دولت باید در موضوع ممیزی فیلم ها به فیلمسازان کمک کند

رییس سازمان سینمایی گفت: هدف و نیت ما از بازبینی آثار توقیفی کمک به اصلاح و اکران این آثار است زیرا معتقدیم نباید هیچ فیلمی در قفسه‌ها باقی بماند.

محمدمهدی حیدریان در گفت ‌وگو با ایرنا درباره تصمیم سازمان سینمایی برای بازبینی فیلم‌های توقیفی اظهار داشت: اساساً نگاه ما این است وقتی یک اثر هنری خلق می‌شود، در عین حال که در طول زمان ساخت و تولید باید همراه خالق آن باشیم، در نهایت نیز نباید این فیلم به هر دلیلی در قفسه‌های باقی بماند. بنابراین اگر اشکال و ایرادی به آثار تولید شده وارد است، باید با همفکری و نگاه کارشناسانه رفع شود.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: هنرمندان و فیلمسازان ما ممکن است در طول پروسه تولید تحت تاثیر برخی عوامل به گونه‌ای نیات خود را تصویر کنند که الزاما منظور خود را به مخاطب منتقل نکند.

حیدریان گفت: در این شرایط وقتی اثر بازبینی شد، اگر اثر دچار اشکالات جدی هم باشد باید با همفکری ای از جنس خود هنرمندان آن را رفع کرد.

وی افزود: در این راستا از دوستان خانه سینما و همکاران خود فیلمساز خواهش کردیم آثاری که دچار مشکلات و مسائل شده است را با همفکری بررسی کنند.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: نیت اصلی ما حمایت از هنرمندان و فیلمسازان در رفع مشکلات ممیزی فیلم و در نهایت اکران است. بنابراین باید تلاش کنیم اگر اثری نیاز به بازتولید سکانس‌هایی را هم دارد این کار انجام شود.

حیدریان درباره اقدامات سازمان سینمایی برای به وجود نیامدن مشکلات اینچنینی در اکران فیلم‌های نیز توضیح داد: یکی از مهمترین مسئولیت‌ها و وظایف دولت ارائه اطلاعات به هنرمندان است و آنها با سلیقه خود تشخیص می‌دهند چگونه به مسئله بپردازند، اما مسئله شناسی همان جایی است که دولت باید کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی ما در سازمان سینمایی این است با در اختیار گذاشتن اطلاعاتی که منجر به تولید برای هنرمندان می‌شود، تمرکز بیشتری داشته باشیم.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده