تام کروز؛ بازیگری که درس ماموریت ممکن می‌دهد

تام کروز که بتازگی 55 ساله شده، در چهره و وضعیت جسمی،‌ نشانی از این سن و سال و در آستانه پیری بودن ندارد. دلیل آن هم فعالیت ورزشی و اهمیت دادن به بدن خود به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای بازیگری است.کروز در فیلم‌های هنری و جریان متفاوت سینما از جمله چشمان کاملا بسته، مرد بارانی، رنگ پول و مگنولیا بازی کرده که به آمادگی جسمانی و جست‌وخیز و حرکات بدنی فراوانی نیاز نداشته، اما بیش از همه با بازی در فیلم‌ها و نقش‌های هیجان‌انگیز و پرخطر در ذهن عامه تماشاگران مانده است.

سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن، جک ریچر و شوالیه و روز، پر از سکانس‌ها و صحنه‌های سخت فیزیکی است که در بیشتر آنها خود تام کروز بدون استفاده از بدل در آنها بازی کرده. این موضوع بیش از این که نشانگر آمادگی بالای بدنی این بازیگر باشد، جسارت، اعتماد به نفس و جاه طلبی این ستاره سینما را هم به رخ می‌کشد و همین هاست که طول عمر ستاره بودن این بازیگر را افزایش داده است. این نکته را از یاد نبریم که کروز این موفقیت را در حالی حفظ کرده که جوانان ورزیده‌ای در سال‌های اخیر وارد سینما و بویژه سینمای اکشن و تجاری شده‌اند و او رقیبان بزرگی در این عرصه دارد. با این حال، تام کروز این توان و آمادگی را با هوش و درایت در انتخاب درست ترکیب کرده و کماکان در اوج مانده است.

ورزشکاری بازیگران و ستاره‌های سینما، از ملزوماتی است که این چهره‌های محبوب را در معرض طیف گسترده پیشنهادها و بازی در نقش‌های متنوع به لحاظ بدنی و جسمی قرار می‌دهد؛‌ موضوعی که در سینمای سطح اول جهان بدیهی و مرسوم است و ستاره‌ها به طور مرتب نان پایبندی به آن را می‌خورند، اما برخی بازیگران سینمای ما بویژه مردان، ورزش و آمادگی بدنی را در اولویت کاری خود قرار نمی‌دهند و همین باعث می‌شود عموما با بدن‌ها و جسم‌هایی نازیبا و ناآماده در بازیگری روبه‌رو باشیم. اتفاقا برخی از همین بازیگران به دلایل حسی و تکنیکی از بهترین بازیگران و ستاره‌های سینما هستند، اما قطعا اگر این آمادگی بدنی همچون تام کروز یا دیگر همتایان ورزشکار خود در سینمای ایران را جزو یکی از ضرورت‌های کار خود قرار می‌دادند، با گستره بیشتری از نقش‌های ماندگار از طرف آنها روبه‌رو بودیم. باور کنید، هنرمند ورزشکار بودن، ماموریت غیرممکنی نیست.

برچسب ها:

تام کروز
تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده