ماجرای 5 میلیاردی که خانم «ک» برای کمک به زلزله زده ها از مردم گرفته به کجا انجامید؟!

 

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی وضعیت شهر سرپل ذهاب را هفت ماه پس از زلزله سال گذشته در منطقه کرمانشاه تشریح کرد.به گزارش شایان فیلم، امروز در خبرگزاری فارس نشستی با عنوان «سرپل ذهاب هفت ماه پس از زلزله» با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.در این نشست فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی وضعیت این شهر را آن هم پس از هفت ماه از وقوع زلزله ویرانگیر تشریح کرد.

وی در خصوص کمک گرفتن و اعلام حساب‌های از سوی اشخاص، چهره‌ها و سلبیریتی‌ها در جریان زلزله سرپل ذهاب نیز اظهار داشت: در آن ایام متأسفانه برخی با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و حتی صداوسیما و با مظلوم‌نمایی و یا با احساس مسئولیت، حساب‌های شخصی را برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام کردند و این رویه باعث شد بخشی از کمک‌های مردمی جذب حساب‌های شخصی شود. بسیاری از حساب‌هایی که در زمان شرایط حاد و اضطراری سرپل ذهاب نتوانستند به وضعیت مردم منطقه یا زلزله‌زده کمک کنند.

نماینده سرپل ذهاب در مجلس در ادامه ابراز داشت: ناتوانی و نداشتن اطلاعات کافی، عدم مشورت از دستگاه‌های مسئول و عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی، سازمانی و ملی باعث شد این کمک‌ها نتوانند موثر بوده و درواقع در حق مردم زلزله‌زده ظلم شد.تجری با بیان اینکه کسانی که برای کمک به مردم اعلام حساب شخصی کردند باید پاسخگوی موجودی حساب‌هایشان باشند، بیان داشت: این افراد باید پاسخگو باشند که به چه شکل کمک‌های مردمی را هزینه کردند.

وی با بیان اینکه به موجب قانون بر تمامی حساب‌ها و هزینه‌های انجام‌گرفته در جریان زلزله سرپل ذهاب باید سازمان هلال‌احمر نظارت داشته باشد، گفت: این سازمان متولی شرایط بحرانی است.نماینده سرپل ذهاب در مجلس در ادامه اظهار داشت: در این زمینه هم باید از عملکرد سازمان هلال‌احمر انتقاد کرد؛ چراکه در شرایط بحرانی با وجود اینکه می‌توانست خوب عمل کند، به دلیل عدم مدیریت نتوانست به وظایف خود عمل کند.

تجری افزود: این نبود عدم مدیریت در سازمان هلال‌احمر باعث شد کمک‌های مردمی به سمت اشخاص و حساب‌های شخصی ریخته شود، درحالی‌که این حساب‌ها باید با واسطه هلال‌احمر هزینه می‌شود.وی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب در شرایط پایداری قرار گرفته است هنوز هم پول و کمک‌های مردمی در برخی حساب‌های شخصی بلوکه شده و برخی از این افراد حساب و کتاب روشنی ندارند و معلوم نیست در کنار خدمات اندکی که به این مناطق ارائه داده‌اند، مابقی حجم کمک‌های مردمی به کجا رفته است.

نماینده سرپل ذهاب در مجلس یادآور شد: باید مدعی‌العموم به این مسئله وارد شود و از این اشخاص مطالبه کند تا متوجه شویم این کمک‌ها که برای استفاده مردم زلزله‌زده در نظر گرفته شده بود، به چه سرنوشتی دچار شده است.

وی افزود: عده زیادی از افراد وجود داشتند که با عنوان خیر و با حضور در کنار کانکس‌های بدون نام ارتش و سپاه و عکس گرفتن در کنار آنها توجیهی برای مبالغ جمع‌آوری شده پیدا کردند و به نوعی با نیرنگ بهانه‌ای برای هزینه‌ها پیدا کردند.

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی درباره کارشناسی در خصوص پول‌های مردمی که حدود 5 میلیارد تومان است و توسط خانم «ک» دریافت شده ولی هزینه‌کردها مشخص نیست، گفت: وی قبلا به عنوان خیر اقداماتی می‌کرد ولی در حال حاضر به عنوان پیمانکار فعالیت می‌کند. ما هنوز این فرد را ندیده‌ایم. این خانم با پولی که به دست آورده‌اند، با تشریفات خاص و بادیگارد وارد منطقه می‌شوند که انتظار می‌رود دادستان کل کشور و وزارت اطلاعات به این مسائل ورود پیدا کنند.تجری ادامه داد: این فرد با وکالت گرفتن از مالکان با بنیاد مسکن قراردادی بسته که مشخص نیست چه کاری قرار است صورت پذیرد.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۰۷ خرداد ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده