سینماها در هفته آخر مهرماه  چقدر فروختند؟!

«لس آنجلس تهران» ساخته تینا پاکروان که با شروع طوفانی خود توانسته بود رتبه دومِ پرفروش‌ترین افتتاحیه سال را از آن خود کند، این هفته نیز با فروش ۱,۶ میلیارد تومانی خود همچون هفته گذشته صدرنشین جدول فروش هفتگی بود. این فیلم کمدی از حضور بازیگران مطرح و پرطرفداری چون پرویز پرستویی و مهناز افشار بهره می‌برد و حال و هوایی فانتزی و مفرح دارد.«لس آنجلس تهران» درحالی که با افزایش تعداد سالن‌هایش در دومین هفته اکران برای فروش بیشتر خیز برداشته بود، با رقمی نزدیک به نیم میلیارد کاهش فروش مواجه شد. بیشترین علت این افت فروش را می‌توان توقع بالای مردم از پرویز پرستویی دانست که پیش‌تر ثابت کرده بود در ایفای نقش‌های کمدی درخشان است.

با این وجود «لس آنجلس تهران» در صورت حفظ فروش میلیاردی خود در هفته‌های آتی شانس بسیاری برای تبدیل شدن به یکی از کمدی‌های پرفروش امسال دارد.

«مغزهای کوچک زنگ زده» که در جشنواره فیلم فجر بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بود در ادامه اکران موفقش باوجود کاهش فروش ۱۴درصدی نسبت به هفته قبل، همچنان فروش چشمگیری داشت. این فیلم با فروش هفتگی ۱,۵ میلیارد تومان در رتبه دوم جدول جای گرفت تا پرمخاطب‌ترین فیلم غیرکمدی هفته باشد و تنها پس از چهار هفته اکران مجموع فروشش را به ۷.۷ میلیارد برساند.

فیلم «پیشونی سفید ۲» به کارگردانی جواد هاشمی در دومین هفته اکرانش با فروشی نزدیک به ۵۷۰ میلیون تومان در رتبه سوم جدول قرار گرفت. استقبال از این فیلم با توجه به دوبرابر شدن تعداد سالن‌هایش نسبت به هفته گذشته به بیش از دو برابر رسید. این فیلم تنها فیلم روی پرده است که برای مخاطبان کودک و نوجوان ساخته شده است و همین موضوع می‌تواند به افزایش مخاطبان فیلم کمک بسیاری کند.

فیلم «لازانیا» با فروش هفتگی ۵۵۰ میلیون تومان و «هشتگ» نیز بافروش هفتگی ۴۹۱ میلیون تومان به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم جدول جای گرفتند. نکته جالب درباره این دو فیلم فروش خوب آنها در شهرستان‌ها به ویژه شهرمشهد است.

فیلم «عرق سرد» این هفته نیز تعداد بیشتری از سالن‌هایش را از دست داد تا در چهارمین هفته اکرانش با در اختیار داشتن تنها ۴۵ سالن به فروش نسبتا مطلوب ۲۶۰ میلیون تومان دست یابد و با یک رتبه سقوط نسبت به هفته گذشته در رتبه ششم جدول قرار گرفت.

«هزارپا» پس از گذشت ۱۶ هفته از اکرانش در حالی که هنوز تعداد سالن‌های قابل توجهی در اختیار دارد با فروش هفتگی ۲۵۰ میلیون تومان در رتبه هفتم جدول جای گرفت. «هزارپا» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران این هفته مجموع فروشش را به مرز ۳۷ میلیارد تومان رساند.

ترین‌های هفته:

بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته گذشته، فیلم «پیشونی سفید ۲» با رشد فروش ۱۳۵ درصدی و با چهارپله صعود در جدول فروش هفتگی

 بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته، فیلم «لس آنجلس تهران» با کاهش فروش ۳۵ درصدی

پرفروش‌ترین فیلم‌های هنر و تجربه به ترتیب سریک، پاسیو، هندی و هرمز

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۰۵ آبان ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده