ساختار جشنواره‌های ترویج کتاب‌خوانی تغییر می‌کند

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییرات ساختاری جشنواره‌های ترویج کتاب‌خوانی در سال جاری خبر داد و گفت: در این دوره، امكان حضور نمايندگان نهادهای غيردولتی و شهرستان‌ها و روستاها در برگزاری اين رويدادها افزايش پيدا خواهد كرد.علی‌اصغر سیدآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران اظهار کرد: مهم‌ترین هدف جشنواره‌های ترویج کتابخوانی شامل پايتخت كتاب ایران، روستاها و عشاير دوستدار كتاب، جام باشگاه‌های كنابخوانی و تقدير از افراد و گروه‌های برگزيده كتابخوانی ایجاد رغبت در افراد برای کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه است اما برای تحقق این مهم، مشاركت نهادهای غيردولتی حوزه فرهنگ و مشاركت تمام نهادهای شهرها و روستاها ضروری است.

وی با بیان این‌که تمرکززدایی از مرکز کشور از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید و به‌ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: همان‌طور كه در فراخوان و نوع برنامه‌ريزی اين رويدادها ديده می‌شود، در اجرای اين برنامه‌ها فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دخيل نيست و نهادهای مختلف همكاری دارند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه ترويج كتاب‌خوانی در شرایط فعلی نياز به شيوه‌های نو در اجرا دارد، درباره چهارمین دوره این جشنواره‌ها که سال جاری برگزار خواهند شد، توضیح داد: دبیرخانه هر سال پس از معرفی پايتخت كتاب ایران و عشاير و روستاهای دوستدار كتاب، فعاليت‌ها را ارزيابی می‌كند و می‌کوشد نتيجه ارزيابی‌ها را در برگزاری کیفی‌تر فعالیت‌ها دخیل کند. به طور قطع سال جاری ساختار برگزاری تغيير خواهد كرد و امكان حضور نمايندگان نهادهای غيردولتی و شهرستان‌ها و روستاها در ساختار برگزاری اين رويدادها افزايش پيدا خواهد كرد .اين تغييرات به‌زودی اعلام و اجرایی خواهد شد.

دبیر جشنواره‌های ترویج کتابخوانی افزود: پس از اعلام ساختار جديد، فراخوان پايتخت كتاب ایران و روستاها و عشاير دوستدار كتاب اعلام خواهد شد. ثبت‌نام برای شرکت در این جشنواره مردادماه آغاز می‌شود. سیدآبادی در پایان مجموعه فعالیت‌هایی که در این راستا تاکنون انجام شده‌اند را موفق ارزیابی کرد و گفت: نباید فراموش کرد در ارزيابی يک فعاليت بايد اهداف و سرمايه و هزينه‌ها را كنار هم بررسی کرد. خوشبختانه اين رويدادها، فعاليت‌هایی كم‌هزينه هستند كه در برخی از شهرها خيلی موفق عمل كرده‌اند.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده