راز و رمزهای موفقیت در دنیای بازیگری

بازیگری یکی از هنرهای مهم جامعه هنری است . برخی افراد بازیگری را راحت می دانند و با خود می گویند خوش به حالشان . هم تفریح می کنند و هم پول می گیرند! اما نمی دانند پشت این پرده چه خبر است و بازیگران موفق باید چه مشقت هایی را تحمل کنند . در این مقاله به معرفی  رمز و رازهای موفقیت در این وادی می پردازیم:

1- همه صحنه‌ها را با حس اجرا کنید

یک رمز موفقیت بازیگری دارا بودن حس در صحنه هاست . هیچ صحنه‌ای نباید بدون حس باشد، حتی وقتی تنها باید مسافتی کوتاه را راه بروید و بسته‌ای را تحویل بگیرید. همه و همه باید دارای حس مختص به خود باشد. پس سعی کنید همه تلاشتان را بکنید تا بتوانید حس و ابعادی تازه به سکانس‌های به ظاهر بی‌اهمیت بدهید. برای مواقعی که دیالوگ وجود ندارد، در مورد موضوعی مرتبط فکر کنید. در چنین مواقعی کارگردانی اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا در واقع کارگردان است که راهنمایی‌های لازم را در اختیار بازیگر موفق می گذارد.

2- پیوستگی از شروط بازیگری است

 درست است که افراد خاصی خطاهای مربوط به پیوستگی در هر سکانس را زیر نظر دارند، اما رمز موفقیت بازیگری این است که خودشان هم حواسشان را در این مورد جمع کنند. بسیار مهم است که هر حرکت را به طور یکسان و در زمان مناسب انجام دهید.

مخصوصا زمانی که پای دیالوگ نیز در میان است. زیرا در غیر این صورت، ممکن است بهترین حرکت شما به علت خطایی کوچک در زمینه پیوستگی از فیلم حذف شود و زحماتتان هدر رود.

3- از راهنمایی‌های کارگردان استفاده کنید

طبق بررسی های بدست امده یکی از مهم‌ترین روابط در هر فیلم رابطه بین کارگردان و بازیگر می باشد. ممکن است صمیمی‌ترین و در عین حال، دشوار‌ترین باشد؛ به همین دلیل ارتباط برقرار کردن و نحوه صحیح دریافت به راهنمایی، از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی کارگردان‌ها، به خصوص اگر جوان و کم‌تجربه باشند، نمی‌توانند منظور خود را به خوبی به بازیگران منتقل کنند؛ برای همین اگر بتوانید کارگردان را به خوبی درک کنید، نتیجه کار بهتری دارید. ویژگی سینماتوگرافر خوب و سینماتوگرافی چیست ؟

4- دیالوگ‌ها را بشناسید

اگر می خواهید بازیگری موفق باشید دیالوگ‌ها را تمام و کمال بشناسید. در مورد روش حفظ کردن باید بگوییم که کلمات را به طور خالص و بدون هیچگونه ریتمی حفظ کنید؛ در این صورت هنگامی که بخواهید آنها را به روش‌های مختلف ادا کنید به مشکل بر نخواهید خورد.

5- زمان را مدیریت کنید

مدیریت زمان درهر حرفه ای لازمه ی موفقیت است. زمان میان برداشت‌ها را تلف نکنید و برای برداشت‌های بعدی آماده شوید. دیالوگ‌ها را مرور کنید و خودتان را کاملا جای کاراکتر قرار دهید. هرچند پیشنهاد می‌شود همه چیز را به طور کامل از قبل برنامه ریزی نکنید. کمی بداهه، همیشه اجرایتان را دلنشین‌تر خواهد کرد. سعی کنید از زمانتان استفاده کافی را ببرید.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده