واکنش جالب دو بازیگر به پیروزی تیم فوتبال ایران

شایان فیلم: شب گذشته تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه خود در جام جهانی 2018 روسیه،  توانست با گل به خودیِ تیم حریف، تیم ملی مراکش را یک بر صفر شکست دهد. بنابراین با توجه به مساوی 3بر3 تیمهای اسپانیا و پرتغال که ساعتی بعدش برگزار شد، تیم ملی ایران فعلا در صدر جدول گروهِ مرگ قرار گرفته است! دیشب ایرانیان در هرجای دنیا که بودند به پایکوبی و شادمانی پرداختند. خیلی ها هم با «عزیز بوهادوز» بازیکن تیم مراکش که به خودشان گل زده بود همدردی کردند. پیرامون این اتفاقات، واکنش دو بازیگر سینمای ایران را با هم مرور می کنیم. در ابتدا نوشته ی «صابر ابر» خطاب به «عزیز بوهادوز» را می خوانیم و بعد نوشته اعتراضی «شیوا ابراهیمی» درباره سانسور خوشحالی مردم و نادیده گرفتن زنان تماشاگری که برای تشویق تیم ایران به روسیه رفته بودند...

اشتباه تو غمهای زیادی رو شست!

صابر ابر خطاب به بازیکن مراکش نوشته است: هی مرد / من خیلی اهل فوتبال نیستم و نبودم ، اما تو زندگیم برد و باخت داشتم. دیشب فکر کردم که تو حتمن ساعات سختی رو می گذرونی و در همون ساعات مردم و ملت ایران غرق در خوشحالین ، اما می خوام بگم ، ما تو رو درک می کنیم .

ما کم نباختیم . برای مردمم خوشحالم و برای تیم کشورم که لایق بهترین ها هستن. اما خواستم بهت بگم : اشتباه تو غمهای زیادی رو شست!

دوست سانسورچی ما هنوز باور نکرده است که دیگر تنها رسانه نیست!

شیوا ابراهیمی هم نوشته است: همیشه فکر می کنم چقدر کارش سخت است!..دلم می خواهد بدانم دقیقا چه جوری و با چه استرسی این کار را می کند؟!..دلم می خواهد یک بار کنار دستش بنشینم و نگاهش کنم!..ببینم چه جوری عرق می ریزد!..اگر خدای ناکرده«صحنه ای» از زیر دستش در برود و کسانی که پای تلویزیون نشسته اند زبانم لال بفهمند که مردم واقعی شباهت ظاهریشان به سریالها نزدیک به صفر است چه می شود!..و عجیب تر برایم این است که دوست سانسورچی ما هنوز باور نکرده است که دیگر تنها رسانه نیست!..سالهای دهه ۶۰ و ۷۰ پایان یافته..با ضرب یک انگشت همه در هر سن و موقعیتی می توانند ببینند«دقیقا»در جهان چه خبر است..دیشب،همه ایران،با هر باور و آیینی پایکوبی کرد،با شادی..با لذت و با افتخار..در استادیوم سن پترزبورگ همه شکل ایرانی،کنار هم، می توانستی ببینی دوست سانسورچیِ ما..و همه تا مغز استخوان لذت بردند..به جز شما،که عرق ریزان،معلوم نیست نگران چه چیز بودی..پیروزی بر همه مان مبارک..شادی بر همه مان مبارک..شکر از کنار هم بودنمان.

 

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده