رویکرد دولت، مدیریت فضای مجازی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی امروز بحث فضای مجازی است چون روزانه بالغ بر صدها هزار اطلاعات در فضای مجازی در گردش است که این میزان از اطلاعات در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری به حدود ۲۰۵ تا ۳ میلیارد اطلاعات در روز می‌رسید. به گزارش شایان فیلم و به نقل از ایسنا سیدرضا صالحی‌امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در زنجان با اشاره به لزوم مدیریت محتوا در فضای مجازی گفت:  دولت در مقابل این آسیب می‌تواند سه رویکرد داشته باشد که یک رویکرد تقابلی است و رویکرد دیگر انفعالی و تسلیم است و رویکردی که دولت آن را انتخاب کرد و به آن عمل می‌کند، رویکرد مدیریت فضای مجازی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاش ما و همه نهادهای دولتی باید برای ساماندهی فضای مجازی باشد و باید همه نهادهای دولتی اعم از دولت، ارشاد و ارگان‌های ۱۵ گانه فرهنگی و تمام نظام تلاش کنند تا محصولی که مردم از آن استفاده می‌کنند محصول سالم و سازنده‌ای باشد، از همین منظر است که همواره تاکید بر مدیریت محتوای فضای مجازی شکل می‌گیرد.

صالحی‌امیری ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: من امروز برای شرکت در همایش دهه کرامت در استان زنجان حضور پیدا کردم. استان زنجان یکی از نمادهای عشق به اهل‌بیت (ع) است و مردم ایران، این استان را با این خصیصه می‌شناسند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما بیش از هر دوران دیگری به وفاق و انسجام ملی نیاز دارد و با توجه به اینکه دوران انتخابات ریاست‌جمهوری به اتمام رسیده است باید اختلافات در این زمینه کنار گذاشته شود و وفاق و همدلی در بین مردم شکل گیرد. چیزی که امروز مردم از دولت مطالبه می‌کنند حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و بیکاری است و حل این مشکلات در سایه وفاق ملی صورت می‌گیرد.

وی گفت: نظام اسلامی پرچمدار مردم‌سالاری دینی در جهان است. همچنین میزان مشارکت و اعتماد مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و این نشان از رضایت مردم از این دولت است.صالحی امیری گفت: موتور محرکه نظام اسلامی مردم هستند و همه مدیران باید بدانند که همه تلاش‌ها باید به رضایت مردم ختم شود. امروز بار سنگینی داریم و پس از انتخابات، دولت مسئولیت سنگینی را بر دوش خود احساس می‌کند و از مردم انتظار دارد که اختلافات را کنار بگذارند و به رقابت‌ها خاتمه دهند و رفاقت‌ها را جایگزین رقابت‌ها کنند و زنجان می‌تواند نماد وفاق ملی در ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: با سوء تغذیه فرهنگی مواجه هستیم و باید در سبد مصرف جامعه تغییر انجام شود، شاخص‌های فرهنگی ما با شاخص‌های جهانی فاصله دارد و شبکه‌های اجتماعی جایگزین ارتباط خانواده با فرزندان شده است. تقابل در این حوزه ما را به هدف نمی‌رساند و مدیریت فضای مجازی به عنوان استراتژی انتخاب شده است.صالحی امیری اظهار کرد : فضای مجازی یک دنیای واقعی است و رسالت همه اصحاب فرهنگ و هنر باید تولید محتوای گسترده در فضای مجازی باشد که در این زمینه 5 اولویت خانواده، سبک زندگی،سرمایه اجتماعی، اخلاق، آسیب‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده