«ماه پیشونی 2» جلوی دوربین می رود + عکس های تست گریم

سیدجواد هاشمی با تأکید بر اینکه باید ساخت فیلم کودک جدی گرفته شود و برای این قشر خوراک فرهنگی تولید کنیم، تصریح کرد: باید کودکان ما با آداب و رسوم و رفتارهای موردپسند ما بزرگ شوند ولی ما آنان را به خدا سپردیم.به گزارش ایسنا،کارگردان «پیشونی سفید 2» که در نشست قسمت دوم این فیلم سینمایی 14 شهریور ماه در حوزه هنری حضور داشت، با بیان اینکه ساخت این مجموعه سینمایی از آرزوهای ۳۰ ساله‌اش به عنوان یک معلم بوده است، ادامه داد: همیشه دغدغه‌ام این بود که در وهله اول فیلمی در شان بچه‌ها و نوجوانان بسازم و یک مفهوم بسیار مهم را که شناخت خوبی و بدی است به آنها منتقل کنم.

او با بیان اینکه باید کاری که برای بچه‌ها ساخته می‌شود را جدی گرفت، گفت: ما بچه‌ها را نادیده گرفتیم و  به خدا سپردی‌مشان. بچه‌ها از دست رفته‌اند و دائم می‌گوییم چرا بچه‌های متولد ۷۰، ۸۰ و ۹۰ اینگونه‌اند؟ ما انتظار داریم مشکلی نداشته باشند در حالی که خوراک فرهنگی برای آنها تولید نکرده‌ایم.کارگردان فیلم سینمایی «پیشونی سفید2» با بیان اینکه این فیلم یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های کودک و نوجوان است که تاکنون در ایران ساخته شده  است، ادامه داد: ما در حال تهیه و ساخت قسمت‌های دوم و سوم این مجموعه نیز هستیم که نام دفتر دوم، «پیشونی طلا» و دفتر سوم «پنجه طلا» است.

سیدجواد هاشمی با اشاره به اینکه «پیشونی سفید 2» اواخر شهریور ماه در شمال کشور کلید می‌خورد افزود: قسمت دوم فیلم سینمایی «پیشونی سفید» بعد از ۵ سال ساخته می‌شود و در واقع داستان خود فیلم هم بعد از پنج سال از آن اتفاقاتی که در قسمت اول گفته شده بود را روایت می‌کند، امیدواریم این فیلم به جشنواره فجر راه پیدا کند.او با بیان اینکه جمع کردن سرمایه برای این کار بسیار سخت بود، گفت: چون کار کودک بود، همه فکر می‌کردند باید خرج آن هم کمتر باشد در صورتی که چنین نیست و برای انجام این کار خانه، دفتر و خیلی چیزهای دیگر را فروختم تا منبع مالی آن را فراهم کنم، البته بعد از آن سرمایه‌گذارانی هم آمدند و در این امر به ما کمک کردند.

نویسنده «پیشونی سفید 2» اضافه کرد: من ابدا به دنبال برگشت سرمایه‌ام  نیستم و این اتفاق چیزی جز  عشق برای من ندارد. خیلی‌ها مرا برای انجام چنین کاری سرزنش می‌کنند ولی در کار برای کودکان نباید با عقل پیش رفت بلکه باید با عشق کار را پیش برد.

وی با لحنی انتقادی ادامه داد: در دوره ای از ادوار مدیریتی بنیاد فارابی در زمانی که کار  تدوین «پیشونی سفید ۱ » را انجام می‌دادیم به پول نیاز پیدا کردم و تنها زمانی که من از بودجه دولتی استفاده کردم همان زمان بود که ۲۰ میلیون تومان به من دادند. من از دولت ۱ ریال هم بابت ساخت، فیلم‌هایم پول نگرفته‌ام به جز همین یک‌بار که البته ما هنوز برای اکران فیلم «پیشونی سفید» در سینما «فرهنگ» پولمان را نگرفته‌ایم.هاشمی با بیان اینکه درست است که موضوع این فیلم سینمایی قدیمی است ولی ماجرای خوبی، بدی و خیر و شر تا ابد ادامه دارد، اظهار کرد: سعی کردم در این سری حرف تازه‌ای بزنم. بچه‌ها دوست دارند که حیوانات با آن‌ها صحبت کنند. من این شخصیت‌ها را آوردم و با گریمی جدید باورپذیرشان کردم.

او با بیان اینکه ساخت فیلم برای بچه‌ها کار بسیار سختی است، گفت:‌ فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۱» همزمان با اکران پنج فیلم سینمایی کودک دیگر در سینماها به نمایش درآمد. البته سی‌دی این فیلم در سه روز تماما فروخته شد و این نشان می‌دهد که این فیلم از اقبال خوبی برخوردار بوده است. اصلا برایم مهم نیست که میزان فروش چقدر است فقط می‌خواهم بچه‌ها آن را ببینند.

هاشمی در ادامه این نشست با بیان اینکه رایزنی‌هایی در حال انجام است تا ببینیم ساخت عروسک این مجموعه اتفاق خوبی است یا نه، گفت: دوست دارم عروسک آهو، گرگ، روباه و دیگر شخصیت‌ها ساخته شود و البته که از نظر فروش معقول خواهد بود.کارگردان این فیلم سینمایی با اشاره به اینکه نام «اختاپوس» (ماه پیشونی 1) به صورت دسته‌جمعی انتخاب شده بود، افزود: ما به خاطر شباهت اسم «پیشونی سفید» با فیلم سینمایی «ماه پیشونی» این اسم را انتخاب کردیم. البته اکنون معتقدم که اشتباه کردیم و اصلا این طور نیست که بچه‌ها به خاطر ترس از اختاپوس به دیدن این فیلم نمی‌آیند بلکه بیشتر جلب توجه می‌کند.

او در ادامه با اشاره به اینکه بر روی تمامی بخش‌های فیلم سینمایی «ماه پیشونی 2» وقت و هزینه گذاشته شده است، گفت:‌ این فیلم هم مانند قسمت قبلی موزیکال است و دو ماه و نیم روی موسیقی آن کار شده است. همچنین بر روی گریم و صحنه‌های ویژوئال آن هم دقت زیادی شده است. زیرا که باید کاملا زنده و نزدیک به واقعیت باشد، مهم نیست چقدر زمان و هزینه می‌برد.

هاشمی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود مهناز افشار نقش «پیشونی طلا» را بازی کند، گفت: انتخاب کاراکترها براساس خواست روحی و روانی من انجام شده است بنابراین شخصیت لیلا اوتادی برای این نقش نزدیک‌تر بود و ایشان جایگزین مهناز افشار شدند.

نویسنده این فیلم درباره اتفاقاتی که قرار است در «پیشونی سفید ۲» رخ دهد، گفت: در این قسمت از مجموعه گره‌هایی که در قسمت اول بود، پاسخ داده می‌شود، مثلا اینکه چرا آهو پیش یک انسان بوده است؟!

 

هاشمی درباره حضورش در جشنواره کودک و نوجوان گفت: جمال شورجه در آن دوره داور بود که احساس می‌کرد فیلم مناسبتی با کفر دارد و با آن مخالفت می‌کرد. به نظر من انتخاب داوران و اکیپ آن‌ها برای جشنواره‌ها بسیار مهم است. در عین حال که من اصلا به دنبال گرفتن جایزه نیستم.

ترلان پروانه بازیگر نقش «پیشونی سفید» در این نشست با بیان اینکه تنها دلیل ماندگاری این فیلم شناخت سید جواد هاشمی از کودکان و نوجوانان است، گفت: احساس می‌کنم هر کسی در این پروژه است در قبال بچه‌ها مسئول است و ما هدف بزرگی نسبت به کودکان داریم. این حاشیه‌های که برای من و یکی از بازیگران ایجاد شده بود و چند سالی است از آن گذشته است مانعی برای بازی در این فیلم نبود.

همچنین در این نشست بهنام صبوحی آهنگساز، امیر غفارمنش بازیگر، ارسلان قاسمی بازیگر و امیررضا احمدی حضور داشتند و درباره فعالیت‌های خود توضیحاتی دادند.

در خلاصه داستان فیلم «ماه پیشونی 2» آمده است: آهوها با نقشه‌ای که توسط پیشونی سفید طراحی شده است از قلعه فرار می‌کنند اما سالار به دام می‌افتد و پیشونی سفید سعی دارد تا او را نجات دهد و مجدد دچار دردسر می‌شود. از سوی دیگر مادر آهو برگشته تا او را از سالار پس بگیرد و این چنین داستان‌هایی رقم می‌خورد.

محمدرضا شریفی‌نیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیررضا احمدی، امیر غفارمنش، هومن حاجی عبداللهی، ابراهیمی شفیعی، امیر سهیلی، داریوش پیرو، فرزانه زهره‌وند،‌ یوسف طاهریان، رکسانا وطن‌خواه و... از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

به گفته‌ی هاشمی؛ «ماه پیشونی 2» به زودی کلید می‌خورد و در حالیکه در این نشست تست گریم‌های این فیلم رونمایی شد، از تدارک برای ساخت بخش سوم این فیلم سخن گفته شد.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران





معرفي فيلم هاي روي پرده