20 فیلم جنجالی که نباید با همسر یا نامزدتان تماشا کنید! (قسمت1)/دختر خوب و دختر گمشده!

وقتی که پای عشق به میان می آید، تماشای یک فیلم عاشقانه خوب می تواند بهترین گزینه موجود برای زوجین به منظور گذراندن لحظاتی رمانتیک و نزدیک تر شدن به هم باشد. این فیلم ها بسیار سرگرم کننده و با داستان های ساده و قابل درک بوده و چیزهایی را در مورد جنس مخالف به ما یاد خواهند داد. علاوه بر این، تماشای یک فیلم عاشقانه خوب می تواند رابطه شما با شریک زندگی تان را محکم تر کند. چنین تجربه ای با خواندن یک مقاله یا مجله ایجاد نمی شود به همین دلیل است که بسیاری بعد از تماشای یک فیلم عاشقانه به یکدیگر علاقمند می شوند اما دیده نشده که دو نفر بعد از خواندن مجله نیوزویک با هم ازدواج کنند!

اما برخی از فیلم ها که حقیقتاً فیلم های عالی و تاثیرگذاری نیز هستند، را نباید هیچگاه با شریک زندگی خود تماشا کنید. چرا؟ چون بعد از تماشای این فیلم های جنجالی بحث و درگیری و یا حتی یک عدم اعتماد ناگهانی بین شما و شریک زندگیتان رخ خواهد داد. هیچ چیزی مانند این فیلم ها نمی تواند کاناپه شما را از مکانی برای عشقبازی و در آغوش همسر آرام گرفتن به منطقه ای ترسناک و سرد تبدیل کند. تماشای فیلم های جنجالی که در ادامه خواهند آمد شدیداً به شما توصیه می شود اما تا جایی که این کار را تنهایی انجام دهید و نه همراه با شریک زندگی تان.

هشدار اسپویل: از آنجایی که به خاطر توضیح دلیل خطرناک بودن تماشای این عناوین سینمایی همراه با شریک زندگی ناچار به اسپویل کردن بخشی از داستان فیلم هستیم از شما خواننده عزیز عذرخواهی می کنیم.

دختر گمشده (۲۰۱۴)

اقتباس دیوید فینچز از رمان ترسناک و رازآلود گیلیان فلین با عنوان «دختر گمشده» (Gone Girl) از آن دسته فیلم هاست که می تواند خیلی راحت شریک زندگی تان را به شما و شناختی که از شما دارد بیمناک سازد و زمانی که تماشای این فیلم با همسرتان صورت گیرد عواقب آن بسیار بدتر نیز خواهد بود زیرا مطمئناً بین اتفاقات فیلم و روابط شما شباهت هایی یافت می شود که برایتان دردسرساز خواهد شد. شانس بیاورید شریک زندگی تان خود را به مردن نزند تا شما را امتحان کند یا به شما آسیب بزند.

با توجه به نقش بازی کردن شخصیت ایمی (رزموند پایک) در این فیلم برای انتقام گرفتن از همسر خیانت کارش نیک (بن افلک)، بهتر است از تجربه تماشای مشترک این فیلم با شریک زندگیتان که ممکن است به تنش در رابطه شما منتهی شود خودداری کنید. با این وجود، تماشای این فیلم جنجالی به تنهایی به خاطر داستان جذاب و سبک داستان پردازی گیرا و رازآلودش به شما توصیه می شود.

نوامبر شیرین (۲۰۰۱)

به عنوان فیلمی که عنوان فیلم درام عاشقانه را یدک می کشد، «نوامبر شیرین» (Sweet November) لحظات پیچیده و گیج کننده ای دارد. داستان فیلم در مورد زنی با نام سارا دیور است که در ابتدا شبیه یک دختر بی تجربه و بازیگوش با رویاهای بچه گانه و خام به نظر می رسد اما نلسون ماس خیلی زود متوجه می شود که او شخصیتی متفاوت از آن چه که رفتارهای ظاهری اش نشان می دهد دارد. سارا در تلاش برای کنار آمدن با مرگ قریب الوقوع خود در اثر بیماری مغزی، در ماه های اخیر سعی کرده که زندگی بهتری را برای مردانی که مشکلات احساسی و روحی دارند رقم بزند و با رابطه عاشقانه ای که با این مردان برقرار می کند سعی در درمان آن ها دارد.

علیرغم نقشه هایی که وی برای روزهای آخر زندگی خود کشیده، سارا خیلی زود و بسیار شدید عاشق نلسون می شود اما بیماری او پیشرفت زیادی کرده و امکان درمان آن وجود ندارد. از این رو نلسون را عاشق و درمانده و در حالی که قلبش شکسته است ترک می کند. برای بسیاری شاید این فیلم جنجالی و عاشقانه دارای یک داستان ویرانگر از لحاظ روحی در مورد یافتن عشق به صورت اتفاقی باشد اما برای برخی دیگر می تواند بحث برانگیز باشد که چرا یک زن بیمار مردی با روح شکننده را عاشق خود کرده و بدون اینکه از بیماری خود به او بگوید او را ترک می کند. از این رو برای این که از بحث و درگیری احتمالی با شریک زندگی خود اجتناب کنید بهتر است قید تماشای این فیلم عاشقانه در کنار او را بزنید و زمانی دیگر به تنهایی آن را تماشا کرده و اشک بریزید!

مایک جادویی (۲۰۱۲)

بسته به وضعیت رمانتیک شما و تولرانس مشترکی که نسبت به تماشای افراد جذاب و خوش هیکل دارید، بهتر است از تماشای فیلم «مایک جادویی» (Magic Mike) در شبی که با نامزد، دوست و یا شریک زندگی خود قرار دارید خودداری کنید. اما حتی اگر علاقه خاصی به چنینگ تیتوم دارید می توانید به تنهایی به تماشای آن بنشینید.

این فیلم به کارگردانی استیون سودربرگ برخلاف عنوان و ظاهرش، یک درام جدی و تامل برانگیز با داستانی در مورد رقص است. با این وجود به شما توصیه می کنیم تا زمانی که در کنار شریک زندگی خود هستید به سراغ این فیلم جنجالی نروید مگر این که بخواهید حس حسادت و انتظارات جدید را در شریک زندگی خود برانگیخته و خود را دچار دردسری بزرگ کنید.

بی وفا (۲۰۰۲)

حتی کوچکترین بحث در مورد این فیلم به موضوعی خطرناک و درگیر کننده برای شما و شریک زندگی تان بدل خواهد شد، به شما اطمینان می دهیم. در فیلم جنجالی «بی وفا» (Unfaithful) شخصیت کانی سامر یک مادر متاهل است که زندگی سرد و بدون رابطه جنسی گرمی را با شوهر خود سپری می کند هر چند بین این دو عشق و علاقه وجود دارد. همه چیز آرام پیش می رود تا اینکه کانی به صورت اتفاقی با یک جوان فرانسوی به نام پل مارتل آشنا می شود. رابطه ای که بین این دو شکل می گیرد تاثیر منفی بر زندگی طرفین و بخصوص زندگی خانوادگی کانی دارد.

بدون اسپویل کردن جزییات داستان بگذارید بگوییم که جنایاتی که از قلب شخصیت کانی ناشی می شود تنها جنایاتی نیستند که از دورویی او نشأت می گیرند. اتفاقاتی که بعد از آن رخ می دهد همان چیزی است که بسیاری از افراد آن را نهایت خیانت و عامل از هم پاشیدن زندگی مشترک می دانند. از این رو برای جلوگیری از بحث های ناگزیر و فاجعه بار به شما توصیه می کنیم که از تماشای این فیلم همراه با شریک زندگی تان گذشته و آن را به یک روز بارانی و در خلوت خود موکول کنید (تاکید ما بر روی یک روز بارانی بدین دلیل است که داستان فیلم رابطه مستقیمی با آب و هوا دارد!).

دختر خوب (۲۰۰۲)

همه طرفداران جنیفر آنیستون دوست دارند و می خواهند که این فیلم را تماشا کنند. بازی او در فیلم جنجالی و عاشقانه «دختر خوب» (The Good Girl) نیز مانند حضورش در درام «کیک» (Cake)، گذاری قابل توجه از بازی در فیلم های کمدی رمانتیک بود که وی با بازی در سریال «دوستان» (Friends) در نقش راشل گرین در آن به شهرت رسیده و او را به ستاره ثابت این گونه فیلم ها تبدیل ساخت. علاوه بر تفاوت محتوایی با دیگر فیلم های آنیستون، «دختر خوب» از آن دسته فیلم هایی است که تماشای آن برای زوجین مضر و مهلک است.

به طور خلاصه داستان فیلم در مورد یک فروشنده مغازه است که درگیر یک زندگی بی احساس و سرد با شوهرش شده تا این که توجه یکی از همکاران خوش قیافه و مهربانش به او جلب می شود. این رابطه به سرعت پیشرفت کرده و باعث باردار شدن زن داستان می شود.در حالی که دیدگاه تماشاگران این فیلم به رویه ای که شخصیت اصلی داستان در پیش می گیرد متفاوت است و این موضوع می تواند باعث درگیری زوجینی شود که به تماشای این فیلم نشسته اند. از این رو بهتر است این تجربه سینمایی مشترک را بیخیال شوید و کار دست خودتان ندهید!

جاده انقلابی (۲۰۰۸)

کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو در فیلم بلاک باستر «تایتانیک» (Titanic) زوجی جادویی و موفق را تشکیل دادند و همکاری مشترک آن ها یک دهه بعد از آن در فیلم «جاده انقلابی» (Revolutionary Road) نیز از جنبه ای دیگر تاثیرگذار بود هر چند داستانش شباهتی با داستان «تایتانیک» نداشت. این دو نقش زوجی را بازی می کنند که در دهه ۵۰ میلادی زندگی مشترکی داشته و دارای دو فرزند هستند اما رفته رفته از یکدیگر و دنیای اطرافشان ناراضی شده و هر روز این شکاف عمیق تر و عمیق تر می شود.

آن ها در نهایت تصمیم می گیرند به فرانسه نقل مکان کنند، جایی که قرار است زن داستان نقش نان آور خانواده را بر عهده بگیرد اما با حامله شدنش همه نقشه ها به هم می ریزد. چیزی که در این فیلم بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کند درگیری های لفظی و بحث های مداومی است که بین این زن و شوهر شکل می گیرد. تصویر کارگردان از زندگی ظاهراً بی نقص یک زوج که رفته رفته به سوی نابودی حتمی پیش می رود به راحتی می تواند تخم شک و جدایی را در زندگی هر زوج خوشبختی بکارد. از این رو به شما توصیه می کنیم که هیچگاه به فکر تماشای فیلم جنجالی «جاده انقلابی» همراه شریک زندگی تان نیفتید.

دور از او (۲۰۰۶)

اقتباس سارا پُلی (بازیگر سریال نوستالژیک قصه های جزیره) از رمان کوتاه آلیس مونرو با عنوان «خرس به کوهستان آمد» از بسیاری جهت یک شاهکار به شمار می آید؛ از سناریو منحصربفردش گرفته تا بازی های بی نقص بازیگران نقش اصلی. به همین دلیل تماشای این درام جذاب و عاشقانه با عنوان «دور از او» (Away from Her) را به شما توصیه می کنم اما این توصیه برای زمانی است که تنها هستید و نه همراه با شریک زندگی تان. مردی که به شدت عاشق همسر خود است شاهد ویران شدن تمامی خاطرات مشترک خود با او در نتیجه بیماری آلزایمر بوده و این در حالی است که همسرش بجای پاسخ دادن به عشق او، شیفته مردی که با او در خانه سالمندان است و مانند او دچار آلزایمر شده، می شود.

کاملاً طبیعی است که شوهر دلشکسته سعی دارند مانع از شدت عشق بین این دو شود اما در نهایت در می یابد که قلب شکسته همسرش بسیار ارزشمندتر از قلب خود اوست و تصمیم می گیرد آن دو را به حال خود رها کند تا روزهای آخر زندگی شان را در کنار هم باشند. نیاز به گفتن نیست که چنین تجربه ای برای هر انسانی ویرانگر و غیرقابل تحمل است. به همین دلیل تماشای این فیلم جنجالی و عاشقانه برای زوجینی که قصد دارند تا پایان عمر در کنار یکدیگر بمانند توصیه نمی شود زیرا بحث های اخلاقی فیلم می تواند بر رابطه آن ها تاثیر منفی بگذارد.

یک قتل بی نقص (۱۹۹۸)

در فیلم جنجالی «یک قتل بی نقص» (A Perfect Murder) لایه های متعددی از خیانت وجود دارد و نمی توان گفت که کدام یک بدتر است. خیانت شخصیت گوئینث پالترو به شوهرش بدتر است یا نقشه انتقام جویانه و بیرحمانه مایکل داگلاس برای قتل همسر خیانتکارش؟ مزاحمت یک هنرمند برای زندگی دو نفر که می تواند به مرگ محبوبش منجر شود خیانت آمیز تر است یا حرص و طمع شوهر که او را به سمت قتل همسرش سوق می دهد؟

مهم نیست از چه زاویه ای به داستان این فیلم جنجالی نگاه کنید زیرا هر یک از شخصیت ها به نحوی خیانتکار بوده و نباید دنبال شخصیت «آدم خوبه» در داستان بود. تماشای این فیلم شما را به یاد شاهکار تریلر- درام آلفرد هیچکاک با عنوان «ام را به نشانه مرگ بگیر» (Dial M for Murder) خواهد انداخت. با این وجود، تماشای این فیلم جنجالی در کنار کسی که دوستش داشته و به او اعتماد دارید را به شما توصیه نمی کنیم.

نزدیک تر (۲۰۰۴)

خیانت برای روابط عاشقانه سم است و درام عاشقانه مایک نیکولز با عنوان «نزدیک تر» (Closer) سعی در تایید این موضوع دارد که عواقب خیانت بسیار سخت و غیرقابل پیش بینی می تواند باشد. این فیلم که اقتباسی از نمایشنامه ای نوشته پاتریک ماربر توسط خود اوست با بازی های خیره کننده بازیگران اصلی یعنی ناتالی پورتمن، جولیا رابرتس، کلیف اوون و جود لا همراه است که شخصیت های آن ها در درون یک ماجرای چند وجهی عاشقانه گرفتار شده و این چند ضلعی عشقی به قیمت شرافت و شادی آن ها تمام می شود. در حالی که به نظر می رسد این شرایط بغرنج و ناگوار تنها در اثر خیانت یکی از شخصیت ها شکل گرفته، تاثیر ناخوشایند اولین خیانت یا کار نادرست صورت گرفته در فیلم به افشای خیانت های دیگران منجر می شود.

حتی مطمئن ترین و قوی ترین روابط زناشویی نیز پس از تماشای این فیلم جنجالی و دیدن چگونگی تغییر چهره آسان شخصیت های سریال و تبدیل شدنشان به موجوداتی منزجر کننده می تواند جای خود را به عدم اعتماد بدهد. با این وجود، فیلم جنجالی «نزدیک تر» داستانی بسیار اورجینال داشته و با سود بردن از بازی های بی نقص شخصیت های اصلی، تماشاگر را تا پایان داستان در تعلیق و هیجان نگه می دارد.

درخشش ابدی یک ذهن پاک (۲۰۰۴)

فیلم عاشقانه «درخشش ابدی یک ذهن پاک» (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) که بسیاری آن را بهترین نقش آفرینی های جیم کری و کیت وینسلت می دانند یک کلاسیک فراموش نشدنی به شمار می اید. با بهره گیری از یک داستان اورجینال، تازه و تکان دهنده، این فیلم از آن دسته فیلم هایی است که محبوب عاشقان سینما بوده و شما را به دیدن آن توصیه می کنیم. اگر چه این فیلم پایانی خوش دارد اما نمی توان تماشای آن را به زوجین توصیه کرد. این فیلم در مورد زن و شوهری است که از هم جدا شده و تصمیم می گیرند که به جای زندگی با دلشکستگی، خاطراتشان را پاک کنند.

در نیمه راه اما یکی از این دو متوجه ارزش خاطرات گذشته برای خود می شود، حتی بدترین و سخت ترین خاطرات، بدین ترتیب او در نیمه راه به مقابله با فرآیند پاک کردن خاطرات می رود. این داستان غم انگیز اگر چه از برخی جهات امیدوار کننده است اما بدون شک تصور هر شخصی از عشق و رابطه عاشقانه را مکدر خواهد ساخت. /منبع روزیاتو

 

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۷






نظرات کاربران




    shayanfilm ۰۹:۳۷ - ۹۸/۰۶/۲۶

    دوستان عزیز لطفا قسمت دوم این مطلب جالب را در لینک زیر مطالعه بفرمایید: http://shayanfilm.com/articles/6505


معرفي فيلم هاي روي پرده