گزارش اختصاصی شایان فیلم از جشنوارۀ فیلم «جنایت و مکافات»/درخشش«سرخپوست»در ترکیه

فرهاد عیوضی: نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «جنایت و مکافات» از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ نوامبر (اول تا هفتم آذر ماه) با حضور ۵۹ فیلم کوتاه و بلند در استانبول برگزار شد و فیلم "سرخپوست" ساخته نیما جاویدی که به عنوان نماینده ایران در بخش رقابتی اصلی این جشنواره حاضر بود، موفق به کسب جایزه ویژه داوران دانشجو از این رویداد سینمایی شد.

اثر دیگری که از فیلمسازان ایرانی در این جشنواره حضور داشت، فیلم کوتاه " آهنگ بدن" ساخته فرهاد عیوضی بود که چون کارگردان فیلم، به عنوان مشاور رئیس جشنواره و  عضو کمیته برگزاری این فستیوال حضور داشت طبق مقررات، نمی توانست در بخش رقابتی حاضر باشد بنابراین، فقط در بخش جنبی به نمایش در آمد.

به گزارش شایان فیلم، «زحل اولجای» بازیگر سرشناس ترکیه (رئیس هیأت داوران ) انور سایلاک (بازیگر و کارگردان ترک)، صحرا کریمی (کارگردان افغانستانی)، عزتا گرادوویچ (مدیر هنری جشنواره فیلم سارایوو)، ایونا اوریکارو (کارگردان رومانیایی) و میروسلاو ترزیچ (کارگردان صرب) اعضای هیأت داوران و «آدم سؤزوؤر» دبیر این جشنواره بودند.

این جشنواره در دو بخش سینمایی و آکادمیک، مسایل حقوقی و جنایی را مورد  بررسی قرار  می دهد که در بخش حقوقی سینما موضوع مورد بحث «عدالت مجازی» و  بخش سینمایی با موضوع آزاد است.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۰۷ آذر ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده