تکرارِ مختار؛ صدای سازنده اش را درآورد!

داود میرباقری، کارگردان سریال «مختارنامه»‌ با ابراز انتقاد از پخش چندین و چند باره این سریال از تلویزیون گفت: حالا یک «مختار» با بضاعت ناچیز ما ساخته شده، رسش را کشیده‌اند. آنقدر پخشش کرده‌اند که امسال داد من درآمد و گفتم کافی است دیگر. واقعا رویتان می‌شود که باز هم پخش کنید؟

این کارگردان باسابقه درباره ساخت سریال «سلمان» بیان کرد: «سلمان» خیلی پیچیده است. سه پروژه در یک پروژه پروژه است.. بخشی از آن ایران باستان است که برای اولین بار اتفاق می‌افتد. پایتخت دولت ساسانی باید ساخته شود. یک بخشی از پروژه که ۱۰،۱۲ قسمت کار است، متعلق به این فضا و شرایط تاریخی است.

کارگردان «شاهگوش» در گفت‌وگو با سینما و ادبیات افزود: بعد تازه سلمان مهاجرت می‌کند و می‌رود در مملکتی غریب که حالا معروف به بیزانس و رم شرقی است. رم شرقی هم از اورشلیم تا قسطنطنیه است. یک جغرافیای بسیار وسیع و متنوع به لحاظ فرهنگی است. آن هم یک پروژه است.

میرباقری ادامه داد: بخش سومش هم می‌رسد به اسلام که به لحاظ شکل و معنا،‌ می‌شود «مختار». بالاخره سلمان از مکاتبی عبور می‌کند و از زرتشت می‌رسد به مسیحیت و از مسیحیت به اسلام می‌رسد. حالا بینش مزدک و مانی و اینها هم هست.

کارگردان «مختارنامه»‌ درباره ادامه ندادن درس‌های طلبگی و وارد شدن به دنیای سینما گفت: واقعا هرجا احساس می‌کنم که موضوعی که دارم کار می‌کنم تکرار یک مشت حرف‌هایی است که تا به حال زده شده یا شنیده شده است، تامل و بازنگری می‌کنم. حکایت من و حوزه هم همین بود. من دلم می‌خواست با دنیاهای جدیدتری که آمده است، آشنا شوم. پدرم مذهبی بود و کاملا ما خانواده مذهبی‌ای داشتیم. پدرم می‌گفت علوم جدید شیطانی است. گفتم من این شیطانی را دوست دارم، چون دنیایش برایم قابل درک است و چیزهایی را به من نشان می‌دهد که تازگی دارد و متناسب با نیازها و شرایط زمانه ماست.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده