عجیب‌ترین اتفاقات سال 2020 در پروژه‌های سینمایی

فیلم‌هایی در سال ۲۰۲۰ به اکران رسید که در پشت پرده آن‌ها حقایقی نهفته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سینما در سال ۲۰۲۰ کم رونق‌تر از آن بود که انتظارش را داشتیم. اما فیلم‌ها همچنان در سرویس‌های خانگی و اکران آنلاین به نمایش گذاشته شدند. بازیگران و کارگردان این فیلم‌ها در تلاش بوده اند تا جزئیات شگفت انگیزی را در آثارشان جای بدهند.

وبسایت WatchCultue حقایقی شگفت آور و غیر منتظره را از مهمترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ معرفی کرده که در ادامه می‌توانید آن‌ها را بخوانید.

جهش یافته‌های جدید

تولید این فیلم سینمایی به دلایل متفاوت بار‌ها به عقب افتاد و در نهایت تابستان گذشته در سینما‌های آمریکا به اکران رسید. اما نکته اینجاست که تولید فیلم هم به شدت طولانی شده بود. این فیلم ۱۱۴۵ روز پیش از اکران در سینما‌ها فیلمبرداری را آغاز کرده بود که معادل حدود ۳ سال و دو ماه می‌شود.

انگاشته

شاید شما نیز بدانید که کریستوفر نولان یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ واقعی را برای یکی از مهمترین سکانس‌های فیلمش از بین برده است. اما این نکته‌ای که میخواهیم بگوییم نیست. او در فیلم خودش نیز یک حضور کوتاه و افتخاری دارد. لودویگ گورانسون، آهنگساز این فیلم، از صدای نفس کشیدن کرسیتوفر نولان استفاده کرده و بعد آن را به نسخه دیجیتالی تغییر داد که در یکی از  موسیقی متن های این فیلم استفاده شده است.

عشایر

«عشایر» یا «سرزمین آرواره ها» یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ است که فرانسیس مک دورمند در آن نقش فرن را بازی کرده است. فرن زنی است در یک اتومبیل زندگی می‌کند و یک زندگی عشایری دارد و در طول غرب آمریکا سفر می‌کند. مک درومند برای آنکه بیشتر در نقش خود فرو برود، نه تنها برای مدتی در مشاغل طبقه اجتماعی پایین کار کرده بلکه در واقعیت هم مدتی را در یک ون می خوابیده است.

آقایان

هیو گرانت در فیلم سینمایی «آقایان» ساخته گای ریچی، نقش یک کاراگاه خصوصی به نام فلچر را بازی می‌کند. اما با وجود بازی خوبی که او ارائه داده و اینکه شخصیت او نقش مهم و زیادی در فیلم داشت او تنها ۴.۵ روز در لوکیشن فیلمبرداری این اثر حضور داشته است.

مولان

با وجود اینکه داستان فیلم لایو اکشن «مولان» دیزنی، به طور کلی در چین رخ می‌دهد، اما فیلمبرداری بخش زیادی از این فیلم در نیوزیلند صورت گرفته تا از زیبایی‌های بصری و طبیعی این کشور استفاده شود. فقط قسمت کوتاهی از این فیلم سینمایی در چین فیلمبرداری شد که  ۷۶ ثانیه از کل فیلم را شامل می‌شد.

سونیک خارپشت

یکی از فیلم‌های موفق سال ۲۰۲۰ «سونیک خارپشت» بود که بعد از نمایش اولین تیزر آن جنجالی شد. انتقاد مخاطبان به نحوه طراحی شخصیت اصلی فیلم بود که البته با یک تعویق سه ماهه از طراحی جدید این شخصیت رونمایی شد و این بار مورد قبول مخاطبان قرار گرفت. اما این تمام ماجرا نبود و کمپانی پارامونت برای ‌این طراحی مجدد ۵ میلیون دلار هزینه اضافی پرداخت کرد که البته با فروش ۳۰۰ میلیونی فیلم جبران شد.

غیر عادی

این فیلم سینمایی در ابتدا «سیزدهمین جمعه غیرعادی» نامگذاری شده بود و با همین نام به مرحله تولید رسید. در ادامه نام فیلم به دلایل قانونی تغییر پیدا کرد چرا که دیزنی دو فیلم سینمایی را با عنوان «جمعه عجیب» ساخته است.

دادگاه شیکاگو ۷

فیلم سینمایی «دادگاه شیکاگو ۷» بعد از مدت‌ها به نویسندگی و کارگردانی آرون سورکین و با تیم بازیگران درخشان امسال نمایش داده شد. اما این فیلم سینمایی بیش از یک دهه پیش قرار بود توسط استیون اسپلیبرگ ساخته شود. فیلمنامه این اثر در سال ۲۰۰۷ توسط سورکین نوشته شد و بازیگرانی مثل ساشا بارون کوهن نیز به تیم بازیگری  آن اضافه شدند. در سال ۲۰۱۸ و در پی موفقیت سورکین با فیلم «بازی مالی»، کارگردانی این فیلم هم به او سپرده شد.

به پیش

انیمیشن «به پیش» پیکسار یک داستان تاثیر گذار از دو برادر است که در تلاش هستند با پدر درگذشته خود ارتباط برقرار کنند. اگرچه این فیلم در دنیای خیالی روایت می‌شود، اما ریشه‌هایی در زندگی واقعی کارگردان دن اسکنلون داشته است. او در زمان کودکی خود پدرش را از دست داده و از آنجایی که نمی توانست او را به یاد بیاورد به دنبال صدا‌های ضبط شده او می‌گشته.

مرد نامرئی

ممکن است تصور کنید که بازسازی فیلم سینمایی «مردنامرئی» ساخته لی ونل، در حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون دلار بودجه ساخت داشته باشد. اما تجربه این کارگردان در فیلم سینمایی «ارّه» به او کمک کرد تا این فیلم را با وجود سکانس‌هایی با جلوه‌های ویژه با ۷ میلیون دلار بسازد. این فیلم ۱۴۲ میلیون دلار و معادل ۲۰ برابر بودجه ساختش، فروش داشت.

صدای متال

رضوان احمد در فیلم سینمایی «صدای متال» نقش یک نوازنده ساز طبل را بازی می‌کند که پس از مدتی متوجه می شود در حال از دست دادن شنوایی خود است. رضوان احمد هفت ماه را صرف آن می‌کند تا برای این نقش آماده شود. آمادگی نه تنها برای یاد گرفتن زبان اشاره بلکه برای یاد گرفتن نواختن طبل، کارگردان فیلم تاکید داشت تا این بازیگر واقعا نواختن ساز را بیاموزد تا اینکه شخص دیگری آن را اجرا کند و یا صدای ضبط شده روی آن گذاشته شود.

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۰۴ دی ۱۳۹۹






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده