همکاری پنج هنرمند ایرانی با آنجلینا جولی!

تینا دلاوری: ماجرای ساخت انیمیشن پروانه از دو سال قبل آغاز شد. آنجلینا جولی که اخیرا با تاسیس کمپانی «جولی پس پروداکشنز» به تولید فیلم نیز روی آورده، دو سال قبل قراردادی را برای ساخت انیمیشن «نان‌آور» (که بعدها به «پروانه» تغییرنام یافت)  با اقتباس از رمان پرفروش دبورا الیس نویسنده کانادایی، با کمپانی‌های ایرکرفت پیکچرز، کارتون سالون و ملوسین پروداکشنز امضا کرد. و حالا که کار تولید این فیلم به پایان رسیده برای دوبله فیلم به زبان فارسی دری (که به گویش افغان ها نزدیک و برای فارسی زبانها قابل فهم است) از چند هنرمند ایرانی دعوت به همکاری کرده است.

به گزارش شایان فیلم، در همین رابطه زهرا امیرابراهیمی بازیگر ایرانی ساکن فرانسه نیز به تیم صدا پیشگان فیلم پروانه به تهیه کنندگی آنجلینا جولی پیوسته است. وی در توضیح این همکاری نوشته: صدای من (ثریا خواهر پروانه) در ورژن فرانسوی انیمیشن زیبای "پروانه" با صدای گلشیفته فراهانی (پروانه)، بهی جنتی و حمید جاودان (مادر و پدر پروانه) و مینا کاوانی (شازیا دوست پروانه) همبازی شد و کلی کیف کردم! کارگردان این فیلم نورا تومی و آنجلینا جولی یکی از تهیه کنندگان آن است و از ٢٧ ژوئن در فرانسه اکران می شود.

بنابراین گزارش، «پروانه» درباره دختری افغان  است که تحت حکمرانی طالبان زندگی می‌کند و بعد از اینکه پدرش به طور غیرعادلانه‌ای زندانی می‌شود، لباس پسرانه می‌پوشد تا بتواند تبدیل به نان‌آور خانه شود. « پروانه» که داستانی از باور به خود و ابتکار در مقابله با سرکوب است، از فرهنگ، تاریخ و زیبایی کشور افغانستان نیز تجلیل می‌کند.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده