کوتاه دربارۀ «لس آنجلس تهران»/همه چیزشوخیه!

حميد آقابابايي: لس آنجلس تهران، فیلم خوبی نیست. بد بودن در سینمای حال حاضر ایران چیز عجیبی نیست،اما ایرادات فیلم وقتی بیش از حد به چشم می آید که نگاهی به عوامل فنی فیلم می اندازیم. البته دیدن اسامی عوامل فنی معتبر که منجر به فاجعه شدند هم کم نداریم. مشابه اکثر قریب به اتفاق فیلمهای سالیان اخیر. اما این همه هجمه درباره این فیلم بیشتر یک شوخی است. ايراد کار آنجا است که ما مناسبات حال سینمای ایران را فراموش می کنیم و ایراد می گیریم که چرا فلان بازیگر معتبر در این فیلم بازی کرده و یا چرا فیلمنامه اینقدر سوراخ داره،چرا کارگردانی اینقدر ضعیف است و... .

اما مگر بقیه فیلمها چه بوده اند، مگر اثر قبلی این کارگردان چه اثر درخشانی بوده است که حالا به ضعفهای آشکار آن ایراد می گیرند؟!

بله، قبول داریم که پرویز پرستویی از بازیگران بزرگ سینما ی ایران است، اما کدام بازی ایشان در چند سال گذشته درخشان بوده که حال مورد سرزنش قرار میگیرد، مهمتر اینکه در وسعت جهانی هم تمام بازیگران دوران اوج مشخصی دارند و پس از آن دیگر وسواس قبلی را از دست می دهند. نمونه تمام بازیگرانی که دوست داریم را به خاطر بیاوریم تا یادمان بیاید که هیچ اتفاق عجیبی نیفتاده است.

مشکل شاید از ما باشد که مسائل را داریم جدی می گیریم، فعلا همه چیز شوخی است، حتی این هجمه های سنگین به ضعف های یک فیلم،حتی نوشتن نقد بر آثار روی پرده سینمای ایران!

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده