خانم‌های پول‌ساز سینمای ایران در سال 97 +عکس

اولین نقش‌های سینمایی‌اش را در سال‌های پایانی دهه 80 بازی کرد اما برای اولین بار به طور جدی با بازی در فیلم "ایتالیا ایتالیا" دیده شد و برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره تامیل نروژ دریافت کرد. او یک سال بعد برای بازی درخشانش در فیلم "دارکوب" موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد تا خود را به‌عنوان یک ستاره در سینمای ایران معرفی کند.به گزارش ایران آرت، سارا بهرامی روند رو به رشدش را آرام آرام طی کرد و حالا عنوان‌ پول‌سازترین بازیگر زن سال را به یدک می‌کشد. این خانم بازیگر در سال 97 دو فیلم هزارپا و دارکوب را در سینماها داشت که مجموع فروش این دو فیلم به 40 میلیارد و 730 میلیون تومان رسید و باعث شد بهرامی با اختلافی فاحش به‌عنوان پول‌سازترین بازیگر زن سال شناخته شود. بهرامی در هر دوی این فیلم‌ها ایفاگر نقش اصلی زن است و تأثیرگذاری او در فروش فیلم‌ها را نمی‌شود انکار کرد.

پس از سارا بهرامی، شبنم مقدمی با فروش 9 میلیارد و 750 میلیون تومانی دو فیلم خجالت نکش و کلمبوس دومین بازیگر پول‌ساز زن ایران در سال 97 شناخته شد. رتبه سوم این جدول هم به مهناز افشار اختصاص دارد که سه فیلم لس‌آنجلس-تهران، دلم می‌خواد و دارکوب را داشت.

چهارمین و پنجمین بازیگرهای خانم پرفروش سال 97 هم به ترتیب لیلا حاتمی و باران کوثری هستند. لیلا حاتمی برای دو فیلم بمب؛ یک عاشقانه و خوک با مجموع فروش 8 میلیارد و 35 میلیون تومان و باران کوثری برای فیلم‌های عرق سرد، عصبانی نیستم، آستیگمات و بی‌نامی با مجموع فروش 6 میلیارد و 966 میلیون تومان به این عناوین رسیده‌اند.

پیشتر در شایان فیلم خواندید که عنوان پول‌سازترین بازیگر مرد سال 97 به جواد عزتی رسیده است. در سال 97 چهار فیلم هزارپا، لاتاری، تنگه ابوقریب و خرگیوش با بازی جواد عزتی به اکران درآمد که مجموع فروش این فیلم‌ها 65 میلیارد و 520 میلیون تومان رسید. رضا عطاران، هادی حجازی‌فر، حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، فرهاد اصلانی، امیر جدیدی، ساعد سهیلی و نوید محمدزاده هم دومین تا دهمین بازیگران مرد پول‌ساز سال 97 هستند.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده