آخرین خبرها از جشنواره فیلم کودک

علیرضا رضاداد دبیر سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان آخرین اطلاعات و جزئیات از برگزاری این رویداد سینمایی را که دراصفهان برگزار می‌شود، تشریح کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری این دوره از جشنواره گفت: مرداد ماه سال گذشته تفاهمنامه ۵ ساله ای بین سازمان سینمایی، شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی منعقد و از مهر ماه همان سال هم مقدمات برگزاری سی امین دوره جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان آغاز شد. ما در این دوره ۲ تغییر متفاوت نسبت به دوره های گذشته داریم؛ یکی تفکیک نمایش ها و داوری های آثار کودک از نوجوان که این بحثی است که در دوره گذشته مطرح بود و به همین ترتیب پیشنهاد برگزاری ۲ جشنواره کودک و نوجوان مطرح و جشنواره دوره قبل با تمرکز روی آثار نوجوان برگزار شد.

رضاداد با اشاره به سالن هایی که برای این دوره از جشنواره تجهیز شده اند، عنوان کرد: حدود یک ماه پیش بازسازی سالن ۴ سینما چهار باغ در اصفهان تمام شد. ما در آنجا سه سالن بازسازی شده داریم که جزو سالن هایی است که برای جشنواره انتخاب شده اند. سالن فلسطین هم که حدود یک سالی است بازسازی و بهره برداری می شود به همین منظور انتخاب شده است و یکی از سالن های قطعی نمایش آثار سی‌امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان است. یک سالن در مجموعه سیتی سنتر هم آماده بهره برداری است و کارش آغاز شده و کار ساخت و ساز ۲ سالن دیگر هم در حال تمام شدن است. اگر این ۲ سالن بهره برداری شود جزو سینماهای جدیدی خواهند بود که آثار جشنواره در آنجا به نمایش درمی آیند در غیر این صورت ۲ سالن دیگر که در اصفهان است جزو سالن های نمایش‌دهنده آثار جشنواره خواهند بود که طی چند روز آینده با تعیین تکلیف وضعیت این ۲ سالن در این باره به جمع بندی می رسیم. به طور کلی ۶ سالن برای نمایش آثار جشنواره پیش بینی شده اند.

رضاداد با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در تابستان توضیح داد: امسال اولین سالی است که به دلیل همزمانی مهر و آبان با ماه محرم و صفر و آیین های سوگواری، جشنواره در تابستان برگزار می شود و ما تمرکزمان را بر حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده ها در برنامه ها گذاشته ایم و باشگاه هواداران و مخاطبان جشنواره فعال شده است و تاکنون کودکان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان از این رویداد استقبال خوبی کرده اند. در این چند ماهی که باشگاه مخاطبان و هواداران جشنواره کار خود را آغاز کرده است از میان شهروندان اصفهانی تاکنون ۱۲ هزار نفر در این باشگاه ثبت نام و اظهار علاقه کرده اند که از برنامه های جشنواره استفاده کنند. پیش بینی می کنیم این عدد تا زمان برگزاری جشنواره به ۱۵ هزار نفر برسد، به همین ترتیب این امر ظرفیت خوبی می شود که بتوانیم اطلاعات مان را از طریق این باشگاه به شهروندان اصفهانی برسانیم تا آنها بتوانند از برنامه های جشنواره استفاده کنند. امیدوارم این اتفاق به گونه ای رقم بخورد که بتوانیم این کار را در سال های آینده هم ادامه دهیم و از همین طریق ظرفیت های نمایش را زیاد تر کنیم.

دبیر سی‌امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان در پایان اظهار کرد: ما تا ۱۵ خرداد ماه اسامی فیلم های راه یافته به بخش های مختلف این دوره از جشنواره و برنامه های خودمان برای بزرگداشت ها را اعلام می کنیم. قبلا گفته ایم که حتما یاد دنیا فنی زاده را گرامی خواهیم داشت که او از سرمایه های سینمای کودک و نوجوان بود و برنامه های مربوط به بزرگداشت ها را در روز های آتی اعلام خواهیم کرد.

گفتنی است، سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان ۹ تا ۱۵ تیر برگزار می شود.   

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده