آخرین آمار از فروش فیلمهای روی پرده

هفته گذشته سینماها با توجه به اکران فیلم‌های جدید روزهای پررونقی را پشت سرگذاشتند. این هفته «مغزهای کوچک زنگ زده» آخرین ساخته هومن سیدی مهمترین فیلمی بود که روی پرده سینماها رفت و با استقبال فوق‌العاده مردم مواجه شد.

«مغزهای کوچک زنگ زده» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با نامزدی ۹ سیمرغ و برنده شدن ۴ سیمرغ از جمله سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، یکی از مهمترین فیلم‌های جشنواره محسوب می‌شد. «مغزهای کوچک زنگ زده» روایتگر داستان سه برادر شکور (فرهاد اصلانی)، شاهین(نوید محمدزاده) و شهروز است که در حاشیه تهران زندگی می‌کنند. این فیلم در اولین هفته اکرانش توانست با فروش ۱,۸۵۰ میلیارد تومان در صدر جدول فروش هفتگی جای گیرد.

دومین فیلم جدول فروش هفتگی فیلم «هزارپا» بود که به دلیل ایام سوگواری محرم دو هفته اکران نداشت و پس از دو هفته با فروش هفتگی ۴۱۲ میلیون تومان موفق شد خود را به جمع فیلم‌های بالای جدول برساند.

«عرق سرد» دیگر فیلم مطرح جشنواره فجر بود که دومین ساخته سهیل بیرقی پس از فیلم «من» محسوب می‌شود. این فیلم تنها با ۵۶ سالن توانست به فروش هفتگی ۲۹۰ میلیون تومان برسد و در جایگاه سوم جدول قرار گیرد. قصه فیلم درباره کاپیتان تیم ملی فوتسال دختران است که حقش را تضییع می‌کنند و مانع از حضور او در فینال بازی‌های آسیایی می‌شوند. باران کوثری در این فیلم در نقش یک دختر فوتبالیست به نام افروز اردستانی ظاهر می‌شود و لیلی رشیدی نقش وکیل شخصیت اصلی فیلم (افروز اردستانی) را ایفا می‌کند.

در میان فیلم‌های اکران شده، «هشتگ» تنها فیلم کمدی‌ای بود که هفته اول اکرانش را پشت سر گذاشت. داستان فیلم درباره نغمه و روژین مادرانی از طبقه متوسط جامعه است که باشگاه بدنسازی دارند. این دو چشم و هم چشمی زیادی در زمینه‌های پوشش، اتومبیل، تلفن همراه و .. با هم دارند. فیلم «هشتگ» با فروش هفتگی ۲۸۵ میلیون تومان در رتبه چهارم جدول قرار گرفت.

«تنگه ابوقریب» در هشتمین هفته اکرانش با فروش ۲۴۷ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول قرار گرفت و مجموع فروشش را به ۴,۷ میلیارد رساند.

«جاده قدیم» با فروش هفتگی ۱۲۰ میلیون و «سوفی و دیوانه» با فروش هفتگی ۵۰ میلیون تومان دیگر فیلم‌هایی بودند که هفته گذشته اکران‌شان را با تعداد سالن‌هایی کمتر از رقبایشان آغاز کردند و به ترتیب در جایگاه ششم و هشتم جدول قرار گرفتند. 

رکورد هفته:

فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» در اولین هفته اکرانش توانست رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلم غیرکمدی امسال که پیش‌تر در اختیار فیلم «تنگه ابوقریب» بود را از آن خود کند. «مغزهای کوچک زنگ زده» با فروش افتتاحیه نزدیک به ۹۹۸ میلیون تومانی خود ثابت کرد می‌تواند برای گرفتن عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سال نیز رقیبی جدی برای «لاتاری» باشد.

حاشیه هفته:

اصغر فرهادی که برای نمایش فیلم «همه می‌دانند» به ترکیه سفر کرده، خبر مهمی را اعلام کرد. او برای نخستین‌بار به‌طور صریح و رک گفت که «همه می‌دانند در ایران اکران نمی‌شود». خبری که بی‌شک بر هواداران پرتعداد این سینماگر ناخوشایند خواهد بود. فرهادی دلیل عدم امکان نمایش «همه می‌دانند» در ایران را لباس و ظاهر بازیگران فیلم اعلام کرد: امکان نمایش این فیلم در ایران به سبب پوشش بازیگران وجود ندارد.

حالا که دیگر تکلیف روشن شده، خیلی‌ها منتظر دی‌وی‌دی جدیدترین فیلم اصغر فرهادی می‌نشینند. فیلمی که در این چند وقت در فستیوال‌های مهمی درخشیده و حتی می‌گویند در اسکار اصلی نیز در بخش‌هایی چون بازیگری و فیلمنامه شانس نامزدی دارد.

ترین‌های هفته:

بیشترین اکران مردمی با حضور عوامل فیلم «جاده قدیم» ساخته منیژه حکمت

پرفروش‌ترین فیلم‌های هنر و تجربه به ترتیب چاووش، فیلم‌های کوتاه تابستانی، ترومای سرخ

پرفروش‌ترین سینمای تهران «پردیس کوروش» با فروش ۵۵۳ میلیون تومان

پرفروش‌ترین سینمای سایر شهرها «پردیس هویزه» با فروش ۱۵۱ میلیون تومان

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۱۳ مهر ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده