سمفونی «روح الله» رونمایی شد

 

ارکستر سمفونیک تهران در آستانه فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) از سمفونی «روح الله» به آهنگسازی شاهین فرهت در حضور تعدادی از اعضای بیت امام رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از مهر، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری سهراب کاشف در آستانه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در حضور تعدادی از اعضای خانواده امام  راحل و مسئولان دولتی از جمله فاطمه طباطبایی همسر مرحوم حاج سید احمد خمینی، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و تعدادی دیگر از مسئولان از سمفونی «روح الله» به آهنگسازی شاهین فرهت در تالار وحدت رونمایی کرد.

حجت الاسلام علی کمساری معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) قبل از آغاز برنامه توضیح داد: خوشبختانه با تصمیم شورای موسیقی برای ساخت موسیقی سمفونی «روح الله» قرعه به نام استاد شاهین فرهت افتاد که همه می دانیم در حوزه موسیقی و خلق سمفونی از هنرمندان درجه یک و ارزشمند کشورمان هستند. به هر حال این هنرمند بعد از اینکه پیشنهاد ما را برای ساخت سمفونی پذیرفت مطالعاتی را در حوزه زندگی پربرکت حضرت امام آغاز کرد و سرانجام بعد از ماه ها تلاش این سمفونی که امشب پیش روی شما اجرا می شود در چهار موومان خلق شد.

معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) درباره چهار موومان سمفونی «روح الله» توضیح داد: موومان اول سمفونی روح الله به تولد و رشد و نمو حضرت امام اختصاص دارد، موومان دوم به دوران بلوغ علمی، اجتهاد و بالندگی امام در حوزه علمیه و قله های بلند علم و معرفت شناسی می پردازد. موومان سوم هم با زبانی رمزآلود به جریان مبارزات حضرت امام که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد پرداخته و در موومان چهارم آهنگساز به عروج ملکوتی امام خمینی که با دلی آرام و قلبی مطمئن رحلت کرده و دنیایی از اهالی معرفت را داغدار هجران می کنند می پردازد که به طور حتم این داغ هجران هیچ گاه جبران نمی شود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از عکس های امام و انقلاب نیز در سرسرای تالار وحدت به نمایش درآمد.

برچسب ها:

[]
تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده