معرفی همۀ فیلم‌های سی‌ و یکمین جشنواره کودک

امسال سی‌ و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان‌ و نوجوانان در بخش‌های مختلف خود فیلم‌های جذابی را تدارک دیده که «لکنت»، «لالا کن»، «تپلی»، «ضربه فنی»، «اردک لی»، «آهوی پیشونی سفید ۲» و «دوچ» از جمله آن‌هاست.به گزارش فارس، سی‌ویکمین جشنواره فیلم‌های کودکان‌ونوجوانان از روز پنجشنبه ۸ شهریورماه کار خود را در شهر اصفهان آغاز کرد. شروعی که همانند سال گذشته با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده است. در جشنواره امسال، فیلم‌های جذابی حضور دارند که در ادامه اسامی آنها را مشاهده می‌کنید:

بخش فیلم‌های سینمای ایران

سوم شخص غایب

فیلم سینمایی «سوم شخص غایب» تازه‌ترین اثر وحید نیکخواه‌آزاد است.این کارگردانی تاکنون فیلم‌هایی چون «گنجشگک اشی‌مشی»، «علی و دنی»، «دیو و دلبر» و «فرزند خوانده» تولید کرده است.

این فیلم با بازیگران اصفهانی ساخته شده و نیکخواه‌آزاد درباره آن گفته است:‌ این پروژه یک فیلم مدرسه‌ای است که ماجراهای آن بیشتر در مدرسه رخ می‌دهد و داستانش یک نگاه تربیتی را دنبال می‌کند.

آهوی پیشونی سفید ۲

سید جواد هاشمی بعد از اکران موفق فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید۱» به تازگی «آهوی پیشونی سفید۲» را تولید کرده است.

در فیلم کودک‌ونوجوان ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیررضا احمدی، محمدرضا شریفی‌نیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی، امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداللهی، حسام نواب صفوی، ساغر عزیزی، امیر سهیلی، سیدجواد هاشمی، ابراهیم شفیعی، داریوش پیرو، یوسف طاهریان، رکسانا وطن‌خواه، فرزانه زهره‌وند و ساناز نادری ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «اختاپوس» از درون یک غار، امورات قلعه را فرمانروایی می‌کند. او برای به دام انداختن آهوها و نوشیدن عصاره تن آن‌ها «بل بله» را به خدمت گرفته اما آهوها با نقشه‌ «پیشونی‌ سفید» از قلعه فرار می‌کنند. از سوی دیگر مادر «آهوی پیشونی‌ سفید» برگشته تا آهو را از «سالار» یعنی پدر خوانده‌اش پس بگیرد و «پیشونی‌سفید» به دلیل رنجش از سالار، می‌خواهد به پیش مادرش بازگردد.

اردک لی

بهروز غریب‌پور پس از سالها دوری از عرصه سینما، فیلم سینمایی «اردک‌لی» را در عرصه سینمایی کودک‌ونوجوان تولید کرده است. در این فیلم که تمام وقایعش در دوره پهلوی دوم رخ می‌دهد، هنگامه قاضیانی، سهیل سخندان، ژیلا شاهی، یوسف یزدانی و دانیال وزین پور بازی کرده‌اند و در خلاصه داستان آن آمده است: پدر «اردک لی» که کارگر فنی راه آهن تبریز است بخاطر معالجه همسر بیمارش که مریضی صعب العلاج دارد ناچار می‌شود به تهران کوچ کند و فرزند باهوش و درسخوانش را در مدرسه نمونه هدایت ثبت نام کند، غافل از اینکه نام و اسم فامیل پسرش می‌تواند به نقطه ضعفی تراژیک تبدیل شده و زندگی را بر او و همسر و فرزندش تلخ کند و تا مرزهای فاجعه بار پیش ببرد. به رغم مقاومت پدر که نام فامیلی‌اش را رگ و ریشه خود می‌داند او مجبور می‌شود که نام خانوادگی بایرام اردک لی را تغییر بدهد.

لکنت

فیلم سینمایی «لکنت» به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی تولید شده است. در این فیلم مهرنوش مقیمی، زینب بلفکه، محمدمبین یوسفی، سجاد اسماعیلی، ابوالفضل سلیمی، امیرحسین عزیزی، محسن عالم زاده و محمدرضا اسکندری‌فر بازی کرده‌اند.

کارگردان این فیلم که اهل یزد است پیش از این فیلم‌های کوتاه «ایستگاه اتوبوس»، «سلام» و «جمعه گل» را ساخته و فیلم «لکنت» اولین تجربه فیلم بلند سینمایی اوست.

«لکنت» روایتگر داستان کودکی است به نام رسول که برای بهبود لکنت زبان خواهرش  سارا تلاش می‌کند. در این راه معلم‌شان راه بهتر شدن تکلم سارا  را خواندن پی در پی  کتاب‌های قصه  می‌داند، اما در روستای دور افتاده آن‌ها کتاب مناسب کودکان وجود ندارد  و این آغاز چالش‌های رسول در روستاست.

لالا کن

مصطفی قربان‌پور که پیش از این جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم کودک‌ونوجوان را هم گرفته است، امسال با فیلم «لالا کن» در این جشنواره حضور دارد.بهنوش بختیاری، امین زندگانی، راستین عزیزپور و عسل قرایی بازیگران این فیلم معرفی شده‌اند که پیش از این به دفتر جشنواره فیلم فجر سال گذشته هم ارائه شده بود.

 در خلاصه داستان «لالا کن» آمده است: آرش برای در امان ماندن از اختلافات دائمی پدر و مادرش به دنیای رویا پناه می‌برد.

ضربه فنی

فیلم سینمایی «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی تولید شده است.این فیلم به تهیه‌کنندگی مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی تولید شده و افشین هاشمی، سپهر فرامرزی، سیاوش اسدپور از جمله بازیگران آن هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: محمد شاگرد درسخوان خوبی است که یکی از شاگردان مدرسه مزاحم او می‌شود. در این میان محمد با یکی از شاگردان مدرسه به نام امیر که ورزشکار است آشنا می‌شود و این آشنایی سرنوشت متفاوتی را برای هر سه نفر آنها به دنبال دارد و...

سیمین

فیلم «سیمین» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم با پرداختن به داستانی درباره خشکی زاینده‌رود و تاثیر آن بر روستاهای اطراف دیگر فیلم جشنواره امسال است.بازیگران این فیلم محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری، امیرعباس رضایی، جمشید صدری، محمد فیلی، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم عرب جعفری و مریم نقیب هستند.

دوچ

امیر مشهدی عباس امسال فیلم سینمایی «دوچ» را کارگردانی کرده و به سی‌ویکمین جشنواره فیلم‌های کودکان‌ونوجوانان فرستاده است.در فیلم «دوچ» به کارگردانی مشهدی عباس و تهیه‌کنندگی امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ثریا قاسمی، حسین عباسی، کوروش سلیمانی و شیوا خسرومهر باز ی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:‌ غلامرضا که به خاطر فقر و مشکلات مالی پدرش نمی‌تواند دوچرخه‌اش را عوض کند تا در مسابقه با قطار، کریم را ببرد در تلاش است تا پولی بدست بیاورد و دوچرخه‌ای مهیا کند. غلامرضا راهی برای بدست آوردن دوچرخه پیدا می‌کند، آن هم جایزه باسواد کردن یک بیسواد است که نهضت سواد آموزی آن را می‌دهد. پس شروع به جست وجو برای پیدا کردن فرد بیسواد می‌کند و همه فکر می‌کنند غلامرضا دوچرخه را برای کم کردن روی کریم می‌خواهد اما ماجرا پیچیده‌تر از این است.

تپلی

حسین قناعت، کارگردان فیلم‌های «ماجراهای اینترنتی» و «من و نگین دات کام» که سال قبل دو فیلم «دزد و پری ۲» و «قهرمانان کوچک» را در همین جشنواره داشت، امسال با فیلم «تپلی» به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان می‌آید.

در این فیلم حسن معجونی، میترا حجار، سامیار محمدی، سیروس گرجستانی، نادر سلیمانی، یوسف تیموری، عباس محبوب، رامین ناصر نصیر و مرتضی زارع بازی کرده‌اند و در خلاصه داستانش آمده است: بچه؛ تو کی هستی؟ تو خونه من چه کار می کنی؟ وایسا ببینم...وایسا ببینم...

پاستاریونی

سهیل موفق که سال گذشته اولین فیلم بلند سینمایی خود با نام «شکلاتی» را در سینمای کودک و نوجوان ساخت و در جشنواره سال ۹۶ هم با استقبال روبرو شد، امسال اثر تازه‌ای را ساخته که «پاستاریونی» نام دارد.

او این فیلم را به تهیه‌کنندگی بیتا منصوری و با مدیریت فیلمبرداری کوهیار کلاری و موسیقی ستار اورکی ساخته است. در این فیلم  که یک کمدی خانوادگی است، سام درخشانی، گوهر خیراندیش، بهاره رهنما و حمید سپیدنام بازی کرده‌اند و محمد شاکری بازیگر خردسال فیلم است که سال گذشته با نمایش موزیکال «الیورتویست» در تالار وحدت خوش درخشید.در خلاصه داستان این فیلم آمده است:‌ «دورِ پولاتو کِش ماست بنداز، کش می‌چسبه به پول، موقع خرج کردن سختت می‌شه پولاتو در بیاری، اون وقت کمتر خرج میکنی.»

 به خاطر یک آمپول ناقابل

این فیلم که گفته شده نامش به «وای آمپول» تغییر یافته، به کارگردانی علیرضا محمودزاده و تهیه‌کندگی داریوش بابائیان از تولیدات امسال سینما است که ژیار محمدزاده، علی صادقی، حدیث فولادوند و شهرام قائدی در آن بازی کرده‌اند.محمودزاده اخیرا فیلم «حقه باز دم دراز» را روی پرده داشت و فیلم‌های «کهنه سرباز»، «یه گله جا» و «شیر پرگار زاویه» را نیز ساخته است.

در خلاصه داستان «به خاطر یک آمپول» آمده است: «امیر آمپول‌چی» از آمپول می‌ترسد و همه خانواده‌اش آمپول‌ساز هستند. او نمی‌داند چه کند تا اینکه مجبور به زدن یک آمپول می‌شود.

فیلم‌های کوتاه پویانمایی

 «اینجوری بهتره (قسمت سفر دریایی)» به کارگردانی شیوا ممتحن و تهیه‌کنندگی سیما ممتحن

«نبرد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جلال نعیمی

«باربر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی داریوش اسکویی

«حوض نقاشی» به کارگردانی نگاره حلیمی و امین ملکیان و تهیه‌کنندگی نگاره حلیمی

«بدو رستم بدو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین ملایمی

«روبی و جوجه‌ها» به کارگردانی بهنود نکوئی و تهیه‌کنندگی بابک نکوئی (مرکز پویانمایی صبا)

«گرگم و بره می‌برم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیرهوشنگ معین (کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان)

«شب ترسناک لومو» به کارگردانی ساره شفیعی‌پور و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

«دیدی و بودی» به کارگردانی احسان توسلی‌زاده، مونا عبدالله شاهی و سجاد حضرت قلی‌زاده و تهیه‌کنندگی احسان توسلی‌زاده

«مرا ببین» به کارگردانی رضا مهرانفر و تهیه‌کنندگی مریم صانعی

«یکی بود، یکی نبود» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهین جواهریان

فیلم‌های داستانی کوتاه

«مثل بچه آدم» به کارگردانی آرین وزیر دفتری و تهیه‌کنندگی مجید برزگر

«باز هم سکوت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی راضیه سراجی

«بین ما» به کارگردانی مرتضی خانجانی وشکی و تهیه‌کنندگی شهرداری اصفهان

«جمعه گل» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی یزدی و تهیه‌کنندگی حسین اسدی‌زاده

«مونالیزا» به کارگردانی عباس عمرانی بیدی و تهیه‌کنندگی حجت شمس

«چمدان» به کارگردانی مهدی سیم‌ریز و تهیه‌کنندگی موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی

«۱۷ ساعت» به کارگردانی پدرام نوری و تهیه‌کنندگی پدرام نوری و امیرحسین فیروزفر

«سفید کمرنگ» به کارگردانی غلامرضا جعفری و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوان ایران- دفتر اصفهان

«شکلات» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی حیدری

«مارلون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی درناز حاجی‌ها

«استادیوم» به کارگردانی کیوان فهیمی و تهیه‌کنندگی کیوان فهیمی و سمیرا مرزبان

فیلم‌های پویانمایی رقابتی بخش بین‌الملل

«Mullewapp۲ مولی وپ ۲» محصول آلمان

«Harvie and the magic museum» هاروی و موزه سحر آمیز» محصول روسیه، جمهوری چک و بلژیک

«Monster island»  جزیره هیولاها؛ محصول: انگلستان

«Enchanted Princess» شاهزاده سحر شده؛ محصول: آمریکا

«Mission Kathmandu» مأموریت کاتماندو؛ محصول: روسیه

«Stolen Princess» شاهزاده ربوده شده؛ محصول: اوکراین

«ناز بالش» به کارگردانی مانی وطن دوست و تهیه کنندگی مسعود صفوی؛ محصول: ایران (خارج از مسابقه)

«آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر و تهیه کنندگی احسان رسول اف؛ محصول: ایران

سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد در تاریخ ۸ الی ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۷ در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده