اهدای یادگارهای جمشید مشایخی به موزه سینما

نادر مشایخی فرزند جمشید مشایخی گفت: رضا کیانیان پیشنهاد داد تا یادگاری ها و جوایز پدرم را به موزه سینما اهدا کنیم که همه خانواده با این پیشنهاد موافق هستند و قرار است به زودی این کار انجام شود.این هنرمند همچنین گفت: از مردم عزیز و هنردوست ایران تشکر می کنم که حضور پرشوری در مراسم وداع با پدرم داشتند. مردم آنقدر مهربان هستند که حتی از شهرستان ها با اتوبوس آمده بودند.

وی ادامه داد: در روز تشییع پیکر پدرم در خیابان حافظ سه، چهار جوان آمدند و از من خواستند تا با آنها عکس سلفی بگیرم و دوستانی که همراه من بودند گفتند ایشان سوگوار است و آن جوان ها در پاسخ گفتند تنها آقا نادر سوگوار نیست بلکه همه ما هم در غم از دست دادن استاد بزرگ مان هستیم.مشایخی همچنین بیان کرد: از آنها پرسیدم چرا تا این اندازه پدرم را دوست دارید و آنها پاسخ دادند به دلیل اینکه جمشید مشایخی با مرام و وطن پرست بود و من وطن پرستی را از پدرم آموختم.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که پدرم فوت کرد تلفن من به هیچ وجه خاموش نبود دائم تماس می گرفتند و تسلیت می گفتند. تشکر می کنم از حضور بسیار گسترده مردم در مراسم تدفین پدرم و همچنین از ارگان ها و نهادهای مختلف که زحمات زیادی برای هماهنگی ها انجام دادند. اینکه برای هنرمندان ارزش قائل می شوند و آنها را می بینند اتفاق بسیار خوبی است.

 

خیابانی در تهران به نام «جمشید مشایخی» شد

اعضای شورای شهر تهران در اولین جلسه شورا در سال ۹۸ به تغییر نام خیابان «ج» واقع در منطقه ولنجک به نام «جمشید مشایخی» رأی مثبت دادند. احمد مسجد جامعی صبح امروز در دستور جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه جمعی از اهالی سینما و خانواده مرحوم جمشید مشایخی ابراز تمایل کردند که خیابان محل سکونت وی به نام آن مرحوم نامگذاری شود، گفت: بر همین اساس در این جلسه دو فوریت تغییر نام خیابان «ج» به نام جمشید مشایخی را ارائه می کنم.

مرتضی الویری در واکنش به این پیشنهاد گفت: من از علاقه مندان و دوستداران مرحوم جمشید مشایخی هستم اما واقعیت این است که نباید این پیشنهاد با قید دو فوریت به شورای شهر بیاید، چرا که دو فوریت معنای خاص دارد و به این معنا است که ضرر و زیانی متوجه شهر می شود ، اما حالا اگر این تغییر نام در این جلسه انجام نشود، چه زیانی به شهر می رسد؟

همچنین محمود میرلوحی در واکنش به این پیشنهاد گفت: به نظرم باید قبل از آن که هنرمندان و افراد معروف دار فانی را وداع بگویند، معبری را به نام آنها کنیم نه این که منتظر بمانیم که آنها فوت کنند و بعد از آن خیابانی را به نامشان نامگذاری کنیم.

نهایتاً اعضای شورای شهر تهران به دو فوریت طرح پیشنهادی مبنی بر تغییر نام خیابان «ج» به نام جمشید مشایخی رأی مثبت دادند و با رای اعضا خیابان «ج» در منطقه ولنجک به نام جمشید مشایخی نامگذاری می شود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده