«در جستجوی فریده» نماینده ایران در اُسکار شد

در تصمیمی که بامداد یکشنبه 27مرداد توسط سازمان سینمایی و داوران گرفته شد ، مستند «در جستجوی فریده» به عنوان نماینده ایران در اُسکار ٢٠٢٠ معرفی شد.

با اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی پس از رای گیری و تجمیع نظرات ، از سه فیلم قصرشیرین ، درجستجوی فریده و  متری شیش و نیم اعضای هیات انتخاب ، مستند «درجستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی را به عنوان نماینده سینمای ایران در اُسکار انتخاب کردند.

فرشته طائرپور ، فاطمه معتمدآریا ، ابوالحسن داودی ، تورج منصوری ، رسول صدرعاملی ، امیر اثباتی ، مرتضی رزاق کریمی و مهرزاد دانش از تصمیم گیران این هیات انتخاب بوده اند

 

سوالات بیشمار از بنیاد فارابی و سازمان سینمایی بعد از معرفی نماینده ایران برای اسکار ۲۰۲۰

در همین زمینه سینما دیلی نوشت: معرفی یکباره مستند «در جستجوی فریده» به عنوان نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۲۰ سوالات زیادی را به وجود آورده. بدون توجه به کیفیت مستند و شانس موفقیتش نحوه انتخاب نماینده ایران برای این دوره از مراسم اسکار سوال برانگیز است

۱-چرا بنیاد فارابی و سازمان سینمایی از زمان قانونی که حدود یک ماه از آن مانده بود برای معرفی فیلم به اسکار استفاده نکردند؟ شاید تا  آن زمان فیلم تازه ای می توانست اکران شود و در جمع گزینه ها قرار بگیرد

۲- چرا بر خلاف دوره های قبل نه هیات انتخاب اعلام شد نه گزینه های اولیه و نهایی معرفی شدند؟ اعلام یکباره نماینده ایران در نیمه شب بر اساس چه مصلحتی بود؟

۳- در حالی که در ایران چند عضو رسمی آکادمی اسکار از جمله محمدرضا دلپاک، هاید‌ه صفی یاری و .. را داریم چرا هیچکدام از آنها در این هیات حضور ندارند.انتخاب اعضا بر اساس چه معیارهایی صورت گرفته؟

۴-اما مهم‌ترین سوالی که سازمان سینمایی  و بنیاد فارابی و هیات انتخاب نماینده ایران برای اسکار ۲۰۲۰ باید به آن پاسخ دهند این است که با وجود داشتن زمان قانونی چرا تا جشنواره ونیز که فیلم «متری شیش و نیم» به عنوان نماینده ایران در آن حضور داشت صبر نکردید؟ آیا معرفی و انتخاب شتاب زده «در جستجوی فریده» بیشتر اعلام تصمیم عدم معرفی «متری شیش و نیم» بود؟

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۲۸ امرداد ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده