چهار اشتباه رایج که نویسندگان مرتکب می‌شوند

هزینه‌های بالای چاپ و توزیع کتاب و همکاری با انتشارات مختلف با قوانین خاص خودشان باعث شده اکثر نویسندگان در سال‌های اخیر به پدیده خودنشری روی آورند. امروزه در سایت آمازون و دیگر سرویس‌های انتشار کتاب نویسندگان خودشان کتاب خود را منتشر کرده و فروش خاص خودشان را دارند. معمولاً کتاب‌هایی که افراد عادی یا معروف، با هزینهٔ شخصی و بدون حمایت رسمی سازمان‌ها و نهادها مجوز می‌گیرند و منتشر می‌کنند نام ناشر در صفحهٔ شناسنامهٔ کتاب به صورت ناشرمولف درج می‌گردد.

به گزارش ایبنا به نقل از فوربس، آنا دیوید مدیر انتشارات لایت هاستل و نویسنده هفت کتاب پرفروش در آمریکا در گذشته طرفدار سفت و سخت چاپ کتاب به صورت سنتی و به واسطه ناشران سنتی بود ولی حالا به شدت به خودنشری روی آورده است. به گفته دیوید نویسنده‌ها در انتشار کتابشان اغلب مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که پنج مورد از مشهورترین آنها موارد زیر هستند. به اعتقاد او نویسنده‌ها نباید این اشتباهات را مرتکب شوند تا بتوانند تجربه خوبی از انتشار کتاب خود داشته باشند:

1. جلد کتاب دارای اهمیت زیادی است. معمولاً نویسندگان وقتی خودشان تصمیم می‌گیرند کتابی را بدون دخالت کسی نشر دهند یا از سرویس‌های آمازون برای انتشار کتاب خود استفاده می‌کنند زیاد به جلد کتاب اهمیت نمی‌دهند. باید گفت جلد کتاب و نوع انتخاب طرح آن در فروش کتاب بسیار اهمیت دارد. از سایت‌های طراحی استفاده نکنید که تصاویر آن را همه دارند. شما با طرح جلد کتاب می‌توانید از اولین فرصت خود برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب استفاده کنید و شاید همین جلد آخرین فرصت برای از دست دادن مخاطب باشد.

2. نسخه الکترونیک کتاب را فراموش کنید. البته انتشار نسخه الکترونیک کتاب همیشه سرعت بالا و هزینه پایین دارد و کمترین زحمت برای نویسندگان در رساندن پیام خود به مخاطبان را دارد ولی باید یه یاد داشته باشید که همیشه کتاب‌های چاپ شده اعتبار بالاتری نسبت به نسخه‌های الکترونیک خود دارند. سعی کنید با تعداد محدود هم کتاب خود را چاپ کنید. بعد از آن سعی کنید نسخه الکترونیک کتاب را در اختیار مخاطب قرار دهید.

3. اظهارنظر دوستان یا نزدیکان ممنوع است. معمولاً هنرمندان برای نشان دادن اثر خود اولین مخاطب خود را خانواده یا دوستان خود می‌بینند ولی در مورد کتاب این مسئله کار اشتباهی است. جویا شدن نظر نزدیکان در مورد نوشته‌هایتان به خصوص در سایت آمازون کار اشتباهی است. تاکتیک رای دهی مثبت به کتاب برای جلب نظر دیگران مربوط به گذشته است. روبات‌های آمازون ممکن است نظرات مثبت بیش از حد برای کتاب شما  را شناسایی کند و آنها را حذف کند. به غیر از این مسئله این روزها کسی به نظر دیگران برای انتخاب کتاب کاری ندارد.

4. تبلیغ کتاب با استفاده از واژه‌های مناسب ضروری است. این پدیده در سال‌های اخیر با رشد و توسعه تکنولوژی مسئله بسیار مهمی است که در حوزه تبلیغات وارد می‌شود. برای پرفروش شدن کتاب باید به انتخاب واژه‌ها در تبلیغ کتاب اهمیت خاصی قائل باشید. توجه داشته باشید که در میان انبوهی از اطلاعات وجود چنین واژه‌هایی برای تبلیغ و شناساندن کتاب به مخاطب به مسئله‌ای حیاتی تبدیل شده است.

 

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۱۲ امرداد ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده