انگشت اتهام ناکامی «مومیایی» به سمت تام کروز

وقتی هفته گذشته فیلم The Mummy وارد منهتن شد، نمی شد خیلی گفت که بلاک باستر بزرگی در راه است. صندلی های سینماهای میدان AMC Loews Lincoln خالی ماندند. فرشی که برای این فیلم پهن شده بود با پلاستیک سیاه پوشانده شده بود. تیم امنیتی فقط به مهمانان بعد از اینکه از آن ها می پرسید چه فیلمی می خواهند ببینند اجازه ی عبور می داد و همه را در دو بخش گشتی بازرسی می کرد.

درون سینما، تام کروز در حالی که جلوی جمعیت ایستاده بود خوشحال و خندان بود. این بازیگر ۵۴ ساله به همه سلام داد و کارگردان فیلم، الکس کرتزمن (Alex Kurtzman) و بازیگرانی که به سخنرانی ۱۰ دقیقه ای کروز گوش می دادند را معرفی کرد. کروز در این سخنرانی گفت: فیلم ها حاصل تلاش تیمی هستند، نه کار یک نفر تنها.

اما طبق صحبت بعضی از افراد حاضر در این نمایش، در مورد فیلم The Mummy کروز همه چیز را بیش از اندازه کنترل می کرده است. ریبوت فیلم The Mummy قرار بود آغازی بر فرنچایز یونیورسال پیکچرز باشد اما تبدیل به اموال شخصی یک ستاره سینما شد.

به نوشته سینما گیمفا؛ درحالی که هالیوود مشغول پیدا کردن مقصر اشتباه صورت گرفته در مورد فیلم The Mummy است که افتتاحیه تنها ۳۲ میلیون دلاری داشته، انگشت های اتهام به سوی کروز نشانه رفته اند. آن طور که او در شب افتتاحیه فیلم صحبت کرد و گروه بازیگران را کنار زد، چندین منبع نزدیک به گروه تولید گفتند که کروز کنترل همه چیز را برعهده گرفته بوده و حتی در کوچکترین تصمیم گیری ها هم دخالت می کرده است. کروز روی صحنه به تمایلات حرفه ای خود اشاره کرد و گفت: من فقط فیلم نمی سازم. همه چیزم را برای این فیلم ها می گذارم و توقع دارم همه اینطوری باشند.

طبق گفته ی بعضی منابع، یونیورسال کنترل کروز در بعضی ابعاد پروژه، از تایید فیلمنامه تا تصمیمات مربوط به بعد از تولید را تایید کرده است. کروز برای بازاریابی فیلم و استراتژی اکران آن هم تصمیم گیری کرده و ماه ژوئن را برای اکران این فیلم مناسب دانسته است.

باتوجه به نمره های بسیار پایین این فیلم که ۱۹۰ میلیون دلار برای ساخت و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای بازاریابی و اکران جهانی صرف کرده، بنظر می رسد جبران این هزینه ها کمی دشوار باشد. این فیلم خارج از کشور عملکرد بهتری داشته، جایی که پایان هفته بین المللی آن ۱۴۲ میلیون دلار فروش داشته است. هنوز مشخص نیست که این فیلم بتواند رکوردی بزند.

یونیورسال در بیانیه ای اعلام کرد که کروز روی تولید این فیلم تاثیر منفی داشته و این درحالی است که کروز هنوز به این بیانیه واکنشی نشان نداده است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده