اگر راست می‌گوئید بعد از افطار را نیم بها کنید!

سعیدی‌پور در گفت‌وگو با برنا کیفیت فیلم را مهم‌ترین عامل فروش دانست و گفت: به نظر من اینکه قیمت بلیت سینما نصف شود هیچ تاثیری بر تماشاگران ندارد، بلکه این جنس فیلم است که مردم را به سمت سینما هدایت می‌کند. ما اول باید فیلم‌هایی اکران کنیم که مطابق سلیقه مردم باشد و از آن استقبال کنند، در درجه دوم با نیم بها کردن بلیت می‌توانیم مردم را مشتاق کنیم فیلم مورد علاقه‌شان را تماشا کنند.

وی در ادامه افزود: اگر فیلم‌ها از نظر ویژگی و جذابیت اِلمان‌های مثبت را نداشته باشند برای مردم فرقی نمی‌کند قیمت آن چند است. حتی اگر از نصف هم کمتر شود سینما نمی‌آیند آن را ببینند.

مدیرعامل سینما آزادی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما درخصوص تبلیغات این طرح افزود: متاسفانه به جای اینکه سال به سال به این طرح خوب، آپشن‌های دیگر اضافه کنیم و آن را به شکل هدفمند ارائه دهیم، هر روز عقب‌تر می‌رویم و پسرفت می‌کنیم. صداوسیما، شهرداری و سایر اماکنی که می‌توانند به این طرح کمک کنند امسال کم کاری کردند. وقتی طرحی مصوب می شود لازم است اطلاع رسانی قوی در مورد آن انجام گیرد، در حالی که امسال خیلی‌ها نمی‌دانستند قیمت بلیت سینما قبل از افظار نیم بهاست.

این سینمادار افزود: یادم است بار اولی که این طرح گذاشته شد به قدری در تمام شبکه‌های صداوسیما زیرنویس می‌شد که همین تبلیغات قوی باعث شد مردم به سمت سینماها سرازیر شوند و فروش خیلی خوبی به دست آید.

رضا سعیدی‌پور درمورد وضعیت فروش فیلم‌ها بعد از افطار گفت: بهترین زمان برای ما قبل از افطار است که متاسفانه امسال تاکنون فروش خوبی حاصل نشده. بعد از افطار هم تا مردم روزه خود را باز کنند و از خانه بیرون بیایند در بهترین حالت ساعت 10 می‌توانند سینما باشند. ما مگر چند سانس می‌توانیم در این فاصله بگذاریم تا وضعیت قبل از افطار جبران شود؟! از طرفی هم، دیگر شوق و عطش مردم بعد از 12 شب برای دیدن فیلم در سینما از بین می‌رود.

محمدقاصد اشرفی، مدیرعامل مجتمع سینمایی ماندانا، با تشریح دلایل کاهش فروش فیلم‌ها قبل از افطار گفت: اینکه فروش فیلم‌ها در زمان قبل از افطار نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته سه دلیل دارد. اول اینکه فیلم هایی که در ماه رمضان در حال اکران هستند جذابیت و قابلیت جذب مخاطب را ندارند. از بین تمام فیلم ها فقط چند فیلم توانستند گیشه را نگه دارند و متاسفانه بقیه موفق نبودند، یعنی به لحاظ سوژه، قصه و داستان توانایی کشاندن مردم به سینما را نداشتند. دلیل دوم وضع اقتصادی نامناسب مردم است که الان به شدت درگیر آن هستند.

وی در ادامه افزود: طبق روال هر سال، شورای صنفی نمایش قیمت بلیت سینما را قبل از افطار نیم بها اعلام کرد. به نظر من همین می تواند دلیل کاهش فروش فیلم ها باشد. اگر بلیت ها را بعد از افطار نیم بها می کردند قطعا تماشاگران بیشتری به سینما می آمدند. چون مردم معمولا با زبان روزه به سینما نمی آیند بنابراین اگر بعد از اذان و افطار این طرح پیاده می شد بهتر بود.

این سینمادار با اشاره به اینکه فیلم های نوروز توانسته در ماه رمضان گیشه را نگه دارد گفت: اگر فیلم های نوروزی نبودند شاید وضعیت از این هم  بدتر می شد. این فیلم ها باعث شد حداقل همین مخاطب را در سینماها داشته باشیم و به فروش متعادلی دست پیدا کنیم.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۰۳ خرداد ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده