برای تولید سریال موسی(ع) بودجه ی الفِ ویژه ی ویژه می خواهیم!

سریال «موسی (ع)» از جمله پروژه های پُرحاشیه ای است که بارها اخباری مبنی بر ساختش در رسانه های مختلف مطرح شده است. بعد از مرگ فرج الله سلحشور، جمال شورجه عزم خود را برای ساخت این سریال عظیم تاریخی جزم کرده اما همچنان خبری از آغاز فیلمبرداری نیست.

شورجه در گفتگوبا آینه نیوز، با اشاره به اینکه این پروژه میراث مرحوم سلحشور است که دست ما افتاده و درباره اش مسئول هستیم اضافه کرده: مشکل این جا است که دوستان صدا و سیما برای تولید سریال «موسی(ع)» همان رقمی را در نظر می گیرند که برای ساخت سریال های الف ویژه در نظر گرفتند. اما ما می گوییم تولید پروژه های تاریخی و دینی نیاز به شرایط خاصی دارد و برای سریال هایی مانند «موسی(ع)» و یا «سلمان فارسی» که جناب میرباقری دنبال ساختش بود باید ارقام بالاتری را در نظر بگیرند. اما استاندارد الف ویژه تلویزیون همین قدر است و ما هم نمی خواهیم با این مبلغ کار کنیم و باید تلویزیون این قابلیت را داشته باشد که برای تولید «موسی (ع)» الف ویژه ویژه در نظر بگیرد! چون کیفیت سریال خیلی مهم است. به نظرم تخصیص بودجه الف ویژه برای سریال «موسی(ع)» یک شوخی است و برای ساخت سریال هایی مانند «کیمیا» مناسب است اما پروژه ای که ما به دنبال تولیدش هستیم بودجه بیشتری می طلبد چرا که ساختار متفاوتی دارد و میزان حساسیت جامعه با توجه به وجود قصص قرآنی در آن بیشتر است. با این شرایط ترجیح می دهیم که با تلویزیون کار نکنیم چرا که آن ها عادت دارند همه چیز را کم کنند. ما هم می گوییم که برآورد بودجه مان به هیچ وجه زیاد نیست و توقع زیادی نداریم و می خواهیم به دور از ریخت و پاش بعضی ها فیلم بسازیم!

وی افزوده: همین الان بودجه ساخت سریال «موسی (ع)» آماده است و همه چیز صحبت شده و توانستیم بودجه اش را از جایی بیرون از صدا و سیما فراهم کنیم. البته جایی که به ما کمک می کند، «اوج» نیست و یک بانک است که با نگاه اقتصادی ورود پیدا کرده و جدا از مساله فرهنگی با هدف درآمدزایی می خواهند در این پروژه سرمایه گذاری کنند.ما ترجیح می دادیم که با تلویزیون خودمان این کار را به تولید برسانیم، چون آرزویمان از ابتدا این بود که یک اثر دینی برای مخاطبان رسانه ملی بسازیم و تولید این سریال می تواند برای تلویزیون یک افتخار محسوب شود. همه بودجه اش هم تامین شده و تنها باید پای کار بیایند. مدیران تلویزیون باید از خدایشان هم باشد که ما برایشان این سریال را بسازیم!

شورجه با بیان اینکه قرار نیست سریال «موسی(ع)» با فیلم پیامبر جناب مجیدی مقایسه شود گفته: آن ها بیش از ۱۰۰ میلیارد برای ساخت فیلم هزینه کردند و ما با همان بودجه می خواهیم ۶۰ قسمت سریال بسازیم. قرار هم نیست عوامل خارجی بیاوریم و همه عوامل سریال ما ایرانی هستند و از داشته های خودمان استفاده می کنیم اما از بهترین های فیلمبرداری و طراحی صحنه و بازیگری خواهند بود. بودجه ای که ما می خواهیم حدود 100میلیارد تومان است که برای پروژه به این عظمتی زیاد نیست. من می گویم مقایسه ۳۰۰۰ دقیقه تولید سریال با یک فیلم اساسا غلط است . ما از بودجه و برنامه خود عقب نشینی نخواهیم کرد و اگر بنا باشد تلویزیون پای کار بیاید که خوشحال می شویم و اگر نشد ما در بیرون می توانیم کار را انجام دهیم.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده