رکورد پرفروش‌ترین مجموعه انیمشن تاریخ سینما شکسته شد

سری انیمیشن‌های «من نفرت‌انگیز» با پیشی گرفتن از «شرک»، عنوان پرفروش‌ترین مجموعه انیمشن تاریخ سینما رابه خود اختصاص داد.به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، قسمت سوم انیمیشن «من نفرت انگیز» محصول استودیو ایلومینیشن کمپانی یونیورسال، با فروش ۲۱.۲ میلیون دلاری این هفته خود در گیشه، مجموع فروش این مجموعه انیمیشن را به ۳.۵۲۸ میلیارد دلار ارتقاء داد و با گذر از فروش انیمیشن‌ پنج قسمتی «شرک»، پرفروش‌ترین مجموعه انیمیشن تاریخ سینما نام گرفت.

این مجموعه انیمیشن شامل سه قسمت اصلی با صداپیشگی «استیو کرول» و یک تک قسمت با عنوان «مینیون‌ها» در سال ۲۰۱۵ است و البته «مینیون‌ها» با فروش ۱.۱۶۷ میلیارد دلار دومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما و همچنین سودآورترین محصول تمام ادوار تولیدات کمپانی یونیورسال است.«من نفرت‌انگیز ۱» به کارگردانی «پیر کافین» و «کریس ریناد» برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به سینماهای جهان آمد و به فروش ۵۴۶ میلیون دلاری رسید و انیمیشن نامزد اسکار «من نفرت‌انگیز ۲» نیز در نهایت فروش ۹۷۶ میلیون دلاری را رقم زد که کارگردانی آن را نیز «پیر کافین» و «کریس ریناد» بر عهده داشتند.

اما «مینیون‌ها» که نسخه‌ای پسانگر بر مجموعه اصلی «من‌نفرت انگیز» محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۵ اکران شد و به پرفروش‌ترین انیمیشن سال تبدیل شد. این انیمیشن با صداپیشگی «سندرا بولاک» و کارگردانی مشترک «پیر کافین» و «کایل بالدا» برای سه هفته پیاپی صدرشنین گیشه آمریکا بود و در ۵۸ بازار خارجی نیز پرفروش‌ترین فیلم شد.«من نفرت‌انگیز ۳» به کارگردانی «کافین» و «بالدا» که هم اکنون در سینماهای جهان به روی پرده است، تا به امروز پرفروش‌ترین انیمشن سال ۲۰۱۷ در گیشه آمریکا، بین‌الملل و جهانی بوده است و ۸۹۷ میلیون دلاری، هفتمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینماست.

نکته قابل توجه این است که قسمت اول این مجموعه انیمشن هرگز در سینماهای چین، دومین بازار بزرگ سینمایی جهان اکران نشده است. «من نفرت‌انگیز ۳» تاکنون بیش از ۱۴۹ میلیون دلار در سینماهای چین فروخته است.پیش از این مجموعه ۵ قسمتی «شرک» با فروش ۳.۵۱۰ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین مجموعه انیمیشن تاریخ سینما بود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده