چرا زیرنویس شد:«نیما فلاح و سحر ولدبیگی در دنیای واقعی زن و شوهر هستند»/ پاسخ تهیه کننده

در شامگاه هفتم دی برنامه «خوش و بش» در حالی به روی آنتن شبکه دو سیما رفت که نیما فلاح و سحر ولد بیگی نقش یک زوج را دراین نمایش بازی می کردند تا اینجا همه چیز عادی بود اما زمانی که پیام «تذکر: نیما فلاح و سحر ولد بیگی در دنیای واقعی زن و شوهر هستند» زیر نویس این برنامه شد همه چیز به هم ریخت و این موضوع مخاطبان را به شدت ناراحت کرد. حرفهای علیرضا آقایی تهیه کننده این برنامه و توجیحات او را در گفتگو با ایرنا باهم می خوانیم:

چه باعث شد تیم سازنده این برنامه تصمیم بگیرد که این تذکر را زیرنویس کند؟

برنامه خوش و بش یک برنامه رئالیتی شو و نمایش محور است که با رویکرد ارتقای سطح کیفی روابط اجتماعی تهیه و از شبکه دو سیما پخش می شود. این مجموعه در هر قسمت به یک موضوع خاص می پردازد و در این میان از حضور یک کارشناس نیز بهره می برد. ما از یک سال پیش زمانی که می خواستیم پیش تولید این کار را کلید بزنیم این زوج هنری را برای بازی در خوش و بش انتخاب کردیم چون می خواستیم که مخاطب کاملا باور کند که با یک زن و شوهر واقعی رو به رو است و چالش های مربوط به زندگی آنها را درک کند اما اخطار های زیادی در این باره گرفتیم که مجبور به درج این زیرنویس شدیم.

چه نوع اخطاری گرفتید؟

یک برنامه ساز ممکن است یا از سمت مخاطب و یا از سمت سازمان نظارتی تذکر بگیرد، با توجه به اینکه نقد و تذکر سازمان نظارتی در بیشتر اوقات یعنی توقف آن برنامه، تیم سازنده برنامه خوش و بش نیز از طرف شورای نظارت صدا و سیما اخطار گرفته بود که چرا این بازیگران هنگام بازی به یکدیگر دست می زنند و ما باید فکری به حال برنامه می کردیم.

و در نهایت تصمیم گرفتید تذکری زیر نویس کنید؟

سکانس های زیادی از برنامه خوش و بش با در نظر گرفتن اینکه شورای نظارت صدا و سیما مشکلی با موضوع راحت بودن دو بازیگر مقابل دوربین که درعالم واقعیت زن و شوهر هستند نخواهد داشت برداشت شده بود حالا ما تذکر گرفته بودیم، پس دو راه بیشتر نداشتیم یا باید سکانس هایی را که نیما فلاح به سحرولد بیگی دست می زند را حفظ می کردیم و یا سکانس ها را حذف می کردیم ما تصمیم گرفتیم سکانس ها را حفظ کنیم به همین خاطر تصمیم گرفتیم تذکری زیر نویس کنیم که در آن قید شود این دو زن وشوهر هستند تا کار تولید شده سانسور نشود.

خوش و بش چه مدتی است روی آنتن شبکه دو است؟

از اسفند ماه سال گذشته.

با این توصیفات یعنی شما تاکنون چندین بار این زیرنویس را تکرار کردید و مخاطب فقط به یک قسمت واکنش نشان داده است؟

دقیقا، خود ما هم کلی متعجب شدیم که چرا مخاطب در قسمت های آخر یاد این موضوع افتاده است اما خب باز هم خوشحال کننده است چون این موضوع بدین معنا است قسمت پخش شده در 7 دی ماه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

زمان پخش برنامه خوش و بش به صورت مناسبتی انتخاب می شود چون بارها دیده شده که این برنامه جمعه ها به روی آنتن نرفته است؟

خیر، خوش و بش فقط به خاطر کنداکتور نداشتن در شبکه دو به صورت غیر منظم به روی آنتن رفت واین موضوع به شدت باعث دیده نشدن این برنامه شد.

پس از زمان پخش این برنامه هم گلایه مند هستید؟

خیلی، شاید اگر این برنامه به صورت منظم پخش می شد مخاطبان بیشتری را جذب می کرد اما مخاطب وقتی زمان دقیق یک برنامه را نداند قسمت بعدی اش را از دست می دهد و این موضوع باعث می شود نسبت به این برنامه دلسرد شود. من می دانم که چقدردر پشت صحنه خوش و بش برای این کار زحمت کشیده شده است ، پس مطمئن هستم یک روز مسئولان صدا و سیما نیز متوجه اهمیت این برنامه خواهند شد و تصمیم بگیرند که خوش و بش را به صورت منظم دوباره پخش کند.

شما در گفته هایتان به این موضوع اشاره کردید که قسمت های پایانی خوش و بش به روی آنتن خواهد رفت، تا چند قسمت دیگر ما این برنامه را به روی آنتن خواهیم دید؟

فکر می کنم تا شش قسمت دیگر این برنامه به اتمام خواهد رسید.

آیا خوش و بش هم حامی مالی داشت؟

بله، در اصل ما سعی کردیم برنامه قابل دفاعی تولید کنیم اما خب زمان پخش حتی باعث مشکلات میان تیم و حامی مالی شد.

شایان ذکر است «خوش بش» یک برنامه رئالیتی شو و نمایش محور با رویکرد ارتقای سطح کیفی روابط اجتماعی تهیه شده است که به تهیه کنندگی علیرضا آقایی،کارگردانی محمد درخشان، نویسندگی فرهاد نقد علی و با بازی بازیگرانی چون سحر ولدبیگی، نگین معتضدی، نیما فلاح و محمد مسلمی جمعه ها.ساعت 17،45 و 23،15 دقیقه به روی آنتن شبکه دو سیما می رود، بررسی روابط اجتماعی از جمله اهداف برنامه «خوش و بش» است. این برنامه که کاری است از گروه خانواده شبکه دو ویژگی هایی چون «کم صبری»، « قدرت نه گفتن»، «طلاق عاطفی، «بخشش» و مسائلی از این دست را مورد کنکاش قرار می دهد.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده