اعتراض هنرمندان، نمایشگاه میلانی را تعطیل کرد!

شایان فیلم: نمایشگاه نقاشی تهمینه میلانی فیلمساز مشهور ایرانی که در روز ۱۶ شهریور افتتاح شده بود امروز تعطیل شد. این در حالیست که دیروز نیز خبری مبنی بر کپی بودن چند نقاشی وی از آثارهنرمندی اسرائیلی منتشر شد که میلانی اعلام کرد کپی نکرده با این حال آثار مشابه را از نمایشگاه خارج کرده است.

اما اعتراض برخی هنرمندان جوان و بعضا بی نام و نشانِ عرصه تجسمی، که از اختصاص گالری به یک هنرمند سینمایی ناخشنود بودند باعث شد که میلانی امروز تصمیم به تعطیلی نمایشگاهش بگیرد.

میلانی که نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را تحت عنوان «فیلم هایی که نساختم» در گالری ایوان به نمایش گذاشته بود  در پی اعتراض برخی از هنرمندان جوان حوزه تجسمی با انتشار متنی در اینستاگرام خود از تعطیلی این نمایشگاه خبر داد. وی نوشت: «دوستان عزيز من يك گالري نقاشي گذاشتم و جامعه جوان هنرهاي تجسمي در اعتراض به اينكه چرا گالری ها به جاي نمايش آثار آنها، نقاشي هاي مرا به نمايش گذاشته اند، آشوب كردند.روز افتتاحیه هم پای پلیس به میان آمد، متاسفانه امروز كار به تهديد اتش زدن آثار هنري خود در مقابل گالري ايوان كردند، متاسفم كه اعلام كنم تا اطلاع ثانوي گالري تعطيل است. عذر خواهي ويژه دارم از دوستاني كه از شهرستان براي ديدن نمايشگاه به تهران آمده‌اند.»

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده