درخواست یک بازیگر از اهالي تلويزيون: سريال، کم بسازيد اما خوب بسازيد!

محمود پاک‌نيت شخصيت آرام و محبوب تلويزيون است و هر يک از بينندگان با يکي از سريال‌هاي او خاطره دارند. بعضي خانِ «پس از باران» را از ياد نبرده‌اند و عده‌اي نيز نقش‌آفريني‌هايش در سريال «پدر سالار» را هنوز گوشه ذهن خود به يادگار نگاه داشته‌اند. گاهي شاه عباس بوده است و گاهي شهروند عادي و ساده يک شهر.در کارنامه هنري اين بازيگر، فيلم‌ها و سريال‌هاي بسياري را در ژانرهاي مختلف از جمله تاريخي، مذهبي، پليسي و اجتماعي ديده‌ايم. اين روزها سريال «گشت ويژه» با هنرمندي اين بازيگر از شبکه آي فيلم بازپخش مي شود. پاک نيت در اين سريال نقش سرهنگي را بر عهده دارد که به عنوان رئيس کلانتري وظيفه تأمين امنيت شهروندان به او سپرده شده بود. او در «گشت ويژه» با هنرپيشه‌هاي جواني همچون حميد گودرزي، شاهد احمدلو، پدرام شريفي و امير کاظمي همبازي است.

پاک‌نيت درگفتگو با خبرنگار «هنرآنلاين» درباره اين سريال و نقشي که در آن ايفا کرده است، بيان کرد: «گشت ويژه» سريالي پليسي با محور موضوعات و اتفاقاتي است که در سطح شهر رخ مي‌دهند. چند پليس جوان به عنوان گشت ويژه در اين سريال نقش آفريني کرده و با گشت در سطح شهر پرونده‌ها و موضوعات پليسي را شناسايي کرده و حل و فصل مي‌کنند. تمام موضوعات اشاره شده در اين سريال واقعي بوده و بر اساس پرونده‌هاي نيروي انتظامي ساخته شده و به هيچ وجه تخيلي نيست. «گشت ويژه» با توجه به مدل تصويربرداري اش، کار جذابي شده است که توانسته سليقه مخاطبان را تأمين کند و جزو سريال‌هاي پرهيجان و اکشن تلويزيون باشد و کمتر اثري در تلويزيون بوده که به اين سبک تصويربرداري شود. من نيز در اين سريال نقش سرهنگي را داشتم که فرماندهي پايگاه را بر عهده داشت و با همفکري نيروهاي ديگر موضوعات را به سرانجام مي‌رساند.

وي درباره جذابيت‌هاي اين نقش گفت: قسمت‌هايي از سريال همچون بازجويي کردن، يا مانيتورينگ سطح شهر براي فرماندهي برايم بسيار جالب و جذاب بود و چه هنگام بازي و چه حالا که اين صحنه‌ها را مي‌بينم دوستشان دارم. در جريان بازي در اين اثر با سختي‌هاي کار پليس بيش از پيش آشنا شدم.

بازيگر «روزي روزگاري» درباره پخش مجدد اين سريال و تأثير آن بر مخاطب توضيح داد: آي فيلم شبکه‌اي جهاني است و مخاطباني در اقصي نقاط دنيا دارد که همين موضوع سبب مي‌شود هنر ما بازتاب خوبي داشته باشد و فرهنگ‌هاي ديگر نيز با هنر و فرهنگ ايراني آشنا شوند. سريال «گشت ويژه» از آي فيلم 2 پخش مي‌شود و من نيز پيگير آن هستم. با توجه به اينکه بازپخش مجدد سريال‌ها بر اساس نظرات و درخواست مخاطبان صورت مي‌گيرد بي شک مجموعه‌هايي که مجدد پخش مي‌شوند از توليدات فاخر صدا و سيما هستند که توانسته‌اند رضايت مخاطبين را جلب کنند.

پاک‌نيت همچنين درباره ساخت آثاري از اين دست افزود: هر هنرمندي در هر جاي دنيا دوست دارد مخاطبان با کارهاي جديدي که ساخته مي‌شود آشنا شوند و آنها را ببينند و وقتي فيلم يا سريالي ديده شود و مورد رضايت علاقه‌مندان باشد گروه سازنده و توليدکنندگان نيز احساس رضايت خواهند داشت. به عنوان يک هنرمند دوست دارم سريال‌هايي که در کشور مي‌سازيم آثار فاخري باشند که بتوانند در فرهنگ مردم تأثيرگذاشته و منشأ اتفاقات مثبتي براي آنها باشند. مگر ما در زندگي چقدر وقت داريم که بخواهيم بخشي از آن را هم با ديدن کارهاي بي ارزش تلف کنيم. معتقدم ساخت فيلم و سريال‌هاي بي محتوا خيانت به مردم و اتلاف وقت آنهاست که به هيچ وجه پذيرفتني نيست. از قديم گفته‌اند کم بخور ولي خوب بخور و من هم مي‌گويم سريال کم بسازيد اما خوب بسازيد. اگر سريال‌هاي خوبي را نمي‌توانيم توليد کنيم اشکالي ندارد، آثار خوب قبلي را بازپخش کنيم.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده