انتقاد کارگردانِ بانوی عمارت: در فیلمنامۀ جدید 2 بازیگر، حدود 10 قسمت در کاه‌دونی حضور دارند!

شایان فیلم: چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پس از موفقیت سریال بانوی عمارت، تیم سازنده و مسئولین صداوسیما به دنبال ساخت سری دوم این مجموعه هستند. ظاهرا احسان جوانمرد نویسنده سری اول مشغول نوشتن سریال دیگری بوده و تهیه کننده به قرائی و داودی (نویسندگان فیلمِ «قصر شیرین») سفارش نوشتن سری دوم را داده است که نتیجه ی کار ظاهرا به مذاق اقای کارگردان خوش نیامده است. بنابراین با نوشتن یادداشتی، اعتراض خود را نسبت به فیلمنامه "بانوی عمارت 2" بیان کرده است. وی نوشته:

نظر به اینکه مخاطبان بسیاری درباره ادامه ساخت "بانوی عمارت" از بنده سوال می‌کنند لازم است به اطلاع برسانم اینجانب به دلایل اختلاف سلیقه حرفه‌ای در کم‌وکیف نگارش متن فصل دوم این سریال نبوده‌ام و آنچه اخیرا پس از ۹ ماه برای نظرخواهی و تصمیم‌گیری به دست من رسیده، برخلاف خبرهای منتشر شده از طریق تهیه‌کننده و نویسنده محترم، فیلمنامه نیست بلکه طرح مبسوطی از تخیلات نویسنده با وام گرفتن سطحی از برخی حوادث و شخصیت‌های سریال است که بسیار سفارشی و غیرنمایشی است به‌طوری که ۲ تا از آدم‌های سریال حدود ۱۰ قسمت در یک کاه‌دونی بسر می‌برند و دیالوگ می‌گویند و این چیزی جز تحقیر مخاطب و پس زدن او را به دنبال ندارد.

به عقیده حقیر اگر همچنان صداوسیما تاکید بر ساخت ادامه این سریال دارد،بهتر است مانند خیلی از طرح‌ها، حق و حقوق نویسندگان پرداخت شده و این طرح کنار گذاشته شود و تیمی جدید و حرفه‌ای با نگرش احترام به جذب مخاطب روی آن متمرکز شود.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۱۹ مهر ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده