پزشکان برای حضور در تلویزیون چقدر می دهند؟!

۸ تا ۱۱ میلیون تومان یا حدود یک میلیون تومان به‌ازای هر دقیقه! اینها مبالغی است که برخی پزشکان برای شرکت در برنامه‌های تلویزیونی پرداخت می‌کنند تا به‌عنوان کارشناس در این برنامه‌ها حضور یابند. پزشکانی که برخی از آنها به گفته مسئولان نظام پزشکی ممنوع‌الکار شده‌اند! گویی مسئولان وزارت بهداشت نیز از آن بی‌خبر نیستند. روز گذشته معاون کل وزارت بهداشت دراین‌باره اظهار نظر کرد و گفت برنامه‌های گفت‌وگومحور در صداوسیما با برخی پزشکان، دلیلی بر برجسته‌بودن آن پزشک نیست و گاهی جنبه تبلیغی دارد.

ایرج حریرچی گفت: برخی مردم تصور می‌کنند پزشکی که در رسانه ملی درباره موضوع پزشکی صحبت می‌کند، قطعاً پزشک حاذق و برجسته‌ای است و بر مبنای همین تصور مراجعات بیماران به مطب پزشک مذکور به‌شدت افزایش پیدا می‌کند؛ در حالی که اکثر پزشکانی که در برنامه‌های صداوسیما حضور پیدا می‌کنند در سطح متوسط هستند.

علی فتاحی، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: ما بار‌ها در این خصوص با صداوسیما صحبت کرده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم هنگام دعوت از کارشناسان به تلویزیون از فیلتر‌های خاصی آنها را عبور دهند و هیچ فیلتری بهتر از وزارت بهداشت، نظام پزشکی و انجمن‌های علمی و تخصصی نیست. این ارگان‌ها کاملاً پزشکان را می‌شناسند و به موضوع اشراف دارند. هفته گذشته جلسه‌ای با مسئولان صداوسیما داشتیم که در آن جلسه از آنها گله‌مند شدیم، حتی به مسئولانی که در آن جلسه شرکت کرده بودند گفتیم ما پزشکی را دو سال از طبابت محروم کرده بودیم که فردای آن روز به‌عنوان کارشناس در تلویزیون حضور پیدا کرده بود. وقتی ما پزشکانی را از کار محروم کرده‌ایم و حتی پزشکی به‌طور دائم از کار محروم شده است، چطور به‌عنوان کارشناس در برنامه تلویزیونی حضور پیدا می‌کند.

فتاحی درباره دریافت پول از برخی پزشکان برای شرکت در برنامه‌های تلویزیونی افزود: معنایی ندارد که از پزشکان برای حضور در برنامه به‌عنوان کارشناس پولی دریافت شود، این کار به چه معناست؟ قطعاً باید یک کارشناس شرایط علمی و اخلاق حرفه‌ای داشته باشد و هر فردی نمی‌تواند کارشناس باشد و فاکتورهای مختلفی باید در کنار هم قرار بگیرد تا فردی بتواند کارشناس شود، آن هم در صداوسیمایی که ما اعتقاد داریم یک دانشگاه ملی است و تعداد زیادی از مردم به تماشای آن می‌نشینند و از آن تأثیر می‌گیرند.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده