برنامه‌های تابستانۀ شبکه مستند سیما تشریح شد

غفوری مدیر شبکه مستند در نشست خبری امروز خود درباره برنامه های این شبکه در تابستان ۹۸ توضیحاتی ارائه داد. وی در آغاز صحبت‌های خود گفت: همزمان با فصل تابستان شبکه‌ها جدول پخش متفاوتی را تدارک دیده اند و شبکه مستند هم برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان دارد. محور اصلی برنامه‌های ما بحث ایرانگردی و سفر و چگونه ارزان سفر کردن است. در برنامه‌های تابستانه خود به طور ویژه زیرساخت‌ها و امکانات هر شهر را معرفی می‌کنیم.

غفوری افزود: در همین راستا، برنامه «همسفر» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳:۳۰ پخش خواهد شد و همچنین روز‌های زوج برنامه «ایرانگرد» ساعت ۲۲ روی آنتن می رود.وی درباره توجه شبکه مستند به بیان مسائل مربوط به محیط زیست بیان کرد: همه می‌دانیم که در این سال‌ها به دلیل خشکسالی وضعیت زیست محیطی خوبی نداشته ایم. مجموعه «قصه‌های آب» از هفته آینده پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود و به موضوع بهینه سازی آب در کشور می‌پردازد. در این برنامه مناطقی را که توانستند استفاده بهتری از منابع آبی داشته باشند، معرفی می‌کنیم.

مدیر شبکه مستند تصریح کرد: واقعیت این است که کشور ما در منطقه خشکی قرار دارد و سیلاب امسال اتفاقی بوده است.وی در ادامه این نشست خبری گفت: ما در تابستان «مستند مسابقه‌های تابستان» را خواهیم داشت که در روز‌های زوج فصل چهارم مستند فرمانده و روز‌های فرد مستند مسابقه هفت شهر عشق پخش خواهد شد.

مدیر شبکه مستند ادامه داد: «هفت شهر عشق» با تهیه‌کنندگی سعید ابوطالب و اجرای عبدالرضا امیراحمدی از یکشنبه ۲ تیر ساعت ۱۵ در جدول پخش شبکه مستند قرار می‌گیرد. «هفت شهر عشق» باهدف نشان دادن علاقه‌ها و وابستگی‌های فرهنگی کشور‌های دارای نوروز در ۱۵ قسمت تولید شده و در آن حسام نواب صفوی، کاوه خداشناس، علی رام نورایی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی و نرگس محمدی با هنرمندانی از کشور‌های ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان و هند رقابت خواهند کرد. این فیلم مسابقه در لوکیشن‌های داخلی و خارجی از جمله دهلی‌نو، قونیه، هرات، باکو، تهران، کاشان، شیراز، اصفهان و شیراز تصویربرداری شده است و در ایام تابستان از ساعت ۱۵ از شبکه مستند پخش می‌شود.

غفوری با بیان اینکه سری چهارم مستند مسابقه «فرمانده» که فیلمبرداری آن در مناطق بکر و دیدنی منطقه سیستان و بلوچستان انجام‌شده است، از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد، اظهار داشت: این مستند مسابقه که با ثبت‌نام بیش از ۴۴ هزار نفر تا پایان تابستان ۹۷ وارد مرحله انتخاب شرکت‌کنندگان شد، با پایش ابتدایی داوطلبان در نهایت با شرکت حدود ۸۰۰ نفر در پایگاه بیست رمضان نیروی زمینی سپاه در جاده تهران به قم، دومین مرحله غربال‌گری خود را طی سه روز به پایان رساند. پس‌ از آن با شروع مرحله نهایی مسابقه، یازده شرکت‌کننده راهی منطقه کویری زاهدان برای شروع رقابت اصلی مستند مسابقه فرمانده شدند.

وی افزود: در این رقابت سخت و نفس‌گیر که در استان سیستان و بلوچستان و مناطق دیدنی آن فیلمبرداری شد، در نهایت دو نفر به‌عنوان برگزیدگان نهایی برای مسابقه فینال انتخاب شدند. بخش پایانی مسابقه در منطقه «دَرَک» به‌ عنوان حاشیه‌ای‌ترین منطقه استان سیستان و بلوچستان و در نقطه صفر مرزی فیلمبرداری شد.

او گفت: «شفاخانه» دیگر برنامه‌ای است که یکشنبه‌ها ساعت ۱۹ با پخش مستند‌هایی با موضوع سلامت روی آنتن شبکه مستند می‌رود. در ایام تابستان پخش برنامه‌هایی با محوریت گردشگری نیز در شبکه مستند ادامه دارد، این شبکه در بسته‌های «مستند ایران» و «تهرانگرد» بینندگانش را با نقاط مختلف ایران آشنا می‌کند. تهران‌گرد پنجشنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ و مستند ایران چهارشنبه‌ها ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه مستند می‌روند.

غفوری با اشاره به مأموریت سیما برای حفظ زبان و ادبیات فارسی گفت: شبکه مستند نیز در این حیطه مستندهایی تولید کرده که قرار است روی آنتن برود. اینجا میان امواج یکی از این مستندهاست. مدیر شبکه مستند در پایان این نشست خاطرنشان کرد: شبکه مستند سعی کرده مستندهایی در حوزه تولیدات ملی بسازد. برنامه «منهای نفت» یکی از این برنامه‌هاست و ما مستندهایی هم درباره کسب و کارهای وطنی تولید کردیم تا مخاطبان را با کسب و کار ایرانی و کارآفرینی بیشتر آشنا کنیم.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده