گزارشگران تلویزیون را برای باخت آموزش دهیم

«بعضی از افراد در صداوسیما در برابر باخت ایران خیلی احساساتی شدند و احساسات خود را به وضوح نشان دادند. آنها مدام درباره باخت ایران صحبت می‌کردند. مسؤولان این برنامه‌ها هم با دیدن این خطاها از این افراد نمی‌خواهند که رفتار خود را برای برنامه‌های بعدی اصلاح کنند و یا اینکه به آنها آموزش نمی‌دهند که چه رفتاری درست است.»جواد محتشمیان در گفت‌وگویی با ایسنا درباره عملکرد رسانه‌ها در برابر باخت اخیر تیم فوتبال ایران در مقابل ژاپن، ضمن بیان مطلب بالا، بیان کرد: ما دائماً از رسانه‌هایمان خشونت می‌بینیم در چنین شرایطی چه انتظاری از مردم می‌توانیم داشته باشیم؟

او در ادامه مطلب بالا اظهار کرد: به نظر من تیم ما به خودشان و ناتوانی‌شان در کنترل خشم خود باختند. زیرا تیم ما از نظر فیزیکی و تکنیک قوی بود ولی نداشتن پتانسیل کنترل خشم، کار دستشان داد؛ البته ناتوانی کنترل خشم مسأله‌ای است که در همه جای جامعه ما دیده می‌شود. هر بازیکنی که در زمین می‌رود باید بتواند خشم خود را کنترل کند حالا در هر ورزشی. بازی فوتبال یک شاخصه به نام برد و باخت دارد ولی مردم ما تنها انتظار برد دارند و با باخت به هم می‌ریزند.

محتشمیان درباره تیم‌های فوتبال در کشورهای اروپایی گفت: به عنوان مثال تیم فوتبال آلمان خیلی صبور است و اگر در یک بازی گل بخورند از کوره در نمی‌روند و سعی می‌کنند در ادامه راهی برای برد پیدا کنند و اگر باز هم به نتیجه نرسند و ببازند مشکل کار خود را برای بازی‌های بعدی بررسی می‌کنند تا در آینده نتیجه بهتری کسب کنند؛ چراکه این افراد آموزش دیده‌اند که بازی برد و باخت دارد و باید در برابر شکست صبور باشند. این افراد در زندگی عادی خود نیز همین هستند؛ بارها شکست خورده‌اند ولی یاد گرفته‌اند که صبور باشند.

وی اضافه کرد: مردم در اروپا کنترل خشم بیشتری دارند و همانند ایرانی‌ها سریع از کوره در نمی‌روند. فوتبال نیز جزئی از جامعه است و تافته جدا بافته نیست. حرکت رسانه‌ها به نوعی شکل گرفته که خشم را در جامعه نهادینه کرده است. یعنی شما برای حقت باید با خشونت حرکت کنی. به جامعه ما یاد داده شده که هر چه بیشتر داد و فریاد کنند زودتر به نتیجه می‌رسند.

این گزارشگر ورزشی درباره عملکرد صداوسیما و تلویزیون در این خصوص گفت: تلویزیون به اندازه خودش سعی می‌کند تا برنامه‌ها را به درستی به روی آنتن ببرد؛ چراکه بهترین گزینه برای پر کردن اوقات فراغت مردم، ورزش است؛ البته اوقات فراغت را با هر چیزی می‌توان پر کرد ولی سالم بودن، مسئله اصلی است. در واقع صداو سیما باید برنامه‌هایی سالم و بدون حاشیه بسازد.

محتشمیان همچنین بیان کرد که باید برای بردن به دنبال راهکار باشیم و مسیر را به درستی برویم ولی در عین حال توجه داشته باشیم که ورزش برد و باخت دارد و البته مقداری از آن نیز به شانس بستگی دارد.او در پایان سخنان خود گفت: بازیکنان باید توجه داشته باشند که به نوعی الگوی جوانان هستند و رفتارهای زشت آنها دیده می‌شود و رسانه‌ها نباید تا این حد به حاشیه‌ها بپردازند و اگر بازیکنان یک رفتار زشتی در زمین انجام دادند اخطار بگیرند.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده