صد اثر صد هنرمند در گالری گلستان

بیست و پنجمین صد اثر صد هنرمند گالری گلستان عصر جمعه سی ام تیر ماه آغاز به کار می کند.به گزارش شایان فیلم، این قدیمی ترین نمایشگاه تجسمی در بخش خصوصی ست که مرداد ۱۳۷۱ توسط لیلی گلستان بنیانگذاری شد؛ جالب اینجاست که این رویداد از بدو تاسیس، ضمن ارائه آثار با کیفیت، دغدغه اقتصاد هنر داشت و توانست با معرفی خریداران تازه، رد پایی ماندگار از خود به جای گذارد.

به گفته مدیر گالری گلستان، برای حضور در این دوره ۴٨٠ سی دی از سوی هنرمندان سراسر ایران به این گالری رسید که هر یک چندین اثر هنری را شامل می شد؛ در نهایت هم آثار ٢۵٧ هنرمند پذیرفته  شد که از هر هنرمند یک اثر روی دیوار می رود. به رسم این رویداد هرکاری که فروش برود از دیوار برداشته و کار دیگری از همان هنرمند جایگزین می شود.

گلستان تاکید دارد این دوره صد اثر صد هنرمند هم از نظر کیفیت آثار ارائه شده و هم قیمت های بسیار مناسب مورد توجه خریداران قرار خواهد گرفت ضمن آنکه چونان همیشه دقت شده برای سلایق مختلف، آثاری متنوع به روی دیوار رود. صد اثر صد هنرمند تا ٢۵ مرداد هر روز از ۴ تا ٨ عصر دایر است و تنها روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد بود .

لیلی گلستان در توضیح چگونگی شکل گیری این اتفاق  هنری گفته است: ” چند سالی از آغاز به کار گالری می گذشت، هر تابستان با مسافرانی که از خارج از کشور بر می گشتند مواجه بودم که برای تعطیلات به ایران آمده و میخواستند نقاشی خریداری کنند اما به دلیل تعطیل بودن گالری زنگ خانه مرا می‏زدند؛ پس از مدتی با خودم فکر کردم من تمام تابستان در حال رفت و آمد به گالری هستم چرا یک نمایشگاه تابستانه برگزار نکنم تا علاقهمندان فضایی برای خرید آثار هنری داشته باشند؟ سال ۱۳۷۱ بود که نخستین نمایشگاه “صد اثر صد هنرمند” با دقیقا صد هنرمند برگزار شد. نمایشگاه با استقبال قابل توجهی مواجه شد و کارها که از همان سال‌ها قیمت مناسبی داشتند به خوبی فروخته شدند. این موضوع مرا تشویق کرد و دورههای بعدی “صد اثر صد هنرمند” یکی پس از دیگری برگزار شد. هر دوره به تعداد هنرمندانی که دوست داشتند در نمایشگاه حضور داشته باشند افزوده شد تا اینکه سال گذشته تعداد شرکتکنندگان به دویست و بیست نفر  و سال جاری به ٢۵٧ هنرمند رسیده است و از کف تا سقف گالری با اثر هنری فرش می شود.”

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده