آغاز اکران عیدفطر و روزهای پرفروش سینماها

عید فطر امسال با اکران دو فیلم مهم جشنواره فجر و یکی از پربازیگرترین فیلم‌های سال‌های اخیر، توانست روزهای پررونقی را برای سینماهای کشور به ارمغان آورد.

«ما همه با هم هستیم» جدیدترین فیلم کمال تبریزی با فروش فوق العاده ۲,۹۸ میلیارد تومان صدرنشین جدول فروش هفتگی بود، تا پرتماشاگرترین فیلم اکران عید فطر لقب گیرد. این فیلم که بیشترین تعداد سالن را نیز در اختیار داشت در بستر کمدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند. دلیل اصلی استقبال از این فیلم را باید حضور ستارگان مطرح سینما دانست، ستارگانی چون: محمدرضا گلزار، مهران مدیری، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی, مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان.

رتبه دوم جدول فروش متعلق بود به «شبی که ماه کامل شد» سومین فیلم نرگس آبیار. این فیلم با ۹ سیمرغ و کسب عنوان بهترین فیلم جشنواره فجر از جمله مهمترین فیلم‌هایی‌ست که مخاطبان سینما منتظر اکرانش بودند و توانست در اولین هفته اکرانش به فروش۲,۵ میلیارد دست یابد.این فیلم روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی‌ست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می خورد.

اما سومین فیلم پرفروش هفته «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی بود. این فیلم نیز در جشنواره فجر با استقبال فراوان تماشاگران و منتقدان روبرو شد. با وجود آنکه سرخپوست کمترین تعداد سینماها را در میان فیلم‌های اکران عید فطر در اختیار داشته توانسته با فروش ۲,۱۵۰ میلیارد دست یابد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: سال ۱۳۴۷، يك زندان قديمي در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه ی شهر در حال تخليه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانيان به زندان جديدند. نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی بازیگران این فیلم هستند.

«دختر شیطان» دیگر کمدی‌ای بود که در اولین هفته اکرانش به فروش ۲۷۴ میلیون دست یافت و در رتبه ششم جدول جای گرفت. فروشی فیلم بسیار کمتر از حد انتظار بود. دختر شیطان داستان یکی از بچه های ابلیس است که نمی‌خواهد راه پدرش را ادامه دهد. خداوند برای پذیرش توبه اش شرط می‌گذارد تا او به پاک‌ترین آدم زمین سجده کند. دختر شیطان وارد زمین می‌شود و بدنبال یک آدم بی گناه می‌گردد. حمید فرخ‌نژاد، ایشا گوپتا و محمدرضا شریفی‌نیا بازیگران این فیلم هستند.

رکوردهای هفته:

فیلم «ما همه با هم هستیم» در پی استقبال بی‌نظیر مخاطبان توانست با فروش ۱,۹۵۰ میلیارد رکورد بیشترین فروش افتتاحیه سینمای ایران را از آن خود کند.

دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» با فروش افتتاحیه ۱,۵۴۰ و «سرخپوست» با فروش افتتاحیه ۱.۳۴۰ در اکران عید فطر با استقبال بسیار خوبی مواجه شدند و به ترتیب در رتبه های دوم و پنجم بهترین افتتاحیه‌های سینمای ایران (از لحاظ فروش) قرار گرفتند.

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده