واکنش هنرمندان به موضوع فرزندانِ دو تابعیتی

ظاهرا انتشار انواع و اقسام اخبار و تحلیل‌ها و شایعات ریزودرشت درباره زندگی ‏سینماگران در خارج و به‌دنیا آوردن فرزندان‌شان خارج از مرزهای این آب‌وخاک بیشتر به‌دلیل دیوار کوتاه این گروه است و در ‏شرایطی که داشتن تابعیت خارجی در میان فوتبالیست‌ها و موزیسین‌ها و حتی سیاستمداران بدل به امری عادی شده، زیر سوال ‏بردن هنرپیشه‌ها و دیگر سینماگران به این بهانه جز بی‌انصافی چیز دیگری نمی‌تواند باشد. به نوشته شهروند، یکی از نام‌هایی که در گزارش مذکور و همچنین اخبار بیست و سی، به زندگی در کانادا متهم (!) شده بود؛ پیمان قاسمخانی است. نویسنده و بازیگری که در پی ‏انتشار خبر سکونتش در شهر تورنتو ضمن اشاره به این‌که «مهاجرت ابدا عمل مذمومی نیست و اگر کسانی بخواهند به نیت ‏زندگی بهتر به جایی بروند، کاملا حق دارند» اصل خبر را تکذیب کرده و می‌گوید: « این‌که من در کانادا زندگی می‌کنم، باید بگویم ‏این اطلاعات غلط است و در زندگی‌ام فقط دو بار در کانادا میهمان بودم. من اقامت هیچ جای دنیا را ندارم و در هیچ جایی به غیر‏از ایران، خانه و زندگی ندارم.»

نام شیلا خداداد هم در گزارش آمده بود، آن‌هم با این توضیح که او تنها کسی بود که در پاسخ به انتقادات گفته بود: «دوست داشتم ‏این کار را کردم.» پاسخی منطقی برای کسانی که به خودشان اجازه می‌دهند در خصوصی‌ترین جنبه‌های زندگی اشخاص سرک ‏بکشند. حالا با انتشار این گزارش و داغ شدن دوباره هشتگ #سلبریتی_های_دو_تابعیتی، شیلا خداداد در پیج اینستاگرام‌اش نوشته:«پس تمام مشکلات کشور تقصیر ما بود و خودمان خبر نداشتیم. شما به جای آن‌که حواس مردم را با این چرندیات پرت کنین اخبار ‏درست درباره مملکت بهشون بدین. الان که چی؟ آخ آخ من که خیلی خجالت کشیدم. الان سامیار و ساتین رو قورت میدم و دوباره ‏در وطن به دنیا میارمشون

فریبرز عرب‌نیا هم در پی انتشار لیست بازیگران دوتابعیتی که در ادامه گزارش جنجالی ٣٠:  ٢٠ را در پی داشت، با انتشار ‏ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود به تلویزیون حمله کرد: «بنده را مفتخر کردند و به‌عنوان اسم اول آن بالا نشانده‌اند. تلویزیون ‏ملی جمهوری اسلامی هم براساس رویه همیشگی خود سعی کرده آنهایی که محبوب مردمند؛ تخریب بشوند و آنهایی که کاری جز ‏تخریب کشور ندارند و نفرت‌انگیز هستند را محبوب مردم کند.‏» ‏ ایلنا در خبری که براساس گفته‌های عرب‌نیا تنظیم کرده، در ادامه آورده است:«من هنوز دوتابعیتی نیستم و اگر هم بشوم؛ کار ‏خلاف قانونی نکرده‌ام و مسأله شخصی‌ام بوده که به خودم مربوط است. شما بهتر است از کارگرها، معلم‌ها و از همه هم‌وطن‌های ‏زجر دیده‌مان گزارش تهیه کنید.» 

یکی دیگر از چهره‌هایی که به گزارش دوتابعیتی‌ها واکنش نشان داد، مهراب قاسمخانى بود. او با اشاره به این‌که «من نکته این ‏فهرست رو نفهمیدم که آیا می‌خواستن اطلاع‌رسانی زرد کنن یا احساس افشاگری بهشون دست داده» با اشاره به اسامی مطرح‌شده ‏در فهرست نوشته بود: «هیچ‌کدوم‌شون نه سیاست‌گذار فرهنگی هستن، نه اقتصادی، نه مسئولیت رسمی در قبال معیشت مردم ‏دارن، نه خودی محسوب می‌شن و نه شعارهای غرب‌ستیزانه دادن. در نتیجه نه از نظر قانون مشکل داره که جای دیگری زندگی ‏کنن و نه از نظر اخلاقی مشکلی داره که بچه‌شون رو کجا به دنیا بیارن.»

در آخر مطلب نیز مهراب مثل همیشه با یک شوخی تمام کرده بود:«پیمان جون... داداش... این درسته که کانادا زندگی کنی و به ‏برادرت نگی؟ واسه همینه که هر وقت قرار می‌ذاریم دیر می‌رسی؟»

در فهرست منتشرشده نامی از امیرمهدی ژوله نبود، اما او نیز درباره این موضوع نوشت: «بیست‌وسی‌ای‌ها؛ واقعا براتون سواله ‏که چرا چهار نفر بازیگر بچه‌شون رو خارج از ایران زایمان کردن؟ واقعا براتون سواله که چرا بازیگرها اقامت یک جای دیگه ‏رو هم دارن؟ براتون سوال نیست که چرا نود‌درصد فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه‌های برتر کشور میذارن میرن؟ جای سوال نیست ‏که چرا تو لس‌آنجلس، تورنتو، آنتالیا، تفلیس، هر خراب‌شده‌ای داد بزنی ممد، چهل نفر می‌گن جانم؟» ‏ همین!‏

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده