در جریان شوخی‌های شبکۀ چهار هستم!

سیدعلی ضیاء در گفتگویی متفاوت با قائم مقام سیما و مدیر شبکه چهار، با او درباره شوخی‌هایی که با شبکه چهار می‌شود، اینکه مردم بیشتر او را با اجرای مناظره‌های انتخاباتی می‌شناسند، روابط خانوادگی‌اش و تازه‌ترین اخبار این شبکه از جمله آغاز برنامه طنزی به نام «منبع موثق»، راه اندازی تله تئاتر بعد از 6 سال در شبکه چهار و... گپ زد.

پورحسین در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه زمانی که مدیر شبکه چهار نبوده هم او را به عنوان مدیر شبکه چهار می‌شناختند، در پاسخ به اینکه آیا لطیفه‌های مربوط به این شبکه را خوانده، بیان کرد: شوخی‌هایی را که با شبکه‌مان می‌شود شنیده‌ام. البته می‌دانم شبکه چهار، شبکه محبوب مخاطبان زیادی است. گاهی شوخی با یک موضوع نشان دهنده علاقه به آن موضوع است.

وی در این باره که شبکه چهار، به عنوان شبکه فرهیختگان شناخته می‌شود، گفت: ساختار شبکه چهار با دیگر شبکه‌ها فرقی نمی‌کند. این مخاطبان ما هستند که تعریف مشخص تری دارند. اینکه می‌گوییم فرهیختگان به معنای اساتید دانشگاه نیست، بلکه کسانی که از سواد بیشتری برخوردار هستند، برنامه‌های اقناعی تری را طلب می‌کنند و کمتر طالب برنامه‌های فست فودی و گذرا هستند.مدیر شبکه چهار سیما درباره ویژه برنامه‌های تابستانی این شبکه گفت: برنامه‌های جاری ما در تابستان ادامه دارد، البته متنوع‌تر شده و برنامه‌هایی نیز ویژه این فصل داریم.پورحسین اضافه کرد: جشنواره فیلمهای سینمایی داریم که فیلم‌ها در آن به شکل ژانر و گونه‌هایی چون فیلمهای ایرانی، کمدی، معمایی، پلیسی و... تقسیم شده است و ساعت ۱۱ صبح پخش می‌شود.

تله تئا‌تر را بعد از ۶ سال در شبکه چهار راه انداخته‌ایم

قائم مقام سیما همچنین اعلام کرد: پخش تله تئا‌تر را آغاز کرده‌ایم. این بخش ۶ سالی بود که در شبکه چهار تعطیل شده بود و پنجشنبه شب‌ها پخش این برنامه‌ها را آغاز کرده‌ایم و تولید آن‌ها را نیز ادامه می‌دهیم. تله تئا‌تر به پژوهش، نمایشنامه نویسی، بازی گرفتن در فضای محدود، کارگردانی و... در حد قوی نیاز دارد. این ژانر در دنیا بسیار مرسوم است و ما پنجشنبه‌ها آثار خارجی را نیز پخش می‌کنیم.

پورحسین با اشاره به برنامه «چهار کتاب» یادآور شد: عنوان این برنامه را که ابتدا با نام «پاراگراف چهار» روی آنتن می‌رفت، فارسی کرده‌ایم و با نگاهی جدید و مفرح به کتاب روی آنتن می‌رود. اگر قرار بود آن را مطابق فرهنگستان تغییر دهیم، باید «بند چهار» می‌گذاشتیم که بیشتر به زندان می‌زد!

طنز شبانه «منبع موثق» از اول مرداد در شبکه چهار

مدیر شبکه چهار سیما همچنین با اشاره به اینکه اگر معادلی برای کلمه «فرمول» نیز وجود داشته باشد، باید اسم «فرمول یک» هم تغییر کند، تأکید کرد: از اول مرداد برنامه طنز شبانه‌ای خواهیم داشت که «منبع موثق» نام دارد و این برنامه مونولوگ مدعی است که همه تحلیل‌های روز دنیا را با زبان طنز به مخاطبان ارائه می‌دهد.

وی درباره دیگر ویژه برنامه‌های این شبکه گفت: برنامه علمی «چرخ» که فرمی شبیه برنامه «تد» دارد سراغ شرکتهای دانش بنیان می‌رود و «صفر تا صد» نیز دیگر برنامه علمی ما است. «رهیافت» در ماه رمضان روزانه پخش می‌شد و با توجه به موفقیت آن، پخشش را در چهارشنبه‌ها ادامه می‌دهیم و برنامه‌ای چالشی در حوزه معرفتی است که هرچه جلو‌تر برود جذاب‌تر خواهد بود.

مجریان اگر بخواهند در شبکه دیگری باشند باید به تایید یک شورا برسد

مسئول مجریان تلویزیون همچنین گفت: مجریان اگر بخواهند در شبکه‌های دیگری غیر از شبکه‌ای که در آن مشغول به کار هستند، اجرا کنند، باید درخواست بدهند تا خواسته آن‌ها در شورایی بررسی شود.

 «چشم شب روشن» از پاییز تغییر می‌کند

وی درباره تاکشو شبانه شبکه چهار اظهار کرد: «چشم شب روشن» به عنوان یک برنامه موفق فرهنگی هنری و علمی ادامه پیدا می‌کند و از پاییز تغییر فرمی در آن رخ می‌دهد اما موضوع و مجری آن‌‌ همان است. آقای صالح علا نیز فرد باسواد و پرمطالعه‌ای است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده