امید بیهودهٔ مردم به نمایندگان مجلس: شورای نظارت بر صداوسیما حق را به فروغی داد!!

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در جلسه ۴۶۰  روز دوشنبه مورخ ۱۶ اردیبهشت ۹۸ درباره بررسی مسائل مربوط به برنامه ورزشی «نود» و مشکلات اسپانسرینگ مسابقه تلویزیونی «برنده باش» و مبحث ارزش های افزوده با کدهای ستاره و ‌مربع با حضور معاونین سیما و اداری و مالی و منابع انسانی و مدیران مربوطه سازمان صداوسیما تصمیم گیری کرد.

بنا بر این گزارش طبق اعلام این شوار؛ تعطیلی یا تعلیق هر یک از برنامه‌های صداوسیما از اختیارات سیاستی و اجرایی مدیران ارشد سازمان است. در جلسه این شورا تاکید شده است؛ شایسته است درمورد برنامه‌های پرمخاطب رعایت اصول و ضوابط اطلاع رسانی مناسب و فرآیند اقناع افکار عمومی صورت گیرد.

همچنین در این جلسه عنوان شده که بهتر است سازمان صداوسیما ضمن مدیریت صحیح سرمایه‌های انسانی خود و استفاده مطلوب از تهیه کنندگان و مجریان باسابقه، زمینه حضور استعدادهایِ نو و جوان را هم فراهم آورد. بخشی از جلسه با اشاره به تهیه و تولید برنامه‌های مشارکتی با ارزش افزوده گفته شد که سازمان صداوسیما سعی کند در جذب منابع مالی برای برنامه‌های خود بر دو اصل شفافیت و پایدار بودن تأکید بیشتری داشته باشد و متناسب با درآمدهای واقعی نسبت به تولید برنامه‌های مختلف تعهد ایجاد کند.

در حالی شورای نظارت در مصوبه خود تعطیلی و تعلیق برنامه‌های صداوسیما را از اختیارات سیاستی و اجرایی مدیران ارشد سازمان دانسته که براساس بند دوم ماده‌ ۳ قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب ۱۳۷۰/۷/۱۱ یکی از وظایف شورای نظارت بر صداوسیما به شرح زیر آمده است که نظارت بر سیاست های اجرایی که در نظر است در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجراء دربیاید و اعلام نظر اصلاحی‌شورا به رییس سازمان؛ بدین ترتیب در ابتدا موضوع تعطیلی نود می‌بایست قبل از اجرا به اطلاع شورای نظارت می‌رسید(که نرسید!)، ثانیا شورای نظارت می‌تواند نسبت به موضوع تعطیلی «نود»، به سازمان نظر اصلاحی دهد.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده