هیات داوران آن را فیلمی بسیار پرانرژی برای قرن بیست و یکم خواند.

در این مراسم فیلم «باغ» درباره یک خانواده آلمانی در دهه ۱۹۷۰ برنده بزرگ مراسم بود و جایزه استعداد جدید سینمای آلمان را دریافت کرد.جایزه فیپرشی که از سوی گروه داوری برای سومین بار اهدا شده و به فیلمی تعلق می‌گیرد که از سینمای نوی آلمان باشد به تام لاس برای فیلمی با عنوان «زشت و نابینا» رسید که برای توازن بین درام وکمدی و رمانس موفق به کسب این جایزه شد. گفتنی است در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم مونیخ بیش از ۸۱ هزار تن شرکت کردند و به تماشای ۱۸۰ فیلم به نمایش درآمده نشستند.سوفیا و النور فورد کاپولا و میشل آزناویسوس کارگردان فرانسوی از مهمانان خارجی این دوره بودند. 

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده