"خانه پدری"برای بار دوم توقیف شد!

روابط عمومی سازمان سینمایی در خبری کوتاه اعلام کرد: با ابلاغ دستور قضایی بازپرس شعبه ۱۶ دادسرای فرهنگ و رسانه تهران به سازمان سینمایی، اکران فیلم «خانه پدری» متوقف شد.

فیلم «خانه پدری» پس از حدود ۱۰ سال توقیف فقط چهار روز روی پرده سینماها بود و به فروش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان دست یافت. با وجود اصلاحاتی که به خواست سازمان سینمایی روی این فیلم انجام شد و با وجود این‌که با رده‌بندی سنی بالای ۱۵ سال و تعداد سینماهای محدود اکران شده بود، اما هجمه‌های زیادی علیه نمایش این فیلم به وجود آمد تا سرانجام به توقف اکران آن منجر شد.
«خانه پدری» که یک صحنه خشونت‌آمیز باعث ایجاد حاشیه‌هایی برای آن بوده است، قبلا نیز با وجود داشتن پروانه‌ نمایش فقط یک روز در گروه هنر و تجربه در تهران اکران و بعد از پرده پایین کشیده شد.
ماجرای «خانه پدری» در یک خانه قدیمی رخ می‌دهد که داستانی را از اواخر دوره قاجار تا اواخر دهه ۷۰ در چند اپیزود روایت می‌کند. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم با نام محتشم را که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتادسالگی به تصویر کشیده شده است، بازی می‌کنند. شهاب حسینی نیز از دیگر بازیگران این فیلم است. «خانه پدری» برنده‌ تندیس بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی از هشتمین جشن انجمن منتقدان سینمایی است./منبع : ایسنا
 دادستانی تهران در اطلاعیه‌ای، ضمن ردیف کردن کلی اصفات عجیب راجع "خانه پدری"، از پیگیرد قانونی صاحبان فیلم گفت.
متن این اطلاعیه بدین شرح است :
اکران فیلم "خانه پدری" بازتاب بسیار منفی و گسترده‌ای در اذهان جامعه به دنبال داشته و به نحوی توهین به اعتقادات مذهبی جامعه ایران و ترویج خشونت علیه زنان و زیر سوال بردن سنن، رسوم و فرهنگ ناب ایرانی - اسلامی و ارائه تصویر وارونه و کذب از خانواده ایرانی است.
پخش "خانه پدری" سلامت روحی و روانی جامعه را به مخاطره انداخته است.
بنابراین از باب پیشگیری از هر گونه اخلال در نظم عمومی و صیانت از سلامت روح و روان جامعه، دستور جلوگیری از ادامه اکران فیلم مذکور و پخش آن صادر گردید.
علیرغم اینکه مقرر شده بود که این فیلم مورد اصلاح و بازسازی قرار گیرد ولی در این خصوص اقدام اصلاحی انجام نگرفته فلذا حسب دستور دادستانی علاوه بر جلوگیری از پخش فیلم مذکور، کلیه مرتکبین و مقصرین نیز تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.
 

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۰۶ آبان ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده