افشاگری زن هنرپیشه از پشتِ پرده بازیگری

بازیگر "مسافری از هند" گفت: تعدادی هستند که برای نقش و کار مناسب نبوده، اصلا استعداد بازیگری ندارند و صرفا از روی آشنایی و این که می‌خواهند مانند گلزار، مهناز افشار و الناز شاکردوست سوپراستار شوند وارد این کار شده اند.شیرین بینا بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های خود در سال جاری گفت: پیشنهادهای زیادی برای بازی داده می‌شود، اما در هرکاری حضور پیدا نمی‌کنم. نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شود احمقانه است و ترجیح می‌دهم حضور پیدا نکنم.وی در همین راستا افزود: اگر نقش‌های خوب پیشنهاد شود بازی می‌کنم، اما متاسفانه نقش‌های حاشیه‌ای و کم اهمیت پیشنهاد می‌شود که بود و نبودشان در فیلم هیچ تاثیری ندارد.

این بازیگر درباره دلایل وجود چنین نقش‌هایی بیان کرد: فیلمنامه نویسان تنها برای مردان نقش می‌نویسند و در این چند ساله آثاری که پیشنهاد می‌شود فیلمنامه آن‌ها بیشتر مردانه است، تعدادی دختر و پسر تازه وارد و جوان حضور دارند و نقش‌هایی حاشیه‌ای مثل مادر و مادربزرگ که بود و نبود آن‌ها فرقی نمی‌کند در آن‌ها گنجانده شده است.

بینا درباره ورود چهره‌های جدید برای بازی در آثار مختلف اظهار کرد: تعدادی از این چهره‌ها کلاس‌های بازیگری رفته اند و تا حدودی بلد هستند، تعدادی تئاتر کار کرده اند و بر بازی اشراف دارند، اما تعدادی هستند که برای نقش و کار مناسب نبوده، اصلا استعداد بازیگری ندارند و صرفا از روی آشنایی و این که می‌خواهند مانند گلزار، مهناز افشار و الناز شاکردوست سوپراستار شوند وارد این کار شده اند.

وی در همین رابطه ادامه داد: تهیه کنندگان نیز صرفا به دنبال کسب پول بیشتر هستند به همین دلیل از کسانی استفاده می‌کنند که یا پول دریافت نمی‌کنند و تازه وارد هستند یا پول می‌دهند که نقش بخرند و نقش‌های خوب را به این افراد می‌دهند. این مسائل در حال حاضر موضوعی روتین است، در نتیجه این روند کیفیت آثار تنزل پیدا می‌کند.

بازیگر "مسافری از هند" با اشاره به ورود برخی بازیگران سرمایه گذار در سینما خاطرنشان کرد: تهیه کننده متوجه نیست وقتی بازیگر نابلد می‌آورد که در فضای این عرصه نیست و یک کلاس هم نرفته و آموزش ندیده است فضای کار تبدیل به آموزشگاه بازیگری می‌شود یعنی باید یک خط فیلمنامه دو هزار بار تکرار شود تا آن را به درستی بازی کند، نگاه کردن به دوربین و پیاده کردن احساس در بازی به او دیکته شود. در چنین وضعیتی برداشت‌ها زیاد و کار طولانی می‌شود و کیفیت کار با سر زمین می‌خورد.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده