اتفاقی عجیب و باورنکردنی  در تلویزیون: «پایتخت 6» نوروز 98 روی آنتن شبکه اول سیما می رود!

شایان فیلم: در حالیکه سیروس مقدم این روزها مشغول ساخت سریال «خوابزده» برای شبکه نمایش خانگی است همسرش الهام غفوری که تهیه کنندۀ سریال پایتخت هم هست اعلام کرد که قرار است در یکماهی که تا نوروز فرصت هست آنها سری جدید «پایتخت» را به صورت یک فیلم سینمایی ساخته و شب عید روی آنتن ببرند! اتفاقی که عجیب و دور از ذهن است. از اینکه ایشان گفته« بازیگران ثابت پایتخت،  اکثرا سرکارهای دیگر هستند» هم که بگذریم نمی دانیم سیروس مقدم چطور می خواهد همزمان دو پروژه را کارگردانی کند. متن کامل مصاحبه الهام غفوری را با دوخبرگزاری مرور می کنیم:

سریال «پایتخت6» برای نوروز 99

تهیه‌کننده سریال "پایتخت" گفت: "پایتخت ۶" نوروز سال ۹۹ از تلویزیون پخش می‌شود اما در حال تلاش هستیم یک فیلم سینمایی برای "پایتخت" بسازیم که انشاالله شب سال تحویل از تلوزیون پخش می‌شود.الهام غفوری، تهیه‌کننده سریال "پایتخت" درباره آخرین وضعیت ساخت سری جدید این سریال به ایلنا گفت: اکنون در حال مذاکره با تلویزیون برای ساخت پایتخت ۶ در سال آینده هستیم ولی به دلیل اینکه هنوز قراردادی امضا نشده، نمی‌توان در این باره به صورت قطعی صحبت کرد. البته مذاکرات اولیه این موضوع انجام شده و به احتمال زیاد سریال پایتخت ۶ نوروز سال ۹۹ از تلویزیون پخش می‌شود.

وی افزود: همچنین لازم است بگویم که ما برای نوروز امسال تصمیم داریم که یک فیلم سینمایی برای پایتخت بسازیم که انشاالله شب سال تحویل از تلوزیون پخش می‌شود. باتوجه به اینکه موقعیت ساخت سریال فراهم نبود، در حال تلاش هستیم که با ساخت فیلم سینمایی پایتخت، یک عیدی به مردم در شب سال تحویل بدهیم.غفوری ادامه داد: این کار قطعی شده و قرارداد آن بسته شده است ولی با توجه به زمان محدودی که پیش رو داریم، مشکل ما جمع کردن بازیگران و قصه است که اگر خدا بخواهد تا هفته آینده به طور قطعی مشخص خواهد شد.

وی همچنین درباره گروه بازیگران فیلم سینمایی پایتخت نیز توضیح داد: همان تیم قبلی در این سری نیز حضور دارند و بازیگر تازه‌ای که بخواهیم عهده‌دار نقش اصلی شود به کار اضافه نخواهد شد. به هر حال مدل پایتخت به صورتی است که اگر بازیگری هم به کار اضافه شود، جزو بازیگران فرعی بوده و تیم کلی تغییر نخواهد کرد.غفوری افزود: در این فیلم نیز شخصیت بائو که در یکی از سری‌های سریال توسط محمدرضا علیمردانی ایفا می‌شد نیز حضور ندارد.

نسخه سینمایی «پایتخت» برای نوروز 98

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «پایتخت» از ساخت نسخه سینمایی این اثر برای پخش در سال نو خبر داد.«الهام غفوری» در گفت وگو با فارس گفت: با توجه ویژه آقای مجید زین العابدین مدیر محترم شبکه یک سیما و اهتمام ایشان بنا شده تا یک نسخه سینمایی از سریال «پایتخت» برای نوروز بسازیم. وی ادامه داد: پیش تر به ما گفتند که فصل ششم این اثر را برای نوروز آماده کنیم که متاسفانه تمام بازیگران سر کارهای دیگر بودند و نمی توانستیم آنها را برای حضور در سریال گردهم آوریم. اما در نهایت تصمیم بر این شد تا یک نسخه سینمایی از کار برای نروز 98 آماده کنیم.

غفوری در پاسخ به اینکه آیا این اثر خلاصه ای از همه فصل های «پایتخت» است؟ تصریح کرد: خیر. فیلمنامه این اثر کاملا مستقل و جداست و ربطی به آنچه که تا به حال مخاطبان دیده اند، ندارد. وی افزود: طی هماهنگی های به عمل آمده قرار شده بازیگران در یک ماه فرصت باقی مانده جمع شوند تا بتوانیم در یک نسخه 100 الی 120 دقیقه ای پایتخت را در شب سال نو مهمان خانه های مردم کنیم.

غفوری با بیان اینکه همه بازیگران در نسخه سینمایی پایتخت نیز حضور دارند، اظهارداشت: در این مدت وقفه ای در تصویربرداری «خوابزده» (سریال سیروس مقدم در شبکه نمایش خانگی) به وجود نخواهد آمد و این کار نیز همزمان روند تولید را سپری خواهد کرد.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده