تبریک روز خبرنگار به سبک سینمایی‌ها و تئاتری‌ها

مدیران و مسئولان مختلفی از حوزه‌های فرهنگ و هنر پیام‌های تبریکی را به مناسبت روز خبرنگار منتنشر کردند.به گزارش شایان فیلم به نقل از روابط عمومی خانه سینما، در متن پیام این نهاد صنفی آمده است: «بدون تردید نقش بی بدیل، مؤثر و غیر قابل انکار خبرنگاران و گزارشگران در تحلیل، معرفی و انعکاس رویدادهای سینمایی میهن‌مان که صرفاً با شناخت عمیق مخاطبانش جان می گیرد و به حیات خود ادامه می دهد، تحسین برانگیز و قابل ستایش است.

خانه سینما به نمایندگی از جامعه بزرگ اصناف سینمای ایران وظیفه خود می داند در " روز خبرنگار " ، مراتب سپاس و قدرشناسی خود را از تلاش های صادقانه، بی تکلف، بی توقع و ارزشمند همکاران رسانه ای ابراز نماید.

در این روز فرخنده، مجددا آرزو می کنیم که خبرنگاران ارجمند حماسه های فرهنگی و هنری ایران اسلامی، هر چه زودتر به خواسته ها و مطالبات صنفی خود دست یابند و در سایه امنیت شغلی، تأمین اجتماعی و رفع نیازهای حرفه‌ای خود با سلامت و آرامش، دغدغه ای به جز تهیه ، نگارش و انعکاس اخبار موفقیت های فرهنگی و هنری کشور عزیزمان نداشته باشند .

***

همچنین نادر برهانی‌مرند ـ دبیر جشنواره تئاتر فجر ـ نیز طی پیامی روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت.به گزارش روابط عمومی این جشنواره، دبیر سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر در پیام خود به مناسبت روز خبرنگار نوشت:و فرمود: «سوگند بر قلم و آنچه می نویسد.»آن که می نویسد داناست ودانایی رنج است. اهل رسانه در رنج مدامند زیرا مسئول دانایی مردمان نیز هستند.همین رنج  مضاعف شان، قدسی نوشتن است.قلم هاتان پرنور. روز خبرنگار خجسته.

***

روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم در پیامی، فرا رسیدن روز خبرنگار را به همه‌ فعالان عرصه‌ رسانه تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: حرفه‌ خبرنگاری، روابط عمومی و فیلمسازی مستند، سه ضلع اصلی جریان «رسانه‌ی جمعی» را ترسیم می‌کنند که فصل مشترک این سه گروه، سختکوشی، صداقت و شجاعت در مسیر «حقیقت» است.لذا با آرزوی روزگاری بهتر برای دوستان رسانه‌ای، فرارسیدن روز خبرنگار را به همه‌ این عزیزان که بی‌دریغ، جامعه‌ی سینمای فرهنگی کشور را همراهی می‌کنند، تبریک می‌گوییم.

***

 انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت روز خبرنگار و ارج نهادن به جهاد فرهنگی اصحاب رسانه بیانیه صادر کرد.به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح ، متن این بیانیه بدین شرح است: 

 به نام او که به قلم قسم یاد نمود..."از برکات خون شهید و شهادت که هنرمردان خداست ، آن است که آثارشان همانند روح متعالیشان ماندگار می شود.

هفدهم مرداد مصادف با عروج ملکوتی شهید محمود صارمی  است که فعالیت رسانهای اش دربیان حق و حقیقت درقالب شهادت ریخته شد تا هم نامش مانا شود و هم به حرفه خبرنگاری ، ارزشی معنوی و الهی دهد.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به همین مناسبت ضمن تقدیر از اصحاب محترم رسانه و خبرنگاران شایسته و فهیم خبرگزاریها، جراید و روزنامه ها و رسانه ملی و نیز فعالان فضای سایبری و مجازی که همواره در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت نقشی مهم داشته اند و مجاهدان جبهه جنگ نرم در عرصه فرهنگ و هنر به شمار می روند، این روز گرانقدر را تبریک عرض نموده و امیدوار است تا در راستای اعتلا و ارتقاء کمی و کیفی هنر تئاتر در حوزه مقاومت همچون گذشته با نقد عالمانه و سازنده در این عرصه یاریگر و همراه باشند.

***

مجید رجبی معمار ـ مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر ـ در پیامی از خبرنگاران و اهالی عرضه خبر و رسانه تقدیر کرد.به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، در پیام رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان و رئیس تماشاخانه ایرانشهر آمده است:هو المعین

جان نباشد جز خبر در  آزمون /  هر که را  افزون خبر جانش فزون

اقتضای جان چو ای دل آگهی است/ هر که آگه تر بود جانش قوی است

خبرنگاران و اصحاب نازنین قلم و اندیشه، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفدهم مردادماه روز خبرنگار، از اینکه در مسیر اشاعه حقیقت و ایفای رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی به مردم از طریق اطلاع‌رسانی دقیق و وثیق همراه باوجدان اخلاقی و شرافت حرفه‌ای با رعایت شئون انسانی اهتمام ورزیده‌اید؛ تشکر نموده و این روز ارزشمند را به شما تبریک عرض می‌کنم.از ایزد متعال آرزو دارم، یاریمان کند تا در هر شرایطی مدافع ارزش‌های والای انسانی و خدمتگزار راستین ملت باشیم.

***

کانون کارگردانان سینمای ایران هم 17 مرداد ماه «روز خبرنگار» یاد روز پر شکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به اهالی مطبوعات تبریک گفت.

***

رئیس سازمان سینمایی در پیامی روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت.به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، در پیام محمد مهدی حیدریان خطاب به خبرنگاران آمده است:

جان نباشد جز خبر در آزمون / هرکه را افزون خبر جانش فزون

حقیقت خبر در تنگنای زمین و زمان نمی گنجد.فراخنای عالم خبر ستاندن از عرش است و فشاندن بر فرش

قدردان وجودتان و نیازمند حضور مسئولانه تان هستیم.یاری گری منصف و همراهی مشفق برای سینما و صنعت تصویر باشید.

با آرزوی سلامتی و موفقیت ، روزتان مبارک.

***

سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز روز خبرنگار را با انتشار پیامی تبریک گفت.حرفه خبرنگاری در پرتو شجاعت و مناعت طبع خبرنگاران، شغلی ارجمند  در عصر ارتباطات است و جسارت، آزادگی، و ژرف‌اندیشی رمز بالندگی این حرفه سترگ است.

خبرنگار مسؤول پرده برداشتن از ناآگاهی‌ها و بی‌خبری‌هاست؛  او  می ‏داند که آن کس که آگاه‏تر است، مسؤول‏ تر است و این مسؤولیت نه تنها محدودیت نمی‏ آفریند، بلکه راه رسیدن به کمال را در این حرفه مقدس برای او هموارتر می‏ سازد  و خبرنگار را به جایگاهی می ‏رساند که جز رضایت حضرت حق‌ نمی‏بیند.

 روز خبرنگار فرصتی است برای گرامی‌داشت جماعتی که شغل‌شان ساختن جهانی آگاه‌تر و کامل‌تر با آمیزه‌ای از عقل، درایت، پشتکار و عشق است.

***

شهرام گیل‌آبادی ـ مدیرعامل خانه تئاتر ـ در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.در این متن آمده است: «رازگشایی از وظایف پنهان و پیدای رسانه یکی از راه‌های شناخت رسالت خبرنگاران است.

 اگر کارکرد رسانه‌ها را در جهان نو اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی، نقد، تحلیل یا تأویل و آینده‌نگاری بدانیم خبرنگار محققی کارآزموده برای توسعه فکری است.

پس روز خبرنگار روزی آرمانی برای توسعه فکری جامعه محسوب می‌شود. روز خبرنگار مبارک؛ هنر هم مانند هر پدیده‌ای نیاز به توسعه فکری دارد و این فرایند از آشنایی سازی و شفافیت اندیشی آغاز و به آینده‌نگاری منتج می‌شود.»

تاریخ نشر مطلب:
چهارشنبه، ۱۷ امرداد ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده