بازیگران می‌تواند مجری شوند اما خواننده ها نه!

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون قرار است در تیرماه برای اولین بار برای اجرای یک کنسرت روی صحنه برود علاوه بر پاسخ به چرایی کم‌کاری‌ها و اجرای برنامه «پل‌فروردین»، درباره حاشیه‌های خوانندگی‌اش هم توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شایان فیلم از تسنیم، نیما رئیسی درباره حاشیه نداشتن، آرام کار کردن و حرفه‌های مختلف هنر را توأمان پیش بردن گفت: وقتی شما به موقع و به جا آموزش می‌بینید و آگاهی کسب می‌کنید. مطالعه یک دغدغه روزمره‌تان می‌شود و دوست دارید کار هنر و هنرمندی را عاشقانه و در مدارِ یک علم دنبال کنید، چنین اتفاقی می‌افتد. آن‌موقع دیگر حاشیه و چالش به اهرم‌هایی برای پیشرفت یک بازیگر و هنرمند تبدیل نمی‌شوند بلکه فارغ از عشق به شهرت و دیده‌شدن، اعتلای هنر حائز اهمیت است. آن بازیگر به دنبال مطرح شدن نمی‌رود بلکه آن عمق‌بخشی در هنر و تعالی بازیگری او را به بلندای موفقیت می‌رساند. فراموش نکنید امروز حاشیه‌های فضای مجازی یک اهرمی برای مطرح شدن آدم‌ها خصوصاً عده‌ای از بازیگران و هنرمندان است؛ گاهی با چالش قصد دارند قدرت چهره‌شان را به رخ بکشند. متأسفانه این روزها در فضای مجازی این امکان به آدم‌ها داده می‌شود تا با مطرح کردن خودشان، کارشان را مورد تأیید قرار دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تلاش نکردید در برخی از این گروه‌ها قرار بگیرید و همیشه در صدر فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و حتی نمایش خانگی باشید، خاطرنشان کرد: ترجیح می‌دهم با سیلی صورتم را سرخ نگه دارم اما در هر پروژه‌ای حضور نداشته باشم. امسال چند سریال دیگر در تلویزیون ساخته شد. من در تمام مدتی که سریال «دلدار» ساخته و پخش می‌شد سریال‌های دیگر را هم کم و بیش می‌دیدم. به این نکته فکر می‌کردم چقدر من خوشبختم که در سریال «دلدار» به ایفای نقش می‌پردازم. سه سریال ماه رمضان داشتیم طبیعتاً دوباره این سه فیلمنامه را جلوی من بگذارند با فاصله بسیار زیاد «دلدار» را انتخاب می‌کنم.

رئیسی در پاسخ به این سوال که مشکل امروز بسیاری از بازیگرهایی که مجری می‌شوند نداشتن پشتوانه ادبی است و از طرفی روی آوردن خوانندگان و ورزشکاران به بازیگری هم انتقادهای دیگری را به همراه داشته که چرا اساساً بازیگران مجری می‌شوند یا خوانندگان بازیگر می‌شوند، افزود: این چرایی باز از ناآگاهی و بی سوادی می‌آید. من می‌خواهم بگویم ممکن است من نسبت به قانونی ناآگاه و بی‌سواد باشم. حتی به آن قانون اعتراض کنم و آن قانونگذار و قانونمند بیاید به من بگوید نیما جان این قانون این طور وضع شده، بنابراین اعتراض شما محلی از اعراب ندارد. وقتی من قرار نیست حتماً در مورد تخصصی آگاه باشم، انتظار ندارم مخاطب این آگاهی را داشته باشد.

وی اظهار کرد: یک بازیگر وقتی آموزش، پرورش و تربیت می‌شود، مسائل و موضوعاتی را فرا می‌گیرد که هرآنچه مربوط به بازیگری سینما، تلویزیون و تئاتر، اجرا، خوانندگی و بسیاری از شاخه‌‌های هنری دیگر است را می‌آموزد. بنابراین آموزه‌های بنده در فضای خوانندگی برای امروز و دیروز نیست برای همان زمانی است که بازیگری را می‌آموختم یا در اجرا هم چنین اتفاقی افتاده و دانش‌هایی را از قبل فراگرفته‌ام. بنابراین این که تماشاگر نمی‌داند که کسی برای بازیگری تربیت می‌شود این آگاهی‌ها و آموزش‌ها را کسب کند، مشکل من نیست.

بازیگر سریال «دلدار» با اشاره به قابل تأمل بودن روی آوردن برخی از ورزشکاران و خوانندگان به دنیایِ بازیگری، خاطرنشان کرد: وقتی یک خواننده و ورزشکار که به عنوان یک بازیگر دوره ندیده و تربیت نشده، بازیگر می‌شود قابل تأمل است. اگر بازیگری را یک درخت مادر و یا تنومند بدانیم سرمنزل‌ها و انباشته‌های بسیاری در دلِ این بازیگری و دنیای تصویر وجود دارد که بایستی حتماً آموزش‌ها و فرآورده‌های مربوط به این حرفه فرا گرفته شود. مردم درس بازیگری نخواندند و دوره بازیگری ندیده‌اند که بدانند این مهارت‌ها در بازیگری آموزش داده می‌شود. البته در عین حال امکان دارد بازیگری پرورش پیدا می‌کند و آموزش هم می‌بیند اما استعداد هنرهای دیگر در او متعالی نمی‌شود. مصداق بارز آن محمد نوری خواننده قدیمی که درس تئاتر خوانده بود و او را به عنوان یک بازیگر هم می‌شناختند اما سالها ایشان به عنوان کسی که تست خوانندگی می‌گرفت در وزارت ارشاد مسئولیت داشت و سال‌ها آموزش خوانندگی داد. ایشان در کنار بازیگری استطاعت خوانندگی‌اش هم داشت و ترجیح کار خوانندگی انجام دهد تا بازیگری و به عنوان یک خواننده در میان مردم شناخته شد.

وی در پایان درباره نقش متفاوت در سریال جدید قاسم جعفری، افزود: در سریال «عین شین قاف» قاسم جعفری یک نقش متفاوت بازی کرده‌ام که در تیرماه به آنتن می‌رسد. حتماً مخاطبین بعد از مدت‌ها فاصله گرفتن این کارگردان از تلویزیون، یک کار متفاوت و جذاب در حوزه عشق و جوانان خواهند دید. یک فیلم سینمایی هم تحت عنوان «اف.ام48» کاری از کیارش اسدی‌زاده هم در نوبت اکران دارم.

برچسب ها:

نیما رئیسی
تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده